Երևան, 16.Դեկտեմբեր.2025,
00
:
00
ՀՐԱՏԱՊ


Ա՞ջ, թե ձախ. այս է խնդիրը...

ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ

Տրանսպորտի, կապի և տեղեկատվական տեխնոլոգիաների նախարարությունը մտադիր է սահմանափակումներ մտցնել աջ ղեկ ունեցող ավտոմեքենաների նկատմամբ: Սակայն, թե այդ սահմանափակումներն ինչպիսի տեսք կունենան և ինչպես կկոչվեն, դեռևս չգիտեն անգամ նախարարությունում:

Տրանսպորտի, կապի և տեղեկատվական տեխնոլոգիաների նախարարի մամուլի քարտուղար Անահիտ Առաքելյանը «Փաստի» հետ զրույցում նշեց, որ սրա հետ կապված որևէ բան դեռևս որոշված չէ, ամեն ինչ քննարկումների մակարդակում է, և չեն կարող ասել, թե ինչ որոշման են հանգել.«Որևէ փաստաթուղթ չկա, քննարկումների և մշակելու փուլում ենք գտնվում: Այն, ինչ հրապարակման էր ենթակա, նախարարը հայտարարել է: Տարբերակներ շատ կարող են լինել, թե որին կհանգենք, դեռ պարզ չէ»,– նկատեց նախարարի մամլո քարտուղարը:

Որպես աջ ղեկով մեքենաների արգելքի առաջին նախապայման էր նշվում դրանց՝ վտանգավոր ու վթարների պատճառ դառնալու հանգամանքը: Իսկ արդյո՞ք որպես սրա ապացույց որևէ վիճակագրություն կա:

Այս հարցի պատասխանը, թերևս, շուտով կունենա Ոստիկանությունը: Ոստիկանության հասարակայնության հետ կապի և լրատվության վարչության պետ Աշոտ Ահարոնյանը «Փաստին» տեղեկացրեց, որ թեև Ճանապարհային ոստիկանությունում աջ ղեկային համակարգով տրանսպորտային միջոցների մասնակցությամբ ճանապարհատրանսպորտային պատահարների առանձին վիճակագրություն վերջին 10 տարում չի տարվել, սակայն վերջին շրջանում որոշակի վերլուծություն է կատարվել միայն 2017 թ. նշված տրանսպորտային միջոցներով տեղի ունեցած ճանապարհատրանսպորտային պատահարների մասով: Եվ այդ արդյունքների տրամադրումը տեղի կունենա վերջնական պատկեր ունենալու դեպքում:

Հայաստանում ավտոմեքենաներ ներկրող խոշոր ընկերությունները հիմնականում ներկրում են ձախակողմյան ղեկ ունեցող մեքենաներ: Բայց քիչ չեն և նրանք, որ մեծամասամբ աջակողմյան ղեկով մեքենաներ են ներկրում: «Ավտոիմպորտ Արմենիա» ընկերությունն իր ավտոմեքենաները ներկրում է Ճապոնիայից և Նահանգներից, որոնց 99%–ը աջ ղեկով են:

Ընկերությունից մեզ ասացին, թե վստահ են՝ նման արգելք չի լինելու, քանի որ նման օրենքը մեկ օրում չի ընդունվում, իսկ ղեկ փոխել ստիպելը շատ կոպիտ սխալ կլինի:
«Իրենք էլ կհասկանան, որ հնարավոր չէ: Կան մեքենաներ, որ պարզապես չի լինում փոխել: Ուրեմն թող պետությունը գնի այդ մեքենան իրենցից և փոխարենը ձախ ղեկով մեքենա տրամադրի»,– նշեց նա:

Ոչ մեկի համար հստակ գաղտնիք չէ այն, որ աջակողմյան ղեկով մեքենաները ավելի մատչելի են, ինչն էլ հենց դրդում է մարդկանց թեկուզ և փոքր–ինչ նեղվել, բայց սովորել այդպիսի ավտոմեքենա վարել:

Ինչպես մեզ տեղեկացրին «Ավտոիմպորտ Արմենիա»–ից, այդ ավտոմեքենաների գները կրկնակի տարբերություն են տալիս. «Եթե նույն մակնիշի մեքենան դիտարկենք, նույն տարեթիվն ու կարգավիճակը, ապա տարբերությունը կրկնակիից ավելի է. աջ ղեկով մեքենան 3 հազար ԱՄՆ դոլար է կազմում, իսկ ձախը՝ 6–7: Ղեկի փոխարինումն էլ միջինում 800–1000 դոլար է կազմում, բայց հետագայում արդեն խնդիրներ են առաջանում մեքենայի հետ՝ անսարքություններ են լինում: Եթե պետությունը մտածում է ավտովթարների քանակի մասին աջակողմյան ղեկի առկայության դեպքում, ապա այս դեպքում վթարներ ավելի շատ են լինելու, քանի որ մեքենաները տեխնիկապես խնդիրներ կունենան»,– նշեց մեր զրուցակիցը:

«Ավտովարորդների պաշտպանության» լիգայի նախագահ Տիգրան Հովհաննիսյանն էլ հաստատեց, որ շատ քիչ են աջ ղեկով վթարները: Հենց միայն դիտարկելով Գագիկ Շամշյանի հաղորդումը, որտեղ առ այսօր գեթ մեկ օրինակ չի եղել աջ ղեկով մեքենայի վթարի մասին:

Ըստ Հովհաննիսյանի՝ Ոստիկանության վթարների վիճակագրության հաշվարկները կեզրահանգեն նրան, որ աջ ղեկով մեքենաների մասնակցությամբ վթարները կկազմեն 10–20%: Այն էլ դեռ պետք է պարզել՝ այդ վթարները աջ ղեկով մեքենաների վարորդների պատճառով են եղել, թե ոչ: Հովհաննիսյանը աջ ղեկով մեքենաների արգելման երկու վարկած է տեսնում. «Կամ ուզում են բոլոր աջ ղեկով մեքենաների ղեկերը փոխել բիզնես նպատակով, կամ էլ խոշոր ներկրողները ցանկանում են արգելել աջ ղեկով մեքենաների ներկրումը, որպեսզի իրենց մեքենաները վաճառվեն: Ահա այստեղ է թաղված շան գլուխը: Ոստիկանները թող մտածեն երթևեկությունը կանոնակարգելու մասին և ոչ թե աջ ղեկով ավտոմեքենաները պատճառաբանեն»:

Հովհաննիսյանը նաև առաջարկում է բեռնաթափել Երևանը՝ կենտրոնական հատվածներից տեղափոխելով առևտրի մոլերը, ինստիտուտները, ու սկսեն ճանապարհներ կառուցել, ներդրումներ անել՝ փրկելու երթևեկությունը:

«Այս տարի 100%–ով գերազանցել ենք մեքենաների ներկրման քանակը, ինչի արդյունքում մենք կոլապսի առաջ ենք կանգնելու»,– նշեց նա: Լիգայի նախագահը հավաստիացրեց՝ որպես լուծում պատրաստվում են ավելի քան 1000 վարորդներով հավաքվել ու գնալ Բաղրամյան 26, սակայն, ըստ նրա ՊՊԾ–ի գնդի պես չեն կործանվելու. «Գնում ենք գործ անենք, փրկենք երթևեկությունը»:

 

Տեխնիկական միջոցների կիրառմամբ կստուգվի՝ վարորդը թմրանյութ օգտագործել է, թե ոչ. «Փաստ»Հայաստանում ձյուն է տեղում․ իրավիճակը՝ ավտոճանապարհներին (տեսանյութ) Զղջման աղոթք Խոստանում են «խժռել» Հայաստանի քաղաքացիների ազատ ընտրության իրավունքը. «Փաստ»Հայաստանը մեգածրագրերի մաս դարձնելը պետք է դառնա ապագա ազգային իշխանությունների խնդիրը. «Փաստ»Փաշինյանի հեռացման «ճանապարհային քարտեզն»՝ ըստ Էդմոն Մարուքյանի. «Փաստ»Առաջա՞րկ արեց, թե՞ հմուտ «փոխանցում» և... ի՞նչ իրավունքով. «Փաստ»Ռոբերտ Արզումանյանը՝ Ռոմարիոյի, Դունգայի և Լամի կողքին. The Guardian-ը ընտրում է 2025 թ. աշխարհի լավագույններին Դեղատան պահեստային հատվածում բռնկված հրդեհը մարվել է Վարդենիսի տարածաշրջանում տեղում է ձյուն. Վարդենյաց լեռնանցքում բուք է Աշխարհի 10 ամենաերկար թունելները Տեղի է ունեցել Հայաստանում հավատարմագրված դիվանագիտական ներկայացուցչությունների ղեկավարների պաշտոնական ընդունելություն Գազ չի լինելու Սալմոնելա, E. coli․ վտանգավոր մանրէներ է հայտնաբերվել շուկայում տարածված պելմենիների մեջ Իրանն ի սկզբանե դեմ է եղել «Զանգեզուրի միջանցքին»․ Ալի Աքբար Վելայաթի Սամվել Շահրամանյանին հրավիրել են հարցաքննության Էյնշտեյնը կրկին ճիշտ է. Աստղագետները գտել են սև անցք, որը «քաշում» է տարածություն-ժամանակն իր հետևից Կադիրովը դժգոհ է Վրաստանից Թուրքիայում անօդաչու թռչող սարք է խոցվել Առաջարկվում է երկարաձգել էլեկտրոնային եղանակով հարկադիր կատարման դիմում ներկայացնելու համակարգի ներդրման ժամկետը Զարգանում է ռազմատեխնիկական համագործակցությունը․ ամփոփվել են ՀԱՊԿ երեք տարիները Վաղարշապատի համայնքային ոստիկանները ապօրինի թմրանյութ պահելու դեպք են բացահայտել Իրանում Հայաստանի դեսպանը ԻԻՀ գերագույն առաջնորդի խորհրդականին ներկայացրել է Հայաստան–Ադրբեջան խաղաղության գործընթացի վերջին զարգացումները Արտառոց դեպք՝ Սյունիքի մարզում Ինչ է առաջարկել Վաշինգտոնը՝ Կիևին․ Reuters Ռուսաստանի և Ուկրաինայի միջև խնդիրների 90%-ը լուծված է. ԱՄՆ պաշտոնյա Հիբրիդային սպառնալիքներին դիմակայելու ուղղությամբ ՀՀ-ԵՄ համագործակցությունը շարունակական է և նոր չի սկսվել․ ԱԳՆ Նիկոլն ուզում է Տրդատի պես հիվանդանալ և դառնալ եկեղեցու հիմնադիր«Մոսկվայում ավելի լավ է»․ Գարիկ Մարտիրոսյանը բացատրել է՝ ինչու չի ցանկացել ապրել ԱՄՆ–ում Բանակցություններում գրանցվել է իրական առաջընթաց․ հուսով ենք՝ օրվա վերջում կհասնենք համաձայնության․ Ումերով Ինչո՞ւ է Հայաստանն օգնություն խնդրել ԵՄ–ից. ՀՀ ԱԳՆ խոսնակի մեկնաբանությունը Անցած շաբաթ հայտնաբերվել է 355 ոչ սթափ վարորդ Լյուքսեմբուրգում Միրզոյանը կհանդիպի Քսավյե Բետելի հետ Հաղորդում հանցագործության մասին․ Հրաչ Բարսեղյան Դեկտեմբերի 16-ին և 17-ին ջուր չի լինելու Արցախի կորուստը վարչախմբի ձախողման ուղիղ հետևանքն էր․ Ավետիք ՉալաբյանԹեհրան–Մոսկվա–Երևան․ ձևավորվող նոր առանցք՝ Եվրասիայում Ավտովթար` Երևանում. կա վիրավոր 2027 թվականի երիտասարդական մայրաքաղաքը Ստեփանավանն է NAN-ի վտանգավոր խմբաքանակները Հայաստան չեն ներմուծվել. ՍԱՏՄ Շվեդիայի ԱԳ նախարարը հանդիպել է Արարատ Միրզոյանի հետ Մախաչևը խոսել է Ծառուկյանի շուրջ ստեղծված իրավիճակի մասին Փարիզում չեղարկվել է ամանորյա համերգը Էքսկուրսիա Պերճ Պռոշյանի տուն-թանգարանում Աշտարակում․ դպրոցականները ծանոթացան գրողի մշակութային ժառանգությանըՍանկտ Պետերբուրգ քաղաքի ջրանցքներում «սնեժուրա» երևույթն է ֆիքսվել (տեսանյութ) Կոտայքում «Mercedes»-ը վրաերթի ենթարկել մրգավաճառի, ով հետո տեղափոխվել է հիվանդանոց Դատախազությունում տեղի են ունեցել կադրային փոփոխություններ Արագածոտնի թեմը դատապարտել է Մկրտիչ եպիսկոպոս Պռոշյանի կալանքի երկարաձգման որոշումը Արտակարգ դեպք, «Ավշարի գինու գործարան»-ից 18-ամյա տղա է «աջ նախաբազկի ջնջխված, սալջարդ վերք » ախտորոշմամբ տեղափոխվել է հիվանդանոց «Վերին Լարս» սահմանային անցակետում ավելի քան 2000 բեռնատար է կուտակվել