Երևան, 12.Դեկտեմբեր.2025,
00
:
00
ՀՐԱՏԱՊ


Անիմաստ արգելքներ հանուն «քյաչալ» անվադողերի եւ ընդդեմ ռազմաճակատի կարիքների

ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ

Եկել է անվադողերը ձմեռայինով փոխելու ժամանակը, եւ մեր տասնյակ ու նույնիսկ հարյուր հազարավոր վարորդներ կանգնած են մեծ ծախսեր անելու փաստի առաջ:

Այն, որ ձմռանը պետք է օգտագործել համապատասխան անվադողեր, թերեւս չի քննարկվում: Դա մարդկանց անվտանգության հարց է եւ դրանից ավելի կարեւոր բան չկա: Բայց որքանով է տրամաբանական այդ անվտանգության գինը արհեստականորեն բարձրացնելը:

Իրավիճակը հետեւյալն է: Օգտագործված անվադողերի ներկրումը Հայաստան արգելվում է ընդհանրապես: Դա կարգավորվում է 2015 թվականի փետրվարի 5-ին կառավարության ընդունած որոշմամբ, որը ունի հետեւյալ երկարաշունչ  վերնագիրը. ««ՀՀ մաքսային տարածքով փոխադրման համար արգելված եւ սահմանափակումների ենթակա որոշ ապրանքների ցանկերը, ապրանքների արտահանման եւ ներմուծման լիցենզիայի եւ հայտի ձեւերը հաստատելու, որոշ ապրանքների արտահանման եւ ներմուծման լիցենզիաների տրամադրման առանձնահատկությունները սահմանելու եւ ՀՀ Կառավարության 2007 թվականի մարտի 15-ի N327-Ն որոշման մեջ փոփոխություններ կատարելու մասին»:

Մինչեւ 2015 թվականը օգտագործված անվադողերի ներկրումը արգելվում էր այլ որոշմամբ, որի հիմքը ՄԱԿ-ի «Վտանգավոր թափոնների երկրից երկիր տեղափոխման նկատմամբ հսկողություն սահմանելու մասին» բազելյան կոնվենցիայով Հայաստանի ստանձնած պարտավորությունների կատարումն ապահովելն էր:

Մի խոսքով, օգտագործված անվադողերի ներկրումը Հայաստան իսպառ արգելված է տարիներ շարունակ, ու տարիներ շարունակ դրանք ներկրվում են: Կան նույնիսկ պաշտոնական տվյալներ. ՀՀ մաքսային ծառայության հրապարակած տեղեկանքներով այդպիսի անվադողեր, այնուամենայնիվ, ներկրվում են: Օրինակ 2016 թվականին ներկրվել է 4400 հատ, 2015-ին՝ 3600 հատ...:

Առաջին հայացքից օգտագործված անվադողերի ներկրման արգելքը պետք է նպաստի, որ մեր վարորդները նոր անվադողեր օգտագործեն: Սակայն արդյունքը ճիշտ հակառակն է: Քանի որ նոր անվադողերը շատ թանկ են, վարորդների մեծագույն մասը ձգտում է ձեռք բերել նորմալ վիճակում գտնվող օգտագործած անվադողեր: Այդ անվադողերը համեմատաբար ավելի էժան են: Բայց կարող են լինել ավելի էժան, եթե դրանց ներկրումը Հայաստան թույլատրվի: Օրինակ 10-20 տոկոս մաշվածություն ունեցող ձմեռային անվադողի գինը Հայաստանում 35-40 դոլար է, Վրաստանում 15-20 դոլար: Բրենդային ֆիրմայի արտադրած եւ 10-20 տոկոս մաշվածություն ունեցող անվադողը կարող է ծառայել մոտ 5 սեզոն: Ներկրումը թույլատրելու դեպքում վարորդների մեծ մասի համար համեմատաբար նորմալ վիճակում գտնվող անվադողերը կդառնան ավելի մատչելի, ինչը ուղղակիորեն նշանակում է, որ «քյաչալ» ու «թել տված» անվադողերի փոխարեն շատ շատերը կունենան նորմալ, անվտանգության չափանիշներին համապատասխանող ձմեռային անվադողեր:

Իհարկե, մեր հայրենակիցներից շատ շատերը իրենց  «քյաչալ» անվադողերով գնում են Վրաստան, այնտեղ գնում էժան ու օգտագործված, բայց լավ վիճակում գտնվող անվադողեր ու վերադառնում են, բայց դա արհեստական ու անիմաստ արգելքների հաղթահարում է անիմաստ ծախսերով:

Հիմա այն մասին, թե ինչու է արգելված օգտագործված անվադողերի ներկրումը: Առաջին պատճառը այն է, որ նոր անվադողերի ներկրման բիզնեսը կապվում է իշխանության բարձրաստիճան պաշտոնյաների հետ: Ըստ ՀՀ մաքսային ծառայության հրապարակած տվյալների, տարեկան Հայաստան է ներկրվում մինչեւ 800 հազար հատ նոր անվադող, որի ընդհանուր մաքսային արժեքը անցնում է 27 միլիոն դոլարը: Այսինքն դա լուրջ բիզնես է՝ լուրջ շահույթներով: Օգտագործված անվադողերի ներկրումը նվազեցնում է այդ շահույթները:

Երկրորդ պատճառն այն է, որ ԵՏՄ ներքին փաստաթղթերով է արգելված օգտագործված անվադողերի ներկրումը ԵՏՄ երկրներ եւ նույնիսկ ԵՏՄ տարածքով դրանց տեղափոխումը:

Թվում է՝ վիճակը անելանելի է: Սակայն ցանկության դեպքում Հայաստանը կարող է գտնել ճանապարհներ ԵՏՄ-ի պարտադրած այդ արգելքը շրջանցելու համար: Օրինակ, թույլատրել անձնական նպատակներով օգտագործման համար տարեկան մեկ հոգու հաշվով երկու կամ չորս հատ օգտագործած, սակայն մինչեւ 20 տոկոս մաշվածություն ունեցող անվադողերի ներկրումը: Բայց դա՝ ցանկության դեպքում: Իսկ նման ցանկություն դժվար թե լինի, քանի որ նոր անվադողերի ներկրումը, ինչպես արդեն նշեցինք, լուրջ շահույթներ ապահովող եւ բարձրաստիճան պաշտոնյաների կողմից վերահսկվող բիզնես է: Իսկ այդ դեպքում մեր բնակչության անվտանգությունը, բնականաբար, գալիս է երկրորդ պլան:

Ի դեպ, կարող են հնչել տեսակետներ, թե այդ դեպքում Հայաստանը կվերածվի անվադողերի աղբանոցի, էկոլոգիական հարցեր կառաջանան եւ այլն: Այսպիսի տեսակետներ հնչում էին տարիներ առաջ, երբ արգելվեց օգտագործված անվադողերի ներկրումը:

Բայց եթե մի քիչ փորփրենք մեր հիշողությունը, այնտեղ կգտնենք անցած տարվա ապրիլյան պատերազմից հետո տեղի ունեցած մի գործընթաց: Մարդիկ այստեղից-այնտեղից հավաքում էին մաշված ու անպիտան անվադողեր եւ ուղարկում սահման: Մաշված անվադողերը շատ հարմար են խրամատների «կառուցապատման» համար: Այնպես որ, անվադողների աղբանոցի վերածվելու հեռանկարը մեզ դեռ շատ երկար ժամանակ չի սպառնա: Իսկ ահա նորանոր խրամատներ անվադողերով ամրացնելու հեռանկարը պարզապես անխուսափելի է:

Գիտնականները բացահայտել են հայտնի ըմպելիք, որը օգնում է կանխել շաքարախտըԱկսել Բակունցի «Միրհավը»՝ անգլերեն թարգմանությամբՀայաստանին անհրաժեշտ է ստեղծել գիտության դիվանագիտության կենտրոն․ Մենուա ՍողոմոնյանԻմ հանրային գործունեության միակ և անշեղ նպատակը անկախ Հայաստանի հարատևումն ու պետականության պահպանումն է. Մհեր ԱվետիսյանԱԺ-ի ընթացակարգը վտանգում է ՄԻՊ ինստիտուտի անկուսակցական բնույթը․ Հովհաննես ԻշխանյանԹրամփը խաղաղության ծրագրից որոշ կետեր է հանելԻսրայելը հարվածել է Լիբանանում «Հըզբոլլահ»-ի վարժական ճամբարի և այլ ռազմական թիրախների (տեսանյութ, լուսանկար) Փորձագետները պնդում են` այդտեղ կոչ չկա, առավել ևս` բռնության կոչ. Արշակ Վարդանյան Արցախի առանձին շրջաններից տեղահանված ընտանիքների համար բնակարանային մատչելիության ապահովման աջակցության ծրագրի շրջանակում տրամադրված հավաստագրերի գործողության ժամկետը երկարաձգվել է Պուտինը գնահատել է ՄԱԿ-ի գործունեությունը Կարապետյանը հետախուզվում է Ադրբեջանի իշխանությունների իրավասու մարմինների կողմից, նա 177 օր բանտում է Հայաստանում. Արամ Վարդևանյան Ոչ մի շարքային ադրբեջանցի ՀՀ չի գալու, գալու են հատուկ պատրաստված խմբեր. ադրբեջանագետ Կոչ եմ անում` դադարեցնել այս աբսուրդային ապօրինությունները. Փաստաբան Սամվել Կարապետյանն Արցախի հետ կապ ունի այնքանով, որ Ադրբեջանի կողմից հետախուզվում էր․ Արամ Վարդևանյանի ասուլիսը՝ կետերովԴատարանների նկատմամբ անասելի ճնշումներ կան. Արմեն Ֆերոյան Սամվել Կարապետյանին քաղբանտարկյալ է համարում հարցվածների գերակշիռ մասը. GALLUPՔննչական խմբի ղեկավարը անօրինական քայլեր է անում․ չի հարցաքննում հօգուտ Ս. Կարապետյանի խոսողներին Քամու ուժգնացում, թույլ անձրև և մառախուղ․ եղանակն այս օրերին 53 քննիչներից կազմված խումբը չի կարողանում Սամվել Կարապետյանի գործը կարի. Վարդեւանյան (տեսանյութ) Եթե որևէ դատավոր վկայակոչի, թե Սամվել Կարապետյանի գործով ճնշումներ են եղել, զրո նշանակություն է ունենալու․ պատասխանատվության անխուսափելիության սկզբունքը կա, լինելու է և գործելու է. փաստաբան Հորդորում ենք՝ խորհրդակցեք սակագնային քաղաքականությունից տեղյակ մասնագետների հետ․ հայտարարությունՍամվել Կարապետյանի խայտառակ կալանքը հակասում է գրված ու չգրված նորմերին. Արամ Վարդևանյան (տեսանյութ) Սամվել Կարապետյանը քաղաքական պատանդ է, 177 օր նրան անհիմն կերպով կալանքի տակ են պահում «Քննչականն ու դատախազությունը չեն կարողանում մեկ փաստարկ ներկայացնել, թե ինչու Կարապետյանը պետք է լինի կալանավորված». Արամ Վարդևանյան Երկու զգուշացում Մոսկվայից Սամվել Կարապետյանի գործով բացակայում են իրավունքի և օրենքի հենարանները․ Արամ Վարդևանյան Հակապետական արշավի շրջանակում Եկեղեցին վերջին ազգապահպան կառույցն է, որին փորձում են վնասել. Նաիրի Սարգսյան (տեսանյութ) Սամվել Կարապետյանի փաստաբանական խմբի մամուլի ասուլիսը. ուղիղ եթերԲուժքույրը սեռական բռնության է ենթարկել 14-ամյա հիվանդի, երբ նա անզգայացման տակ է եղելՓաշինյանն ընդդեմ Արցախի պետական ինստիտուտների Հայաստանն առաջին անգամ ներկայացավ համաշխարհային հարթակում՝ պետություն-մասնավոր գործակցային բարձր մակարդակով․ Վարդան Ջհանյանը՝ London mining week-ի մասին Քաղբանտարկյալ Սամվել Կարապետյանի փաստաբանական խմբի ասուլիսը. ուղիղՔոբայրավանք վանական համալիրի վերականգնման էսքիզային նախագիծը համարվել է ընդունելիՉինաստանը 180 մլրդ դոլար է ներդրել արտերկրում արևային էներգիայի զարգացման վրա Իշխանությունը Եկեղեցու դեմ անցել է «Պլան Բ-ի»․ Դավիթ Սարգսյան Ամուսնական զույգը զիփլայնի անսարքության պատճառով 25 մետր բարձրությունից ընկել են, ամուսինը մահացել է․ մանրամասներԱմանորին Team-ը կկրկնապատկի երջանկությունը. գնիր մեկ սմարթֆոն, ստացիր ևս մեկը Հայաստանը չի կարող անվերջ մնալ ռազմավարական անորոշության մեջ, սխալ, չհաշվարկված ընտրության գինը կարող է վճարվել ոչ թե իշխանության, այլ պետության հաշվին․ Սուրենյանց Բռնցքամարտիկ Դավիթ Չալոյանը դարձավ IBA-ի ԱԱ-ի բրոնզե մեդալակիր Ո՞րն է այս տարվա խորհրդանիշ զարդըՆոր առաջարկ Ալիևին․ Փաշինյանի կործանարար ճանապարհային քարտեզը. Էդմոն ՄարուքյանՅունիբանկն իրականացրել է ՀՀ դրամային անժամկետ պարտատոմսերի նոր թողարկում Կոնվերս Բանկը տեղաբաշխելու է Գլոբբինգի առաջին պարտատոմսերը Թրամփի ճանապարհը կամ Հայաստանի կապիտուլյացիայի նոր անունը Կաթողիկոսի գահը՝ իշխանության թիրախում. Փաշինյանի գաղտնի պլանը Ոստիկանությունն ու քննչականը ժամանակ չեն գտնում ընդդիմադիր գործիչների, հոգևորականների դեմ ապօրինի գործողություններից մի պահ դադար վերցնելու և զբաղվելու իրենց իրական գործառույթներով․ Աբրահամյան Մարդկանց զգուշացրել են սննդի միջոցով թռչնագրիպով վարակվելու վտանգի մասինՅունիբանկը դարձել է Ֆինանսավորման և առևտրի հարցերով բանկիրների ասոցիացիայի (BAFT) անդամ Ռուբլին էժանացել է․ փոխարժեքն՝ այսօր «Մի դրամի ուժի» դեկտեմբեր ամսվա շահառուն «Սիթի օֆ սմայլ» հիմնադրամն է