Երևան, 11.Ապրիլ.2025,
00
:
00
1 $ = ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
ՀՐԱՏԱՊ


Ի՞նչ է իրականում նշանակում տագնապի SOS ազդանշանը. «Փաստ»

ՀԱՆՐԱՀԱՅՏ ՄՈԼՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ

«Փաստ» օրաթերթը գրում է.

Տարբեր վարկածներ կան, թե իրականում ինչ է իրենից ներկայացնում SOS ազդանշանը, արդյո՞ք այն ինչ-որ հապավում է և այլն: Հենց սկզբից ասենք, որ տագնապի SOS ազդանշանը (Մորզեի այբուբենով՝ «երեք կետ-երեք գիծ-երեք կետ») ոչ մի բան էլ չի նշանակում և չի վերծանվում։ Իրականում շատերն են համոզված, որ SOS ազդանշանը թարգմանաբար վերծանվում է «փրկեք մեր հոգիները» (անգլերեն՝ Save Our Souls), բացի դա, որոշներն ասում են, որ SOS նշանակում է «փրկեք մեր նավը» (անգլերեն՝ Save Our Ship), տարածված է նաև «լողալ կամ խեղդվելը» (անգլերեն՝ Swim Or Sink), ամենայուրահատուկ վերծանումն է՝ «դադարեցրեք այլ ազդանշանները» (անգլերեն՝ Stop Other Signals)։

Բայց սրանցից որևէ մեկը իրականության հետ կապ չունի: Այն, որ այս տագնապի ազդանշանը՝ երեք կետ (S), երեք գիծ(O) և երեք կետ (S) Մորզեի այբուբենով է, նշանակում է, որ այն հայտնվել է անլար հեռագրի ժամանակաշրջանում, քանզի հենց այն ժամանակներում են սկսել օգտագործել Մորզեի այբուբենը։ Իրականում, ով ծանոթ է Մորզեի այբուբենին, կարող է փաստել, որ հավաքել այս երեք տառերի կոմբինացիան՝ շատ հեշտ է և հիշվող։ Հավանաբար, հենց այդ պատճառով են տագնապի այս ազդանշանը սիրել նավերի ռադիստները։ Այնուամենայնիվ, նշենք, որ տագնապի SOS ազդանշանը մասսայական և բոլորի համար հասկանալի է դարձել ոչ միանգամից։ Տագնապի համընդհանուր որոշակի ազդանշան մտցնել փորձել են դեռևս 1903 թվականին։ Այն ժամանակ Բեռլինում ընթացող Ռադիոհեռագրորդների միջազգային առաջին գիտաժողովի ժամանակ համաձայնագիր է ստորագրվել, համաձայն որի, որոշվել է, որ անլար հեռագրի կայանները պետք է հնարավորության սահմաններում առաջնահերթություն տան ծովում լողացող նավերից ստացվող տագնապի ազդանշաններին։

Որպես տագնապի համընդհանուր ազդանշան՝ այն ժամանակ որոշվել է CQD (գիծ, կետ, գիծ, կետ, երկու գիծ, կետ, երկու գիծ, երկու կետ) ազդանշանը։ Պետք է նշել, որ այս տառերի համակցությունը պատահական չէր։ Բանն այն է, որ CQ-ն բոլոր հեռագրային կայանների ընդհանուր կանչի նշանն է, որին ավելացված է D-ն՝ «վտանգը» (անգլերեն՝ danger): Այս իմաստով ազդանշանը վերծանվում է որպես «բոլոր հեռագրային կայաններին հայտնում եմ տագնապի մասին»։ Սակայն դժվար չէ նկատել, որ այս ազդանշանը արագ հավաքել դժվար է անգամ արհեստավարժ ռադիստի համար, առավել ևս պետք է հաշվի առնել այն, որ այդ ազդանշանը ուղարկողը պետք է գտնվի խորտակվող նավի վրա։ Արդյունքում այդ ազդանշանը մասսայական չդարձավ։ Այն օգտագործում էին միայն այն նավերը, որոնք օգտագործում էին Markoni ընկերության հեռագրային սարքերը, իսկ այն նավերը, որոնք ունեին այլ սարքեր, չէին հասկանում այդ ազդանշանը։

Արդյունքում 1906 թվականին Բեռլինում Ռադիոհեռագրորդների միջազգային երկրորդ գիտաժողովի ընթացքում այդ հարցը դարձավ քննարկման առարկա։ Այս գիտաժողովին մասնակցում էին 29 երկրի ներկայացուցիչներ։ Սկզբից Markoni ընկերության ներկայացուցիչները կրկին առաջարկեցին CQD ազդանշանը, բայց ԱՄՆ-ի ներկայացուցիչները առարկեցին դրան, քանի որ, ըստ նրանց, տվյալների այդ ազդանշանը հաճախ շփոթում են ընդհանուր CQ ազդանշանի հետ։ Բացի դա, պարզվեց, որ նույն ազդանշանը օգտագործում են նաև ցամաքային ծառայություն ն ե րը եր կ աթու ղու վթար ն ե րի և դժբախտ դեպքերի ժամանակ, որն էլ կարող էր խառնաշփոթ առաջացնել։ Հետո գերմանացի մասնագետները առաջարկեցին SOE ազդանշանը (երեք կետ, երեք գիծ, կետ), սակայն սա ևս շատերին դուր չեկավ, քանի որ համարվեց, որ մեկ կետով նշվող E-ն վերջում կարող է կորչել և չնույնականացվել հեռու տարածությունների և եթերի ծանրաբեռնվածության դեպքում։

Մերժվեց նաև անգլիացիների առաջարկը՝ դրոշակներով ազդանշանային համակարգում օգտագործվող NC-ն («աղետի եմ ենթարկվել, պետք է օգնություն»), քանի որ այն ևս դժվար էր հավաքել Մորզեի այբուբենով։ Արդյունքում գերմանացի ռադիստները գտան, որ ամենահարմարը այն է, որ SOE ազդանշանում մի տառ փոխվի։ Եվ այդպես ծնվեց SOS ազդանշանը։ Այն բոլորին դուր եկավ, քանի որ այն հեշտ է հավաքել, բացի դա, հեշտ է նաև ընդունել և նույնականացնել անգամ ծանրաբեռնված եթերի պայմաններում։ Տագնապի SOS ազդանշանը առաջին անգամ հնչեցվել է 1909 թվականի օգոստոսի 9-ին, երբ Նյու Յորքից Ջեկսոնվիլ լողացող ամերիկյան «Արապաոե» շոգենավը կորցրել էր ընթացքը և լողում էր ծովի հոսանքով։ SOS տագնապի ազդանշանը ընդունել է Հյուսիսային Կարոլինայի Խատտերաս կղզում գտնվող անլար հեռագրի Միավորված ընկերության կայանը և ուղարկել նավատիրոջ ընկերության գրասենյակ։ Ավելացնենք, որ «Տիտանիկի» ուղարկած SOS տագնապի ազդանշանը եղել է թվով 8-րդը ազդանշան ուղարկած նավերի շարքում։

ԿԱՄՈ ԽԱՉԻԿՅԱՆ

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

Նյու Յորքում վթարի ենթարկված ուղղաթիռում վեց մարդ է եղել. բոլորը զոհվել են ՊԵԿ-ը Խոշոր հարկ վճարողների հարկային կարգապահության բարելավման ծրագրի շրջանակում բացահայտել է աշխատողի չձևակերպման ու ՀԴՄ-ի կիրառման կանոնների խախտման դեպքեր 16 տարեկան աղջկան հերոին են հյուրասիրել, դա վերջին ստորությունն է․ Կախվածությունների բուժման ազգային կենտրոնի տնօրեն Գործարկվելու է էլեկտրական շչակ Գազ չի լինելու Շենգավիթում 44-ամյա տղամարդու ավտոմեքենայում թմրանյութ է հայտնաբերվել Անձրև, ամպրոպ, կարկուտ․ օդի ջերմաստիճանը կնվազի Հրապարակվել է ողբերգական վթարից մահացած ընտանիքի գործով դատավճռի եզրափակիչ մասը Ալեն Սիմոնյանի գլխավորած պատվիրակությունը կգործուղվի Սանկտ Պետերբուրգ Ե՞րբ և ու՞մ ջանքերով կփլուզվի ՀՀ տնտեսությունը.Հրայր Կամենդատյան֊Միքայել Մելքումյան Մոսկվայում մեկնարկել է «Եվրասիա՝ ավանդական արժեքների տարածք» միջազգային խոշոր համաժողովըԵրևանի և մարզերի հարյուրավոր հասցեներում լույս չի լինելու Ես խոր ակնածանք եմ տածում Չինաստանի ղեկավարի հանդեպ և վստահ եմ՝ մենք համաձայնության կգանք. Թրամփ Գարունավանում քաղաքացին շենքի տանիքի տակ աշխատանքներ իրականացնելիս ընկել է. փրկարարներ են ժամանել Թրամփի նոր մաքսատուրքերը․ տնտեսա-քաղաքական պատերազմ աշխարհի դեմԱրտակարգ դեպք՝ Երևանում Լարսը փակվեց բոլոր տեսակի տրանսպորտային միջոցների համար Հայաստանը վազելով գնում է դեպի թուրքացում․ Նաիրի ՍարգսյանԻնչպես որ մայրերն են երազում իրենց երեխաների երջանկության մասին, այնպես էլ երեխաները․ Նազիկ Ավդալյան 24 ժամ ջուր չի լինի. ջրի մաքրման կայաններում խնդիրներ են առաջացել Վահան Կոստանյանը թուրք պաշտոնակցի հետ քննարկել է ՀՀ-Թուրքիա հարաբերությունների կարգավորման հարցեր Արցախցիները ակցիա կանեն դատախազության մոտ. ի՞նչ են պահանջում Ի՞նչ հարցեր են քննարկել Ռուսաստանն ու Միացյալ Նահանգները Ստամբուլում Հնդկաստանում կայծակի հարվածներից 22 մարդ է զոհվել Ստամբուլում ավարտվել են ռուս-ամերիկյան բանակցությունները Դոմինիկյան Հանրապետությունում տանիքի փլուզման հետևանքով զոհերի թիվը հասել է 218-ի Չդատապարտված ռազմական հանցագործություն․ Մարաղայի ջարդերից 33 տարի անց Աբու Դաբիում տեղի է ունեցել ԱՄՆ-ի և ՌԴ-ի միջև բանտարկյալների  փոխանակումՀՀ իշխանությունը փոխանակ օգնի տեղահանված արցախցիներին ամրանալ, ներկայացնում է որպես «թշնամի» «Հյուսիս-հարավ» նոր կառուցվող ճանապարհին ճակատ ճակատի բախվել են «BMW»-ն ու «Chevrolet»-ը Airbus ինքնաթիռը շտապ վայրէջքի է պատրաստվում Շերեմետևո օդանավակայանում Պրեմիերա․ «Բամբիռ» - «Lose Yourself» Ամիօ բանկը մասնակցել է «ՓՄՁ ոլորտի ֆինանսավորման հնարավորություններն ու հեռանկարները» համաժողովինԵթե Հայաստանի անվտանգությանը սպառնալիք տեսնենք, կկիսվենք հանրության հետ. ԱԽ քարտուղար«Lexus» է այրվել. վիրավnրը տեղափոխվել է հիվանդանոց 2024թ.-ին Զինված ուժերում արձանագրվել է մահացության 40 դեպք Երևանում և Կոտայքում գտնվող՝ ապօրինի ծագում ունեցող բռնագանձված գույքերն ամրացվել են Պետգույքի կառավարման կոմիտեին 73-ամյա տղամարդ է ձերբակալվել, խուզարկությամբ 12 հրազեն և զինամթերք է հայտնաբերվել (տեսանյութ) Աբովյանի մանկապարտեզի և դպրոցի հողամասերը կեղծ աճուրդով ձեռք է բերել Աբովյանի նախկին ղեկավարը ԵՄ-ն և ՆԱՏՕ-ն քննարկում են Ուկրաինայում զինադադարից հետո հնարավոր առաքելության ձևաչափերը Լարսը փակ է միայն բեռնատարների համար Շտապօգնության մեքենայի վթարից տուժած բուժքույրը գիտակցության է եկել. մանրամասներ Զվարթնոց թաղամասում մեքենան դուրս է եկել երթևեկելի հատվածից, բախվել ծառին և բռնկվել․ կա տուժած «Սլովանը» հայ կիսապաշտպան Տիգրան Բարսեղյանի տեսքով տիկնիկ է ներկայացրել Արցախյան հիմնահարցը կա, Արցախի խնդիրը չի վերացել․ ՇարմազանովԱռանց Ադրբեջանում պահվող հայերի վերադարձի չենք կարող վստահել որևէ խաղաղության. Սիրանույշ Սահակյան Գյումրու նոր իշխանությունը լինելու է մանրադիտակի տակ. Հրայր Կամենդատյան Տնտեսական անկումից մինչև սոցիալական դժգոհություն. ո՞ւր է նայում կառավարությունը, պե՞տք է արդյոք Հայաստանին այս իշխանությունը Օղակաձև այգում քամին տապալել է հսկա չորացած ծառը (տեսանյութ) Երբ ժողովուրդը զարթնեց, սրանց ոչինչ չի փրկելու. Դավիթ Սարգսյան
Կո՞ղմ եք ֆիզիկական անձանց եկամուտների հայտարարագրմանը