Ереван, 17.Декабрь.2025,
00
:
00
ВАЖНО


«Ին­չո՞ւ Կո­մի­տա­սի 150-ա­մյա­կին նվիր­ված մի­ջո­ցա­ռու­մը որևէ ար­ձա­գանք չի գտնում, բայց այդ ապա­կա­նու­թյու­նը փոր­ձում են տա­րա­ծել»

ИНТЕРВЬЮ

Օրերս ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության ֆինանսական աջակցությամբ մետրոյի «Հանրապետության հրապարակ» կայարանի շատրվանների մոտ տեղի ունեցավ «ՀուԶանք ու Զանգ» ներկայացումը: 

Մեր այս հրապարակման թեման ներկայացման որակը, պետության տրամադրած ֆինանսական աջակցության նպատակահարմարությունը քննարկելը չէ, այլ այն՝ արդյո՞ք այս ներկայացման դեպքում գործ չունենք արվեստի պարտադրանքի հետ: 

Բացի դա, գլոբալ իրավիճակում կա՞ մտավախություն, որ ազգայինն ու ավանդականը կեղծ կատեգորիաներ են որակվում:

Բոլորովին չցանկանալով շեշտադրում կատարել այս ներկայացման վրա, չփորձելով ևս մեկ անգամ դրա մասին բարձրաձայնելու առիթ ստեղծել, մշակութային կյանքի ներկա վիճակի մասին մեկնաբանություն խնդրելու համար զանգահարեցինք «Կարին» ավանդական երգի-պարի խմբի հիմնադիր և գեղարվեստական ղեկավար, ՀՀ մշակույթի վաստակավոր գործիչ Գագիկ Գինոսյանին: 

Նրա արձագանքը բավական բուռն էր: Նա, կարծես թե, որոշ չափով զայրացած էր, որ, օրինակ՝ Կոմիտասին նվիրված ներկայացումը լրատվամիջոցների կողմից չի արժանացել այն նույն ուշադրությանը, ինչ «ՀուԶանք ու Զանգը»:

«Ես արդեն 3-րդ կամ 4-րդ հարցազրույցն եմ տալիս այս թեմայով, ու ինչն է ինձ բարկացնում՝ դուք, խոսքը կոնկրետ ձեր մասին չէ, այլ լրատվամիջոցները ուռճացնում են այն, ինչն ընդհանրապես պետք է արհամարհանքի արժանանար: 

Նույն այդ օրը «Կարին» ավանդական երգի-պարի խումբը Սունդուկյանի թատրոնում 50-ից ավելի մարդկանց միջոցով և շատ հայտնի ռեժիսոր Արթուր Սահակյանի բեմադրությամբ իրականացրել է մի մեծ ծրագիր, որը կոչվում է «Ղողանջ հարսանեկան»՝ Պարույր Սևակի «Անլռելի զանգակատնից»: 

Նախօրոք ասուլիս ենք կազմակերպել, որին որևէ լրատվամիջոցից լրագրող չի մասնակցել: Ներկայացումը լուսաբանել է միայն «Շողակաթ» հեռուստաընկերությունը: 

Զանգվածային լրատվամիջոցներն ավելին են անում, քան այդ մի քանի վնգստացող երեխեքը, որոնք ինձ համար կիսահոգեկան, կիսաբարոյական մարդիկ են: 

Այդ ներկայացումը տեսել է 30 հոգի, դուք 30 միլիոնի լսարան ապահովեցիք: 

Իսկ մենք ներկայացում ենք արել, որտեղ 1000 տեղանոց լեփ-լեցուն դահլիճը որոտընդոստ պայթում էր, և դրանից հետո մարդիկ դուրս էին եկել, նույն երգերն ու պարերը դրսում էին երգում ու պարում, չէին հեռանում, որևէ լրատվամիջոց գոնե մեկ հոգու այդ մասին չի տեղեկացրել: 

Ինչո՞ւ 30 մարդու ականատես դարձած այդ միջոցառումը դարձրել եք ոչ թե ամբողջ ազգին, այլ աշխարհին հասանելի, և այդ ապականությունը խոշորացույցի տակ դրած, վարակի վերածած տարածում եք: 

Ինչո՞ւ Կոմիտասի 150-ամյակին նվիրված միջոցառումը որևէ արձագանք չի գտնում, բայց այդ ապականությունը լրատվամիջոցները փորձում են տարածել»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասում է Գինոսյանը:

Նա հարց է հնչեցնում՝ այդ ներկայացումն այլանդակություն էր, բայց արդյո՞ք դրանից հետո լրատվամիջոցները կգնան լուսաբանելու Կոմիտասի 150-ամյակի միջոցառումները կամ ռեպորտաժ կպատրաստեն նրա մասին: 

Գինոսյանն ինքն էլ պատասխանում է իր հարցին. 

«Իհարկե չեն գալու, որովհետև դա լրատվամիջոցներին չի հետաքրքրում, չեն ուզում ազգայինը տարածել, այլ ցանկանում են ապականությունը տարածել: 

Այստեղ խնդիրն այն չէ, թե ով ում է աջակցել, այլ այն, թե ինչ է արվել: 

Պետությունը չի աջակցել, ոչ մի կոպեկ չի տվել, մենք արել ենք, սա այլ խնդիր է: Կոմիտասի մասին ներկայացում է բեմադրվել, որտեղ Կոմիտասի կենսագրությունն ու առաքելությունն է ներկայացվում, մեկ լրագրող չի լուսաբանել այն: 

Ինձ վիրավորում է այն, որ այդ թեմայով արդեն 7-րդ լրագրողը հարցազրույց է վերցնում ու որևէ մեկին Կոմիտասը, ներկայացումը, մշակույթը հետաքրքիր չեն: 

Այս ի՞նչ մոտեցում է: Զանգվածային լրատվամիջոցները Հայաստանում մի քանի մարդու կեղտոտ ներքնաշորը դարձրել են Հայաստանի դրոշ և ծածանում են ամբողջ աշխարհի դեմ, երբ Հայաստանն ունի Կոմիտասի նման դրոշ, որին չեն անդրադառնում»,-նշում է մեր զրուցակիցը: 

Մենք, իհարկե, նշեցինք, որ բոլորովին էլ մտադրություն չունեինք խոսել կոնկրետ այս՝ շատերի համար խնդրահարույց համարվող ներկայացման մասին, որ մեր նպատակը բոլորովին էլ հերթական անգամ այն գովազդելը և դրա մասին նյութ պատրաստելը չէ:

 Այս նյութի նպատակը մշակութային գործչի կարծիքն իմանալն էր՝ երկրում մշակութային կյանքի, հասարակությունում առկա խորքային անհանդուրժողականության մասին: Ցավոք, հարցազրույցն այն ընթացքը չունեցավ, որը մենք էինք ցանկանում: 

Գուցե զրույցի ստացվելուն խանգարեց պարոն Գինոսյանի զայրույթն ու վիրավորանքը, որ արժեքավոր միջոցառումները հաճախ պատշաճ չեն լուսաբանվում:

 

ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Историк: Армяно-китайские отношения претерпели качественную трансформацию Венгрия заблокировала ежегодное заявление ЕС о расширении, касающееся Украины«Путешествие к каменным памятникам и древним винам»Эдмонд Худоян и Андрей Пегливанян – призеры чемпионата мира по боксу в ДубаеЕвропейцам нечего здесь шуметь: Лукашенко заявил, что мир в Украине зависит от Трампа и СШАЕвразийский выбор Армении Самое широкое покрытие 5G, запуск Uplay и внедрение Cerillion: Ucom подводит итоги 2025 года Обещают «сожрать» право граждан Армении на свободный выбор: «Паст»Превращение Армении в часть мегапроектов должно стать задачей будущих национальных властей: «Паст»«Дорожная карта» отстранения Пашиняна, по словам Эдмона Марукяна: «Паст»Сделал предложение, или искусный «перевод», и..... по какому праву? «Паст»Самвела Шахраманяна снова вызвали на допросЛиванские армяне строят в Ереване «ливанскую деревню»Треугольник Тегеран–Москва–Ереван: новая интеграции в Евразии Армянские фильмы среди номинантов на «Золотой глобус»Экскурсия в дом-музей Перча Прошяна в Аштараке: школьники прикоснулись к культурному наследию писателяАрмянские шахматисты победили на Kazakhstan Chess Cup 2025 в АлматыИтальянский городок в Тоскане платит $30 000 за переезд — с одним условиемПашинян: Новый Свод церковных правил должен содержать правила добропорядочности для священнослужителей Состоялся закрытый показ фильма «13 секунд»Российский агроэкспорт в ЕАЭС превысил $6 млрд, Армения замыкает списокАдвокат: Ваагн Чахалян содержится в нечеловеческих условияхКитай стремится к лидерству на рынке золота, приобретя бразильские месторожденияОт реальности не убежишь: «Паст»Цена «дружбы» ЕС: санкции против России, или экономические потери для Армении? «Паст»Сегодня - премьер-министр, завтра - бывший, а Церковь вечна: «Паст»The Telegraph: Министр войны США отстранил командующего армией от переговоров по УкраинеПашинян перешёл опасную границу: Российская епархия — объединённый центр Святой Армянской Апостольской Церкви Россия готовит ответные меры против Бельгии на случай бессрочной заморозки ее активовУчёные впервые поймали сверхредкую ядерную реакцию на СолнцеИзраиль атаковал тренировочный лагерь «Хезболлы» на юге ЛиванаБеспилотники ударили по одному из крупнейших НПЗ в центральной РоссииАронян победил Карлсена и взял титул Freestyle ChessПервопрестольный Святой Эчмиадзин вновь призвал 10 епископов вернуться в каноническое полеКвота на беспошлинный ввоз электромобилей в Армению может быть увеличенаФон дер Ляйен заявила, что Трампу не стоит вмешиваться в демократию ЕСАрмении придется выбрать между ЕС и ЕАЭС: Алексей ОверчукЮнибанк выпустил новый транш драмовых бессрочных облигаций со ставкой 13,75% годовых Юнибанк присоединился к международной Ассоциации банкиров по финансам и торговле (BAFT)Бенефициаром декабря в рамках инициативы «Сила одного драма» стал благотворительный фонд City of Smile На имена Зеленского и Ермака были обнаружены заграничные паспорта (Фото) Экономический суверенитет или политическая разменная монета: какова цена сближения с ЕС? На что указывают позорные цифры? «Паст»Обеспокоенная Европа поднимает голос: авторитетные международные деятели предупреждают: «в Армении уничтожают Церковь»: «Паст»Алиев не ждет выборов, он требует сейчас: «Паст»Ереван отверг заявления Баку о противоречии повестки Армения-ЕС мирному процессуСамвел Карапетян подвергается строжайшему политическому преследованию и незаконно содержится под стражей около 6 месяцев: адвокатСемён Багдасаров: Выбор Турции вместо России — опасная историческая слепотаСуд в США разрешил министерству юстиции обнародовать секретные стенограммы по делу ЭпштейнаПервопрестольный Эчмиадзин готов поддержать инициативы по изучению документов о Геноциде армян: Католикос Гарегин II