Երևան, 17.Դեկտեմբեր.2025,
00
:
00
ՀՐԱՏԱՊ


Բաքու–Թբիլիսի–Կարսը շահագործման է հանձնվում

ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ

Past.am-ը տեղեկացնում է. Երկու օր առաջ «Ադրբեջանի երկաթուղի» ՓԲԸ–ի ղեկավարը հայտարարել է, որ Բաքու–Թբիլիսի–Կարս երկաթուղին պատրաստ է շահագործման: Օգոստոսին Թուրքիայի տրանսպորտի, նավագնացության և հաղորդակցությունների նախարար Ահմեթ Արսլանն արդեն հայտարարել էր, որ երկաթուղու շինարարությունը կավարտվի սեպտեմբերին, իսկ արդեն հոկտեմբերին տեղի կունենա բացումը:

Փաստորեն այդ երեք երկրների ու ոչ միայն նրանց համար երկար սպասված նախագիծն իրականություն է դառնում:

Կանխատեսվում է, որ ԲԹԿ միջանցքով բեռնափոխադրման առավելագույն ծավալը կկազմի տարեկան 17 մլն տոննա: Նախնական փուլում այդ ցուցանիշը կլինի 6.5 տոննա բեռ և 1 մլն ուղևոր: Առավելագույն ցուցանիշներն ապահովելու դեպքում երկաթուղային այդ միջանցքը հաստատապես կծառայի իր նախնական նպատակին՝ դառնալ Ասիան ու Եվրոպան կապող օղակ, բեռներ հասցնել Լոնդոնից մինչև Պեկին: Իսկ դա նշանակում է, որ նախագծում ներառված երկրների տրանզիտային կարևորությունն էապես կբարձրանա: Իսկ դրանից կբխեն քաղաքական, նաև՝ աշխարհաքաղաքական, անվտանգության համակարգին վերաբերող, նաև՝ բնականաբար, տնտեսական բազմապիսի դիվիդենտներ: Իսկ կոնկրետ Ադրբեջանն ու Թուրքիան կիրագործեն նաև Հայաստանին տարածաշրջանային նախագծերից դուրս թողնելու, Հայաստանի մեկուսացումը էլ ավելի ամրացնելու իրենց մտադրությունը:

Ժամանակին, երբ դեռ նոր էր հայտարարվել այս նախագծի մասին, Հայաստանը դեմ հանդես եկավ՝ նշելով դրա քաղաքական բաղադրիչը: Ու մինչև վերջ էլ չփոխեց իր տեսակետը: Դրա փոխարեն նշեց, որ Հայաստանը պատրաստվում է Իրանի հետ երկաթուղի կառուցել, ու նաև դրանով չեզոքացնել ԲԹԿ–ի բացասական ազդեցությունը: Այդ նախագծի պաշտոնական մեկնարկը տրվել է դեռ 2013–ին, բայց մինչ օրս որևէ կոնկրետ քայլ չի ձեռնարկվել: Պատրաստ է իրանական հատվածի նախագիծը, որ մոտավորապես 60–65 կմ է: Իսկ հայկական հատվածի նախագծահաշվարկային մասն անգամ դեռ ավարտված չէ:

Զուգադիպություն էր, թե ոչ, երեկ ՀՀ տրանսպորտի, կապի և տեղեկատվական տեխնոլոգիաների նախարար Վահան Մարտիրոսյանը հայտարարել է, որ ներկա պայմանները շարունակվելու դեպքում, Հայաստանը կվերանայի այս նախագծի իրագործման պատասխանատու՝ ռուսական ընկերության հետ կնքած իր պայմանագիրը:

Հայաստանը, իհարկե, կարող է վերանայել և պայմանագրեր, և այլ հանգամանքներ, բայց դրանից իրականությունը չի փոխվում: Իրան–Հայաստան երկաթգիծն ավելի շատ քաղաքական պրոյեկտ է: Դրա կարևորությունն ընդգծել են թե Հայաստանի, թե Իրանի ղեկավարները, քաղաքական վերնախավերը: Սակայն դրա կառուցման ծախսերն այնքան ահռելի են, որ Հայաստանն ինքնուրույն դժվար թե կարողանա այն իրագործել: Իրանը պատրաստ է ֆինանսավորել իր հատվածը: Տարբեր ժամանակներում Հայաստանը փորձել է ներդրողներ գտնել: Անգամ Չինաստանից էին ֆինանսավորում ակնկալում: Բայց միշտ սայլը տեղից չի շարժվել: Չգիտես ինչու, անհետանում էին թե չինական բանկերն ու ներդրողները, որոնց հետ արդեն պայմանավորվածություններ կային ձեռք բերված (այդ մասին հայտարարել էր այն ժամանակվա վարչապետ Հովիկ Աբրահամյանը, ով անձամբ էր մեկնել Չինաստան՝ բանակցությունների), թե ձախողվում էր ցանկացած փորձ, որը կբերեր գործնական որևէ քայլի: Ու մինչ օրս էլ Իրան–Հայաստան երկաթգիծն անունով կա, բայց ամանում՝ չկա:

Իսկ գուցե դրա փոխարեն արժեր վերանայել մոտեցումը ԲԹԿ–ի՞ հանդեպ, ու փորձել բանակացություններ սկսել նույն Վրաստանի հետ, քանի որ այդ երկաթգիծն անցնում է հայաշատ Ախալքալաքով: Ժամանակին Վրաստանի հասարակական ու քաղաքական շրջանակները հայտարարում էին, որ իրենք ինքնուրույն խաղացող են և իրենք են որոշում, ով կարող է մասնակցել նախագծին, ով ոչ, և որ իրենք կարող են դիմակայել թուրք–ադրբեջանական ճնշումներին: Գուցե ժամանակն է նրանց հիշեցնե՞լ այդ խոսքերը: Ի վերջո, դա բխում է նաև Վրաստանի շահերից՝ Վրաստանի հետ հարաբերություններն ավելի ամրացնելով կամ էլ ԲԹԿ երկաթգծին մասնակցելու ցանկություն հայտնելով՝ մենք Վրաստանին էլ հնարավորություն տանք ինչ–որ կերպ ընդդիմանալու թուրքա–ադրբեջանական էքսպանսիային: Իսկ մասնակցել կարող ենք կառուցելով Գյումրին Ջավախքին կապող երկաթգիծ՝ հետագայում դեպի Սև ծով ելք ունենալու ակնկալիքով: Այդ նախագիծը շատ ավելի մատչելի ու հեշտ իրագործելի կլինի, քան Իրան–Հայաստան երկաթգիծը:

Իսկ մինչ այդ մեզ մնում է արձանագրել Ադրբեջանի ու Թուրքիայի հաջողությունը և դժգոհել հայի բախտից: Բայց գուցե մինչ այդ մի բան պատահի, ու ԲԹԿ–ն, այնուամենայնիվ, շահագործման չհանձնվի:

Արփի Սահակյան

Ձյուն և ձնախառն անձրև կտեղա․ եղանակն՝ առաջիկա օրերին«Ոչ» ասող չունենք, ամեն ինչի համաձայնում են. Էդմոն Մարուքյան Միացյալ Նահանգներն արգելել է ևս յոթ երկրների քաղաքացիների մուտքը երկիր «Добрый» և «Фруто няня» մանկական հյութերի մեջ բորբոսներ են հայտնաբերել․ ԼՈՒՍԱՆԿԱՐՆԵՐԻնչո՞ւ են կոմունալ վճարումները դուրս թողնված հետվճարների համակարգից․ Հրայր ԿամենդատյանԱրևային էներգիան վերածվում է լիարժեք, շուրջօրյա էներգիայի աղբյուրի Տվյալների վրա հիմնված որոշումների կայացման հմտություններ՝ դպրոցների կառավարման համար«Դոմուս»-ի նոր մասնաճյուղը` Արշակունյաց 33 հասցեում «Ծայրահեղ վտանգավոր գործընթացի սկիզբ»․ Սաղաթելյանը՝ Կայա Կալասի հայտարարության մասին 4 անձի սպանած քաղաքացին տեղափոխվել է հոգեբուժարան Մարդը 30 տարի խրամատ պահի, վերջում ստիպված տաքսի քշի՞. Արշակ ԿարապետյանԻմ կյանքին լուրջ վտանգ է սպառնացել․ ո՞վ է պատասխան տալու․ Նառա Գևորգյան Թեստ. Ընտրեք Նոր տարվա խաղալիքը և պարզեք, թե ինչ է ձեզ բերելու Նոր տարինԻնչ են իրենցից ներկայացնում առաջիկա ընտրությունները. Ավետիք ՉալաբյանԿոչումները պետք է տրվեն ըստ արժանիքի, ոչ թե անձնական նախասիրության․ Հրանտ ԹոխատյանFIFA The Best. ինչպես են քվեարկել Հայաստանի ազգային հավաքականի գլխավոր մարզիչն ու ավագը Վաշինգտոնյան հուշագրի իրական գինը․ ով է շահում և ով է կորցնում Ինչպես ճանաչել Հոնկոնգի գրիպի ախտանիշները․ պարզաբանում է բժիշկը Եկեղեցու դեմ ճնշման քաղաքականությունը և դրա վտանգավոր հետևանքները Թուրքիայի կողմից խորհրդանշական ժեստերը կարող են օգնել Փաշինյանին ներքին հանրության առաջ ցույց տալու «տեսանելի առաջընթաց»․ Սուրեն Սուրենյանց Թուրքիայի իշխող կուսակցությունը ներկայացրել է հայեցակարգային փաստաթուղթը, որը Էրդողանի հովանու ներքո պատրաստված նոր «Թուրան» ձևավորվելու գործողությունների պլանն է․ թյուրքագետ Հայրս այս հայտարարությունները արել է 2017 թվականին, մոտավորապես այն ժամանակները երբ Նիկոլ Փաշինյանը պատվերով Սասնա ծռերի միտինգն էր ցրում. Ն. ԿարապետյանԻնչպես զարմացնել հյուրերին Ձիու տարում` 2026 թվականինԳևորգ Պապոյանի Էկոնոմիկայի նախարարի էմոցիոնալ ֆոնը շարունակում է անկայուն մնալ. Ալիկ ԱլեքսանյանՄշակույթի X ֆայլերը․ ինչպե՞ս չկորցնել ունեցածը. ՀայաՔվե հիմնասյուներՈւմ եք «գժի» տեղ դրել․ ահա Փաշինյանի իրական «ծնողները». Աննա Կոստանյան Փաշինյանի հեռացման ճանապարհային քարտեզը. Էդմոն ՄարուքյանՀայաստանում բնակչության մոտավորապես 0.6 տոկոսը ծայրահեղ աղքատ են. Հրայր ԿամենդատյանՈրքա՞ն կլինի դոլարի գինը 2026 թվականինՌուսական ակտիվների վերաբերյալ համաձայնության հասնելու հավանականությունը «50-50» է. Մերց Ադրբեջանի ու Թուրքիայի նպատակը ՀՀ-ի հաշվին իրենց դերակատարության բարձրացումն է, որի ճանապարհն անցնում է Հայաստանով և Հայաստանի հաշվին․ Աբրահամյան Դոլարն էժանացել է, ռուբլին՝ թանկացել․ փոխարժեքն՝ այսօր Հանրապետությունում ձյուն է տեղում. ինչ իրավիճակ է ճանապարհներինԱղոթք ընտանիքի համար««Ֆուլ Հաուս» լիամետրաժ ֆիլմը խոստանում է լինել հույզերի իսկական հրավառություն». Գրիգոր Դանիելյանը նոր կադրեր է հրապարակել Էդուարդ Սպերցյանը՝ Ռուսաստանի Պրեմիեր լիգայի ամենաթանկ ֆուտբոլիստ Պետդուման հավանություն է տվել Ռուսաստանում օտարերկրյա դատարանների որոշումների կատարման արգելքին Սև ծովում առևտրային և քաղաքացիական նավերի վրա կրակոցներն անընդունելի են. Էրդողան Աշխատանքի արժանի գնահատականն է հետագա նոր նվաճումների ու ձեռքբերումների գրավականը․ Հովհաննես Ծառուկյան Նյու Յորքում տեղի է ունեցել Լևոն Օգանեզովի հրաժեշտի արարողությունը ՄԱԿ-ը հաստատել է Պաղեստինի ժողովրդի ինքնորոշման իրավունքը. Հայաստանը կողմ է քվեարկել Նոր նշանակում՝ վարչապետի աշխատակազմում Դուբայում ութօրյա ամանորյա շքեղություն կանցկացվի՝ հրավառությամբ, Բոլիվուդով և շքերթներով Գյումրու քաղաքապետարանի դեպքերով ձերբակալված եղբայրներ Կարեն և Կարուշ Հովեյանները չեն կալանավորվի ՊՍԺ-ը կկատարի դատարանի որոշումը և Մբապեին կվճարի 61 միլիոն եվրո Շղթայական ավտովթար՝ Երևանում, վարորդներից մեկը սթափ չէր ՀԱՄԱՍ-ը հայտարարել է Գազայում Իսրայելի կողմից հրադադարի շարունակական խախտումների մասին Փրկարարները հայտնաբերել են Սպիտակավոր վանական համալիրի մոտակայքում մոլորված քաղաքացուն Նոր մանրամասներ են հայտնի դարձել Իջևան-Երևան ավտոճանապարհի վթարից․ տուժածներ կան Լոռու մարզում հրդեհ է բռնկվել վագոն-տնակում․ մանրամասներ