Թատրոն, որտեղ միշտ սպասում են քեզ. ձեռքբերումներ և կորուստներ. ինչպես է ամփոփում 2024-ը Գյումրու տիկնիկայինը
ՄՇԱԿՈՒՅԹՍեղմեք ԱՅՍՏԵՂ, լրացրեք օնլայն հայտը և մոռացեք հոսանքի վարձի մասին
2024 թվականը Գյումրու Ալիխանյանի անվան տիկնիկային թատրոնը գունեղ ու մեծ ոգևորությամբ էր սկսել: Կարմիր գորգով և կարմիր փուչիկներով «Գնդիկ բոքոնիկ»-ը հեքիաթի հիմքով ստեղծված ներկայացմամբ տրվել էր 89-րդ թատերաշրջանի մեկնարկը:
«Հայկական ժամանակ»-ի հետ զրույցում թատրոնի տնօրեն Արմենուհի Մանուկյանն ասում է՝ այս ներկայացումը հաջող սկիզբ ապահովեց ողջ տարվա համար:
««Գնդիկ բոքոնիկ»-ը ֆորմատային առումով շատ այլ ձևով ներկայացրինք՝ հարթակային և ձողիկավոր տիկնիկներով: Հարթակային տիկնիկներ մեզ մոտ ժամանակին օգտագործվել էին, բայց Անի Մարգարյանի բեմադրությունով նոր թափ ստացավ թատրոնը ժանրային առումով: «Գնդիկ բոքոնիկ»-ը լավ արձագանքներ բերեց թատրոնին»,- նկատում է տնօրենը:
Այնուհետև երեխաներին զարմացնելու եկավ Ռեդյարդ Քիփլինգի «Ռիկի Տիկի Տավի»-ն: Տիկինիկային բեմը վերածվեց իրական ջունգլիների:
««Ռիկի Տիկի Տավի»-ն վստահել էի մեր դերասան Ժորա Պետոյանին: Սա տիկնիկային ներկայցում չէ, ավելի շատ պատանի հանդիսատեսին էինք կարծում, որ հասցեագրված է, բայց փորձը ցույց է տալիս, որ տիկնիկայինում բեմադրված ներկայացումները տարիքային սահմանափակում չունեն: Այս ներկայացումը, ինչպես և մյուսները, 0-ից 100 տարեկանների համար են»,- ասում է Մանուկյանը:
Մանուկյանի խոսքով՝ այս ներկայացումը մեծ արձագանք է ունեցել: Իր բարդությամբ, նաև լուսային ձևավորմամբ նոր ասելիք ուներ տիկնիկայինում:
««Ռիկի Տիկի Տավի» ներկայացումը ներկայացրել ենք 2025-ի «Արտավազդ» մրցանակաբաշխությանը: Տեսնենք՝ արդյունքները ինչպիսին են լինելու»,- ասում է տիկնիկայինի տնօրենը:
2024-ին Գյումրու տիկնիկայինի հաջողությունների շարքը շարունակել է հրավիրված ռեժիսոր ունենալու՝ տնօրենի մտադրության իրականացումը: Այստեղ հետաքրքիր ներկայացում է բեմադրել ԼՂ-ից բռնի տեղահանված և Գյումրիում բնակություն հաստատած ռեժիսոր Լոենիդ Հարությունյանը:
«Նա Արցախի թատրոններից մեկի գեղարվեստական ղեկավարն է եղել, նաև անծանոթ անձ չէր մեր թատրոնի համար: Պարոն Հարությունյանը նախկինում մի քանի հաջողված ներկայացում է ունեցել մեր թատրոնում: Ես իրեն առաջարկեցի ևս մեկ ներկայացում բեմադրել, նա էլ ոգևորությամբ ընդունեց հրավերը, և որոշեցինք, որ պետք է մի հրաշապատում բեմադրվի: Առաջարկեցի Կարլո Գոցիի «Սիրո 3 նարինջ» հեքիաթը, և նա այն բեմադրեց մեկ այլ շնչով: Ե՛վ իր մոտեցումն էր հետաքրքիր մեր թատրոնի ստեղծագործական կազմին, և՛ գաղափարային նորարարությունն էր հետաքրքիր: Կարծում եմ՝ իրապես հրաշապատում է ստացվել»,- ընդգծում է Մանուկյանը:
Լոենիդ Հարությունյանը ներկայացման գաղափարից է խոսում, ասում է՝ մեկ անգամ ևս ընդգծել են սիրո, ճշմարտության և ազնվության, ձգտումների և ազնիվ ճանապարհով հաջողության հասնելու ոսկե կանոնները. երեխաներն ամեն ինչ հասկանում են, ուստի պետք է այս ամենը փոքր հասակից նրանց ուղեկիցները լինեն:
Այս ներկայացումն ամանորյա խաղացանկում է, դահլիճը ոգևորությամբ է արձագանքում: Մանուկյանը նշում է՝ սա գրեթե չբեմադրված գործ է: Դատելով հանդիսականի վերաբերմունքից՝ վստահ է՝ դեռ երկար է մնալու տիկնիկայինի խաղացանկում:
Այս հաջողությունների կողքին 2024-ին Գյումրու տիկնիկայինը ծանր կորուստներ է ունեցել: Կյանքից նոյեմբերին հեռացել է թատրոնի հենասյուներից մեկը՝ տաղանդավոր արտիստ Արշալույս Պետրոսյանը։
Ընդամենը մեկ ամիս անց՝ դեկտեմբերին, Գյումրու տիկնիկայինը հրաժեշտ է տվել Ալիխանյան թատրոնի նվիրյալ, ՀՀ վաստակավոր արտիստուհի Մելինե Սիմոնյանին:
«Սիմոնյանի ավանդը մեծ է ու անգնահատելի հայ թատրոնի զարգացման գործում։ Կերտած կերպարներն ու դերերը՝ անփոխարինելի»,- շեշտում է Արմենուհի Մանուկյանը։
Այս կորուստները մեծ պարտականություն են դրել թատրոնի ուսերին՝ արժանի լինել և պատվով շարունակել արտիստների գործը:
«Նրանց հիշատակը թատրոնը միշտ վառ է պահելու, նրանք անփոխարինելի արտիստներ էին: Փորձում ենք դերասաններ հրավիրել, որ հասկանանք՝ ով է ավելի համապատասխան տիկնիկային արվեստին, կարևորը, որ նրանց մեջ լինի սերը: Թեև ընթացքում ավելի շատ կհաստատվի այդ սիրո գաղափարը, որովհետև, երբ ծանոթ չես այս արվեստին, որոշակի թերարժեքորեն ես մոտենում, բայց երբ որ մտնում ու ծանոթանում ես թատրոնին, սկսում ես սիրել այս արվեստը, կապվել ու դուրս չգալ թատրոնից»,- ընդգծում է տնօրենը:
2024-ին տիկնիկայինը սեղանի շուրջ կիսատ է թողնում Աթաբեկ Խնկոյանի «Մկների ժողովը»: Բեմադրությունը վստահվել է դերասան Լևոն Կաժոյանին, որը փորձելու է 2025-ին հետաքրքիր ձևաչափով ներկայացնել այն:
2025-ին նաև Գյումրու տիկնիկայինի ամենամեծ նպատակը ևս կարող է իրականություն դառնալ: Տարբեր քննարկումներ կան, և տիկնիկայինը վստահ ու պատրաստ սպասում է արտերկրի հյուրախաղերին, որպեսզի երկրից դուրս ներկայանալու և այս արվեստը ներկայացնելու հնարավորություն ունենա: Տնօրենը լիահույս է՝ գործը գալիք տարում գլուխ է գալու:
Որպես ձեռքբերում՝ Մանուկյանը ընդգծում է նաև հանդիսատեսի թվի շեշտակի աճը. «2023-ին ունեցել ենք 1252-ի մոտ հանդիսատես, այս տարի, դեռ դեկտեմբերը չի ավարտվել, իսկ այս ամսին ավելի մեծ է հաճախելիությունը, հիմա մեր հանդիսատեսի թիվը 3600 և ավել է: Այս թվերը խոսում են այն մասին, որ թատրոնը պահանջված է, սպասված, եթե խաղացանկը լիքն է, բազմաժանր, հանդիսականի թիվն էլ մեծ կլինի: Սա նաև աբոնեմենտային համակարգի արդյունքն է, որի շնորհիվ շատ երեխաներ կարող են այցելել տիկնիկային թատրոն»:
Մանուկյանն ասում է՝ 2025-ին ավելի բուռն տարի են ունենալու, շատ ծրագրեր արդեն հստակ են, նաև խաղացանկն է առավել հետաքրքիր դառնալու: Անելու են ամեն ինչ, որպեսզի կարողանան այս ավտոմատացված կյանքում երեխաներին պահել դահլիճում և տիկնիկների օգնությամբ շատ կարևոր գաղափարներ սերմանել ու տեղ հասցնել, դառնալ երեխայի ընկերն ու բարեկամը, ասելիքով հասնել հոգուն ու մտքին. քանի դեռ այս հարցում հաջողում են, ճիշտ ճանապարհին են:
«Թատրոն, որտեղ միշտ սպասում են քեզ». սա Գյումրու տիկնիկայինի անխախտ սկզբունքն ու ուղենիշ կարգախոսն է:
Հետևեք մեզ՝ այստեղ