Երևան, 22.Նոյեմբեր.2024,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
ՀՐԱՏԱՊ


Խորեն Լևոնյանն ու Լիլիթ Հակոբյանը Հովհաննես Գալստյանի «Բեքսթեյջ» ֆիլմում. ռեժիսորը պատմում է սպասվող համաշխարհային պրեմիերայի, բարդ ճանապարհի ու միջակ արվեստագետների նախանձի մասին

ԼԱՅՖ

Սեղմեք ԱՅՍՏԵՂ, լրացրեք օնլայն հայտը և մոռացեք հոսանքի վարձի մասին

Ռեժիսոր Հովհաննես Գալստյանը շուտով հանդիսատեսի դատին կհանձնի «Բեքսթեյջ» ֆիլմը։ Նոյեմբերի 6-ին, Գերմանիայի Դաշնությունում անցկացվող Քոթբուսի կինոփառատոնի շրջանակներում կկայանա ֆիլմի համաշխարհային պրեմիերան:

Ֆիլմի գլխավոր հերոսներին մարմնավորում են Խորեն Լևոնյանը, Լիլիթ Հակոբյանը, Վիվիեն Բոստանջյանը, Սոս Ջանիբեկյանը, Կարինե Ջանջուղազյանը, Ֆրիդա Յորքը, Նազիկ Բաղդասարյանը, Անահիտ Ղուկասյանը և այլ հայտնի դերասաններ: 

«Բեքսթեյջը» «Թողություն» սերիալի կինո-ձևաչափն է։ Այս ֆիլմը ստեղծելու գաղափարը ռեժիսորի մոտ ծնվել է 2018թ-ին:

«Երբ Հայաստանում ձևավորվեց նոր, անփորձ մարդկանց իշխանություն, կինոյում ազդեցություն ունեցող որոշ մարդիկ որոշեցին, որ հարմար ժամանակ է ինձ հետ հաշիﬖեր մաքրելու համար»,- Tert.am Life-ի հետ զրույցում պատմեց ռեժիսորը: 

«Իմ երկու ֆիլﬔրի դեմ՝ «Թողություն», որի ռեժիսորն էի ու «Տատիկիս Վարսերը», որի պրոդյուսերն էի, գործի դրվեց լավ հաշվարկված ու նենգաբար մշակված ﬕ սցենար։ Իմ կողﬕց հիﬓադրված «Շարժապատկերայի արվեստների կրթական ու արտադրական CINEMA կենտրոնի» և «Ֆիլմարտադրողների Համահայկական Ֆեդերացիա» նախաձեռնության ﬕջոցով ես հիմքեր էի ստեղծել հայկական կինոյում բարեփոխուﬓեր սկսելու համար։ 

Մի ամբողջ կյանք աշխատելով Եվրոպական գործընկերների ու հիﬓադրաﬓերի հետ, ես չափազանց լավ էի տեսնում հայ կինոյի մութ կողմը։ Ինձ հասկանալի էր, որ ﬔր կինոն չի կարող ինտեգրվել ﬕջազգային կինոինդուստրիային՝ կառավարման չափազանց հին, կլանային մոդելի պատճառով։ Իմ հիﬓած կառույցների ﬕջոցով ես ցանկանում էի փոխել կինոյի կառավարման մոդելը, անտեսելով, որ դրանից սնվում են ﬔծ թվով մարդիկ։

Ես ցանկանում էի կտրել կինոյի «լափը» այդ մարդկանց բերանից և ծառայեցնել կինոյի գումարները բուն նպատակին՝ կինո ստեղծելուն։ Որոշ մարդկանց դա վտանգավոր թվաց ու նրանք թույլ տվեցին իրենց գնալ անմարդկային գործողությունների՝ փակել իմ ֆիլﬔրի ֆինանսավորումը և քրեական գործեր հարուցել իմ դեմ։ Նրանք վստահ էին, որ իմ ֆիլﬔրի թղթերը քչփորելուց հետո անպայման կգտնեն չարաշահուﬓեր, գոնե՝ թերություններ փաստաթղթերում։ Թղթեր քչփորելու գործընթացը տևեց 6 տարի։ Արդյունքում գործերը կարճվեցին՝ հանցակազﬕ բացակայության հիմքով։ Իսկ «Հայաստանի ազգային կինոկենտրոն» կառույցը, որը իմ ֆիլﬔրի դեմ պայքարը դարձրել էր իր գոյության նպատակը, դադարեց գոյություն ունենալ»,- պատմեց Հովհաննես Գալստյանը:

Անդրադառնալով «Թողություն» սերիալին, որը հասանելի է յութուբում և բավական լավ արձագանք ունի, ռեժիսորը նշեց, որ այն նկարվել է 2019թ-ին, անսովոր պայմաններում։

«Փետրվարին ես հացադուլ էի անում, ապրիլին արդեն քննարկում էինք սերիալի արտադրության սխեմաները։ Պայմանագիրը կնքվեց հունիսին, հուլիսին փոխանցվեցին առաջին գումարները, իսկ նոյեմբերին «Թողությունը» եթերում էր։

Ֆիլմարտադրության տեսանկյունից անթույլատրելի այս ռիթմով սերիալը ավարտելուց հետո, ես ﬓացի նկարահանված ﬔծ ծավալի, տեխնիկապես գրեթե անօրակ նյութի հետ, որը անշունչ էր կինոյի համար։ Սերիալը իր ձևաչափով ֆասթ ֆուդ է, արագ պատրաստվող, սուր հաﬔրով, շատ հաﬔմունքներով, քաղցը արագ հագեցնող կերակուր։

Ֆիլմը բոլորովին այլ բան է։ Ֆիլմը բարձր խոհանոց է, ճիշտ բալանսավորված հաﬔրով երկար պատրաստվող սնունդ՝ գուրմանների համար։ Պետք էր ֆասթ ֆուդի մթերքներից ստանալ բարձր խոհանոցի պրոդուկտ։

Մոնտաժի, ձայնի ու պատկերի հետարտադրության ողջ ընթացքում ես փորձում էի հեռուստատեսային ֆորմատի պատկեներով ստանալ ﬔծ կինո։ Երբեﬓ հուսահատության, երբեﬓ բարկության, մշտապես գումարի բացակայության պայմաններում ﬔնք կարողացանք ի վերջո հասնել եզրագծին, ավարտել ֆիլմը։ Ու, երբ ես չոր աչքով նայում եմ, «Բեքսթեյջն» իսկապես բացառիկ է»,- անկեղծանում է ռեժիսորը:  

Նրա խոսքով՝ քանի որ ֆիլﬕ արտադրությունը ուղեկցվում էր քրեական գործի ընթացքով, և ինքը մաշկի ցավի մակարդակով վերապրում էր այն, ինչ զգացել են ﬔր կինոյի երևելի վարպետները՝ Բեկնազարովը, Փարաջանովը, Մանարյանը․․․ երբ փակել են նրանց ֆիլﬔրը, այրել են ժապավենները։ Ըստ նրա՝ այդ գիծը չէր կարող չմտնել ֆիլմ։

«Սկզբից դա ֆիլﬕ երկրորդ գիծն էր, առաջին պլանում արվեստն էր, բալետը, սիրային եռանկյունին։ Աստիճանաբար արվեստագետ – իշխանություն հակամարտությունը եկավ առաջին պլան։

Հիմա ինձ համար «Բեքսթեյջը» ﬕայն այդ մասին է։ Այնտեղ կան և՛ բալետի կրքերը, և՛ մասնագիտական ամբիցիաները, և՛ սիրային եռանկյունին, բայց «Բեքսթեյջը» այն մասին է, թե ինչպես է իշխանության ու արվեստի հիﬓական ախտի՝ նախանձի, սիմբիոզը ﬕավորվում ﬔկ առանձին վերցրած արվեստագետի դեմ, ձգտելով չեզոքացնել նրան։

Ու ես ուրախ եմ, որ ֆիլմը հենց այդպես էլ ընկալվում է կինոքննադատների ﬕջազգային համայնքի կողﬕց»,- նշում է Հովհաննես Գալստյանը:

Ռեժիսորը խոստովանում է, որ իր նկարահանման հրապարակում հայտնված բոլոր մարդիկ անﬕջապես դառնում են իր սիրելի դերասանները։

«Հիﬓականում դա փոխադարձ սեր է։ Իրեն չեմ ասել, բայց ափսոսում եմ, որ նախապես չեմ ճանաչել Խորեն Լևոնյանին։ Կուզեի ավելին վերցնել Խորենից։ Վիվյեն Բաստաջյանը բացառիկ կին է, անկրկնելի՝ ինչպես կյանքում, այնպես էլ ֆիլմում։ Հույս ունեմ նորից հրավիրել Վիվյենին աշխատանքի։ Նույնը կարող եմ ասել Սոս Ջանիբեկյանի մասին։ Կարինե Ջանջուղազյանը, Ֆրիդա Յորքը, Նազիկ Բաղդասարյանը, Անահիտ Ղուկասյանը, Նունե Ղարիբյանը, Նարինե Սուլթանյանը․․․ կզարդարեին ցանկացած ﬔծ ֆիլմ։

Ափսոս, որ ﬔր կինոարտադրությունը չի կարողանում սպասարկել այս հրաշալի դերասանների պոտենցիալը։ Իսկ այն, ինչ արեց Լիլիթ Հակոբյանը՝ Ժանետի դերում, բառերով նկարագրելու չէ։

Թե՛ որպես պարերի բեմադրիչ, թե՛ որպես դերասան, Լիլիթը այս ֆիլﬕ ﬕջուկն է։ Ես անչափ գոհ եմ նաև նկարահանման խմբից՝ Միհրան Ստեփանյանից, Կարեն Ծատուրյանից, Նարեկ Զաքարյանից, Լիլիթ Նավասարդյանից, Մադլեն Խաչատրյանից, Գրիգոր Ապրեսյանից, Հարություն Զաքարյանից, մյուսներից։

Իմ պահապան հրեշտակներ Անի և Սոնա Գալստյաններից ու իհարկե Մարինեից, իմ կնոջից, որ ինձ հետ հավասար անցնում է ցանկացած կինոռեժիսորի համար նախատեսված փշերով ու վարդերով լցված ճանապարհը»,- մեզ հետ զրույցում նշեց Գալստյանը:

Ամփոփելով զրույցը ռեժիսորն անկեղծացավ, որ կուզեր հաﬔստ ու քիչ հավակնոտ պատասխան գտնել, թե ինչու են իր ֆիլմերը միշտ դաժան ճակատագրի արժանանում, բայց ըստ նրա՝ իրականությունն այն է, որ իր ֆիլﬔրը ﬔծ հակաուժի են հանդիպում՝ ի դեմս ﬕջակ արվեստագետների նախանձի ու իշխանություն ունեցողների անբարտավանության սիմբիոզի։

«Ու ես սա ասում եմ, որպեսզի երիտասարդ իմ կոլեգաները իմանան այս մշտարթուն հրեշի մասին»,- եզրափակեց Հովհաննես Գալստյանը:

Հանցագործ աշխարհը ճանաչող մարդ պետք է նշանակվեր, բայց եթե կին է, տրագեդիա չէ․ ՀՀ նախկին ոստիկանապետը՝ Արփինե Սարգսյանի մասին Մարտնչել Հայաստանի համար, նշանակում է մարտնչել 21-րդ դարի քաղաքակրթության համար. Ֆրանսիայի ԱԺ պատգամավոր Վոքիեն BMW-ն հայտնվել է երկաթգծերի վրա․ ի՞նչ է կատարվել Արմավիրում Զախարովան մեկնաբանել է ուղիղ եթերում ստացած զանգը 9 ամիս սպասեցի, ստացա զանգ ու հասկացա` վերջ. Մարիամ Ալեքսանյանը` չսիրելու, հիասթափության և Գոռի հետ հարաբերությունների մասին Թուրքիայում հայտնաբերվել է 5-րդ դարի քրիստոնեական կախոց սատանային խոցող Սողոմոն թագավորի պատկերով Լույս չի լինի․ հասցեներՄԱԿ-ը կոչ է արել շտապ քայլեր ձեռնարկել՝ կանխելու Ուկրաինայում հակամարտության սրումը Ինչ եղանակ կլինի առաջիկա օրերին․ սպասվում են նաև տեղումներ ԵՄ շուրջ 20 երկրներ պայմանավորվել են ուժեղացնել հակաօդային և հակահրթիռային պաշտպանությունը Պաշտպանության նախարար Սուրեն Պապիկյանը հետևել է Ըմբշամարտի զինվորականների աշխարհի առաջնության եզրափակիչ գոտեմարտերին Քննարկեցինք Արցախից հայերի զանգվածային բռնի տեղահանման, արցախահայության վերադարձի իրավունքի հարցեր. Թաթոյան Ուժը դրսում չի պատում, թիմի դեմ «առյուծ է խաղում», Փաշինյանը ուզում է ցույց տալ՝ խիզախ է. Հուսիկ Արա Ովքե՞ր ունեն մասնակի կենսաթոշակի իրավունք․ մանրամասներ Բիթքոյն թվային արժույթը կտրուկ թանկացել էՌուսաստանն ԱՄՆ-ին կամ այլ երկրների նախապես ծանուցում չի ուղարկել «Օրեշնիկ»-ի օգտագործման մասին․ Պեսկով Փաշինյանի ընտանիքին պատկանող թերթի տեղեկություններով՝ Փաշինյանը հարցազրույց կտա Վախենում ես՝ մի արա, անում ես՝ մի վախեցիր, իսկ եթե արել ես, մի ափսոսա․ Ռոմանոս ՊետրոսյանԲաց հարթակ. Կադրային փոփոխությունները նախընտրական PR չեն. ՀակոբյանԿարմիր կամուրջը վերականգնվում է․ Տիգրան Ավինյան Ըմբշամարտի զինվորականների աշխարհի առաջնության որոշ մրցանակակիրներ պարգևատրվել են Մանկապարտեզներում բացառվում է անառողջ և անորակ սնունդըԿառավարության նոր որոշումը պարադոքս է. ինչպե՞ս գոյատևեն արցախցիները 24 ժամ ջուր չի լինի․ հասցեներ են նշվել «Ի՞նչ նպատակով է Նիկոլը իր կաբինետը կանացի դարձնում, արդյոք դա ֆեմինիստական շարժում կարելի՞ է կոչել»․ Մարգարիտ ԵսայանԱրարատ Միրզոյանը և Արաղչին են հեռախոսով զրուցել․ ի՞նչ են քննարկել Գույքահարկի թանկացումը՝ լրացուցիչ ֆինանսական բե՞ռ, թե անհրաժեշտություն. պարզաբանում են փորձագետները Փաշինյանը Բունդեսթագի պատվիրակության հետ սահմանազատման գործընթացն է քննարկել ԵՄ-ն, Նիդեռլանդները, ՀԱՄԱՍ-ն արձագանքել են Իսրայելի վարչապետ Բենիամին Նեթանյահուին ձերբակալելու օրդերի մասին որոշմանը ԱՄՆ-ը պատժամիջոցներ է սահմանել «Գազպրոմբանկի» և այլ խոշոր ֆինանսական կազմակերպությունների դեմ․ մանրամասներ Բացահայտվել է ծանր հանցագործություն, կասկածյալը Էրեբունու նախկին թաղապետի տեղակալ «Պույի Արմենի» որդին է․ Shamshyan «Սա լինելու է ներքին համերաշխության, միասնական աջակցության ու անմոռանալի տպավորություններով հարուստ մարզական երեկո». Հրաչյա ՌոստոմյանՔննիչները առգրավել են Հովիկ Աղազարյանի հեռախոսը Թուրքիան ու Ռուսաստանը շահագրգռված են Զանգեզուրի միջանցքի բացմամբ, բայց դա կբերի՞ խաղաղություն Զինծառայող Արման Ավագյանը հաղթել է Իտալիայի մասնակցին 7։4 հաշվով և նվաճել բրոնզե մեդալ Ե՞րբ կավարտվի պատերազմը Ռուսաստանի և Ուկրաինայի միջև Ամիօ բանկը ԵԴԹ «Երեք ընկեր» ներկայացման գլխավոր գործընկերն էԽոշոր հրդեհից հետո՝ դեկտեմբերի 7-ին, կբացվի Փարիզի Աստվածամոր տաճարը Երևանում փոշու պարունակությունը գերազանցել է թույլատրելի կոնցենտրացիան Հայաստանն առաջարկում է ԵԱՏՄ շրջանակում գազային երկկողմ համաձայնագրերն ուժը կորցրած ճանաչել. DW «Երաժշտություն հանուն ապագայի» հիմնադրամի երեխաները՝ IDBank-ումԱրդարության սեւ օր․ Իսրայելի նախագահը՝ Բենիամին Նեթանյահուի ձերբակալության օրդերի մասին Ո՞ւմ է Փաշինյանն ուղարկել նարկոթեստ հանձնելու, ո՞վ է լինելու հաջորդը, և ո՞ւմ ձեռքով են «փուռը գնացել» ՔՊ-ականները Լավ չե՞ն փնտրում. անորսալի «Կոկո»–ին դեռ չեն գտել. MediaHub Հակակոռուպցիոն կոմիտեի պաշտոնյաները ոսկեջրած արծաթյա ժամացույցներ են նվեր ստացել Ո՞վ կզբաղեցնի Արմավիրի մարզպետի պաշտոնը, և ո՞վ է հրաժարվել «Փաշինյանի կայֆերը ապահովում են «Լֆիկը», «Գռզոն», որոնք իր համար «հերոս են». Աննա Մկրտչյան Գիտնականները վերծանել են 2600-ամյա հուշարձանի արձանագրությունը ժամանակակից Թուրքիայի տարածքում Գերմանիայում կտրուկ աճել է սնանկացած ընկերությունների թիվը Դեղատների սեփանակատերերը դիմել են վարչապետին. տուգանքներ կիրառելու գործելակերպը իրենց տանում է սնանկացման