Yerevan, 04.May.2024,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
BREAKING


Պարենային ապահովությունը ՀՀ-ում

ECONOMICS

Յուրաքանչյուր երկրի համար սոցիալ տնտեսական իրավիճակը բնութագրող գլխավոր ցուցանիշներից մեկը պարենային ապահովության մակարդակն է: Այս ենթատեքստում կարևոր է համադրել բնակչության ստացած եկամուտներն ու ծախսերը, որպեսզի հնարավոր լինի հասկանալ պարենմթերքի մատչելիությունը:

Համաշխարհային բանկի վերջին ուսումնասիրությունները ցույց են տվել, որ 2016թ. Հայաստանում պարենի գները միջին հաշվով 17 տոկոսով ավելի բարձր են, քան ԱՊՀ մյուս երկրներում: Նույն աղբյուրի տվյալներով՝ ԱՊՀ թիրախային երկրների համեմատությամբ հացի գինը բարձր է եղել 36, կարագինը՝ 23, ձվինը՝ 25, կաթինը՝ 33 և տարեկանի հացինը՝ 45 տոկոսով: Պարենային գների բարձրացումը նկատելի է հատկապես վերջին երեք տարում: Բավական է նշել, որ Հայաստանում 2015թ. դեկտեմբերին 2010թ. նույն ամսվա համեմատ հացամթերքի գինը բարձրացել է 24.7, մսամթերքինը՝ 25.0, կաթնամթերքինը՝ 31.7, ձվինը՝ 54.4, կենդանական և բուսական յուղինը՝ 30.4 տոկոսով, կարտոֆիլինը և բանջարեղենինը՝ 10.3%-ով:

Համեմատության համար նշենք, որ նույն ժամանակահատվածում անվանական աշխատավարձը հայկական դրամով հաշվարկված բարձրացել է 49.4 և ԱՄՆ դոլարով հաշվարկված՝ 32.4%-ով: Անվանական և ոչ թե իրական աշխատավարձի աճի որոշակի առաջանցիկ տեմպն ամենևին էլ չի սփոփում, որ տնային տնտեսությունների բյուջեի վրա պարենային ապրանքների գների բարձրացման հետևանքները մեղմվել են: Բանն այն է, որ իրական աշխատավարձը 2015-ին 2010թ. համեմատությամբ ավելացել է ընդամենը 16,2%-ով:

Պարենի մատչելիությունը բնութագրող հիմնական ցուցանիշներից մեկը տնային տնտեսությունների ծախսերն են` ըստ ուղղությունների, ինչպես նաև սպառված սննդամթերքի ծավալներն ու կառուցվածքը: 2016թ. նախորդ տարվա համեմատ ամսական միջին անվանական սպառողական ծախսերը տնային տնտեսության մեկ շնչի հաշվով ավելացել են 5.1%-ով: Ծախսերի մեջ ավելացել են ծառայությունների (10.7%-ով), ոչ պարենային ապրանքների (8.5%-ով), գնված սննդամթերքի (1.8%-ով) և ծխախոտի (0.7%-ով) մասնաբաժինները: Միևնույն ժամանակ, արձանագրվել է հանրային սննդի (10.3%-ով), չգնված սննդամթերքի (3.5%-ով) և ալկոհոլային խմիչքների (2.9%-ով) ձեռքբերման ծախսերի նվազում:

2015թ. նախորդ տարվա համեմատ 6.7%-ով նվազել են կարագի, 5.9%-ով ձուկ և ձկնեղենի, 3.3%-ով՝ ձվի մեկ շնչի հաշվով միջին ամսական սպառումը: Դրա հետ մեկտեղ, 17.0%-ով աճել է շաքարի, 7.8%-ով՝ կաթ և մածնի, 6.3%-ով՝ պանրի բոլոր տեսակների, 3.8%-ով՝ բուսական յուղի, 3.3%-ով՝ կարտոֆիլի, 3.1%-ով՝ բանջարեղենի, 1.8%-ով՝ մրգի և հատապտղի, 0.7%-ով՝ հաց և հացամթերքի ամսական սպառումը: Միս և մսամթերքի ամսական սպառումը մնացել է անփոփոխ:

Պարենի մատչելիությունը, որը բնութագրվում է բնակչության կողմից փաստացի սպառված պարենամթերքի մակարդակով, մեծապես կախված է առկա ռեսուրսներից, այդ թվում` տնային տնտեսությունների դրամական եկամուտներից, որոնք բնակչության կենսամակարդակը գնահատող կարևորագույն ցուցանիշներն են:

Հայկ Բեջանյան, Past.am վերլուծաբան

The Power of One Dram to the Road of Life Charitable OrganizationAMIO bank issues bondsGeneral Director of Ucom gave a lecture at the French University in Armenia Amio Bank participated in Career City Fest 2K24Transfers to Visa cards of foreign banks are available in the Unibank mobile app ZCMC CJSC general director R.N. Khudoli on the օccation of Internatioanal Labour dayGagik Khachatryan's prolonged denial of medical care amounts to torture. attorneyMore and more smiles in the city. 'Kentron' branch of AMIO BANK was reopenedIdram and IDBank at Career City FestIdram and IDBank as participants of Career City FestUcom provides four bus stops in Ijevan with free Wi-Fi An exhibition dedicated to Charles Aznavour's centennial anniversary Yerevan, May 22 – July 22 Caring for nature, we have started with ourselves - Team Telecom Armenia Up to 10% cashback from GetTransfer with IDBank cardsAmio Visa Signature Business card. When the opportunities are unlimited Up to 1% cashback when shopping on Wildberries with IDBank cards Ucom continues network modernization in regions of ArmeniaCo-founders of Galaxy Group of Companies Co-Hosts Business Breakfast to Strengthen Armenian-French Business TiesLeasing agreement and a number of advantages. Amio is in the Leasing Expo with a special offerInternational transfers from card to card with IDBank VISA cardsIdplus Bonuses in Idram&IDBank ApplicationUcom has released a new package offer Ucom continues network modernization in regions of ArmeniaIdram and IDBank participated in the signing ceremony of the Declaration of Women's Empowerment PrinciplesGeneral Director of Ucom participated in Doing Digital Forum 2024AraratBank: General Partner of Face-to-Face Regional Forum4.017.648 Drams to My Forest Armenia: April Beneficiary of The Power of One Dram is 4090 Foundation Ucom continues to support green energy expansion in Armenia Spring brought so much profit. It is a profitable promotion at Amio Bank Director General of Ucom took part in a recruiting conference Ameriabank named the Best Bank in Armenia for 2024 by Global Finance magazineAraratBank places its 27th issue of dollar bonds Ucom launches network modernization efforts in few regions of ArmeniaUcom Launches Network Modernization Efforts in Regions of Armenia5 000 dram bonus from IDBank for pension card holders World Bank Armenia has organized discussion on facilitating women’s wider engagement in sectors that have been traditionally male dominated in the countryIDBank as a Participant in the Conference of My Forest Armenia NGOIDBank issues the 1st tranche of dollar bonds of 2024In 2023, the SME Loan Portfolio of Ameriabank Reported More Than 30% GrowthMining plays an important role in providing materials for energy transition and green economy: Roman Khudoli Amio digital cards with unlimited opportunities and 5% cashbackInternational Client’s Day at IDBank Termination of service of MIR cards. IDBankThree Sad Stories about FraudstersUcom showed high and stable growth in fixed and mobile communications in 2023 The number of Team mobile subscribers is over 1 million On the occasion of International Women's Day ZCMC employees were awarded 3,780,052 Drams to the City of Smile Fund: The Power of One Dram Will Go to My forest Armenia in MarchGlobal Finance Recognizes Ameriabank's Leadership in Sustainable Finance in ArmeniaHow AMIO succeeded in gathering its team, partners and customers around a common goal