Yerevan, 26.December.2025,
00
:
00
BREAKING


«Պոբեդան» Գյումրու օդանավակայանում. ինչից են զրկվելու ուղևորները

SOCIETY

Armeniasputnik.am-ը գրում է.

Հայաստանի քաղաքացիական ավիացիայի գլխավոր վարչությունը հայտարարել է, որ լոուքոսթեր «Պոբեդան» 20 դոլարով թռիչքներ կկատարի Մոսկվայից Գյումրի։

«Պոբեդա» ռուսական ավիաընկերությունը նոյեմբերի վերջից թռիչքներ կիրականացնի դեպի Գյումրի։ Այդ նորությունը մեծ իրարանցում է առաջացրել հասարակության մեջ։

Պոտենցիալ ուղևորների մեծամասնությունը, սակայն, չգիտի, թե ինչ է ենթադրում լոուքոսթերից օգտվելը։ Sputnik Արմենիան ընթեցողներին ծանոթացնում է բյուջետային ավիաընկերությունների աշխատանքի սկզբունքներին։

Եվրոպայի բյուջետային ավիաընկերությունների հիմնական առանձնահատկություններն են.

Բյուջետային ավիաընկերության չվերթի տոմս կարելի է ձեռք բերել ինտերնետով

Հիմնականում այդ կերպ են գումար տնտեսում, ինչն անմիջականորեն անդրադառնում է տոմսի գնի վրա։ Նրանք չեն վճարում գրասենյակի վարձակալման համար, աշխատողներ պահելու կարիք չկա և այլն։ Օդանավակայանում գրանցման հարցերով աշխատակիցներին աշխատավարձ վճարելը նույնպես թանկ է։ Ուստի լոուքոսթերի չվերթին կարելի է առցանց անվճար գրանցվել, մինչդեռ օդանավակայանում պետք է վճարել դրա համար։

Տոմսերը նախօրոք վաճառելը նույնպես խնայելու միջոց է

Դուք այսօր էժան տոմս եք գնում կես տարի հետո թռիչքի ամսաթվով։ Դուք գոհ եք, որովհետև տնտեսել եք։ Իսկ ընկերությունը գոհ է, որովհետև կես տարի անվճար կօգտվի ձեր փողերից։ Ստացվում է անտոկոս վարկի նման մի բան։ Ընդ որում, վարկ, որը պետք չէ վերադարձնել, որովհետև լոուքոսթերների մեծամասնությունը թույլ չի տալիս հանձնել տոմսը։ Նույնիսկ թռիչքի ամսաթվի կամ ուղևորի ազգանվան հասարակ փոփոխությունը կարող է ավելի թանկ արժենալ, քան տոմսի սկզբանական արժեքը։

Ինքնաթիռում սնունդ չեն տալիս

Այսինքն, տոմսի արժեքում ներառված չէ սնունդը, սակայն ցանկության դեպքում լրացուցիչ գումարի դիմաց դուք կարող եք ինքնաթիռում ուտելիք ստանալ կամ վերցնել այն ձեզ հետ։ Բայց պետք է հիշել, որ ձեռքի ուղեբեռում ցանկացած տեսակի հեղուկ տեղափոխելն արգելված է։

Բյուջետային ավիաընկերություններն ընտրություն են կատարում հօգուտ մեկ ընկերության նոր ինքնաթիռի

Դրանք նաև ավելի քիչ վառելիք են ծախսում և վերանորոգման կարիք ավելի քիչ ունեն, սպասարկման ոլորտի մասնագետները նույնպես քիչ են։ Նոր մեքենաների համար տալիս են երեք, նույնիսկ հինգ տարվա երաշխիք։ Շատ քիչ է լինում, որ որակյալ ավտոմեքենան շահագործման առաջին տարիներին վերանորոգման կարիք է ունենում։ Նույնը վերաբերում է նաև ինքնաթիռներին։

Տեխնիկական աշխատողների մեծ թիմ պահելու և վերանորոգման ծախսերից խուսափելու համար բյուջետային ավիաընկերությունները փորձում են թռիչքներ գործել միայն մեկ մոդելի նոր ինքնաթիռներով։ Ինքնաթիռները 5-6 տարի օգտագործելուց հետո վաճառում են մյուս ավիաընկերություններին։

Ավելի քիչ ազատ տեղ, ավելի շատ նստատեղեր

Տնտեսելու ակնհայտ միջոց է նաև ինքնաթիռում ուղևորների համար շատ տեղեր ստեղծելը։ Այդ պատճառով լոուքոսթերները հաճախ ինքնաթիռներ են պատվիրում, որոնց սրահներում ավելի շատ նստատեղեր կան, քան դասական ավիաընկերությունների ինքնաթիռներում։ 

Շարքերի միջև նեղ միջանցքների հետևում գումար վաստակելու ևս մեկ միջոց է թաքնված. կարելի է ավելի թանկ տոմսեր վաճառել ոտքերի համար ազատ տարածությամբ։ Դատարակ ինքնաթիռով այստեղ-այնտեղ թռչելը շահութաբեր չէ։ Ցանկացած ավիաընկերություն շահագրգռված է, որպեսզի իր ինքնաթիռները 100 տոկոսով լի լինեն ուղևորներով։

Իրականում, IATA-ի տվյալներով, աշխարհում ինքնաթիռները լի են լինում միջինը 70 տոկոսով, և յուրաքանչյուր ավիաընկերություն գիտի դա։ Այդ մասին փորձում են բարձրաձայն չխոսել, բայց ավիատոմսերի գներն այնպես են սահմանում, որպեսզի ուղևորների նույնիսկ 70 տոկոսն ապահովի թռիչքի շահութաբերությունը։ Այլ կերպ ասած, տոմս գնելով դուք վճարում եք ձեր և ինքնաթիռում առկա ազատ նստատեղի համար։

Բյուջետային ավիաընկերությունները կարողանում են գումար վաստակել նույնիսկ այնպիսի մանրուքների վրա, ինչպիսիք են ինքնաթիռի նստատեղերը։ Դասական ավիաընկերությունը միշտ հնարավորություն է տալիս կայքում գրանցվելու ժամանակ ընտրել տեղը կամ օդանավակայանում խնդրել աշխատակցին տեղ տալ պատուհանի մոտ։ Լոուքոսթերները նման հնարավորություն չեն տալիս։

Հավելավճար ընտրված տեղի համար

Ամենայն հավանականությամբ, առցանց գրանցվելիս դուք տեղ կստանաք միջանցքի մոտ։ Եթե ուզում եք նստել պատուհանի մոտ, պետք է հավելյալ գումար վճարեք։ Եթե գնում եք մեկից ավել տոմս, ապա համակարգը կարող է տեղ տալ ձեզ և ձեր ուղեկիցներին ինքնաթիռի տարբեր հատվածներում։ Եթե ցանկանում եք նստել իրար կողք, պետք է ավել գումար տաք։

Ամենակարևոր պայմանը` վճարովի ուղեբեռ

Դե, իհարկե, այստեղ հատկապես կարևոր է ուղեբեռի հարցը։ Եթե դասական ավիաընկերության տոմսի գնի մեջ միշտ մտնում է ուղեբեռը և գրանցված բեռը, ապա լոուքոսթերի մոտ թույլատրված է վերցնել միայն ձեռքի ուղեբեռ։ Միաժամանակ, ճամպրուկ տեղափոխելու համար հավելավճարը կարող է կրկնակի ավելի լինել տոմսի արժեքից։ Ընդունված է համարել, որ ձեռքի ուղեբեռը լավագույն դեպքում պորտֆել է կամ ոչ մեծ պայուսակ։ Իրականում, թույլ են տալիս վերցնել 55-40-20 սմ չափսերով ուղեբեռ։ Քաշի սահմանափակումը 8 կգ-ն է։

Օդանավակայանները գտնվում են քաղաքից դուրս կամ հեռու են զբոսաշրջային գոտիներից

Կարևոր է նաև, որ ամենից հաճախ բյուջետային ավիաչվերթները կատարվում են այնպիսի օդանավակայաններից, որոնք հեռու են քաղաքներից կամ զբոսաշրջային գոտիներից։ Հայաստանի դեպքում «Պոբեդան» ընտրել է «Շիրակ» օդանավակայանը, որն ազատված է «օդի հարկից» (շուրջ 20 դոլար), ինչն առկա է Երևանի «Զվարթնոց» օդանավակայանում։ Փոքր օդանավակայանները հաճախ ազատված են ավտոբուսներ օգտագործելու անհրաժեշտությունից (բենզին, տեխսպասարակում, վարորդների և մեխանիկների աշխատավարձ), ինչը, բնականաբար, ազդում է տոմսի գնի վրա։

Գիշերով ավելի էժան է

Օդանավակայանի վարձը հաճախ կախված է ինքնաթիռի վայրէջքի ժամանակից։ Գիշերային չվերթն ավելի էժան է, քան ցերեկայինը։ Զբոսաշրջային սեզոնի ընթացքում տոմսն ավելի թանկ է, քան այլ ժամանակ։ Լոուքոսթերների մեծամասնության չվացուցակը կազմվում է` հաշվի առնելով այդ գնային տատանումները։

Օդանավակայանում կայանելու համար համար վճարում են ոչ միայն ուղևորները, այլ նաև ավիաընկերությունները։

Ուստի լոուքոսթերների մեծամասնությունը նախընտրում են իրենց ինքնաթիռները պահել ոչ թե գետնին, այլ երկնքում։ Վայրէջք, մարդիկ դուրս են գալիս, ուղևրները մտնում են ներս, թռիչք… Այնպես որ, «Պոբեդայի» թռիչքները հայկական Գյումրի լիովին հնարավոր են։ Ուղղակի, տոմս գնելիս և գրանցվելիս պետք է մի քիչ ջանքեր գործադրել, իսկ թռիչքի ժամանակ զոհաբերել հարմարավետությունը։

Ucom Reopens Sales and Service Center on Tigran Mets Avenue AraratBank Receives Visa Trusted Partnership Award 2025 Secret Santa at idplus: Anonymous Gift CardsWe condemn the unlawful actions by Armenia’s Gov. against the Armenian Apostolic Church. Jan Figel Free Style issues Armenia’s first corporate bonds in the fashion retail sector, placed by Cube InvestUnibank Completed the Placement of Its Third Issuance of Perpetual BondsScholarship for 100 Artsakh Students as Part of IDBank’s “Side by Side” Program The results of the second Junius financial literacy competition have been summarized From idea to implementation: Ameriabank Presents the Programs Implemented under My Ameria, My Armenia CSR Campaign Ucom and SunChild Launch the “Smart Birdwatching” Educational Program AraratBank Supports Digitization of "Karin" Scientific Center ArchiveWelcome to the ID booth: Big Christmas MarketWidest 5G Coverage, the Launch of the Uplay Platform, and the Integration of Cerillion: Ucom Summarizes 2025 Ucom and Armflix Present “13 Seconds” at KinoPark How to Choose a Career Path and What Skills are Considered Crucial: AraratBank on the GoTeach Platform Unibank Issues a New Tranche of Perpetual Bonds with 13.75% Coupon Unibank Became a Member of BAFTThe December beneficiary of “The Power of One Dram” initiative is the “City of Smile” Foundation EBRD lends US$ 40 million to Acba bank for youth-led firms in ArmeniaHeading Into 2026 at Ucom Speed։ New Year Offers Are Now Live Bvik and Idram Standing by Young ReadersIDBank participated in the conference dedicated to the 10th anniversary of the Armenian Institute of Directors AxelMondrian Wins Three Major International Awards for Branding, PR and Film Production in 2025Ucom Promotes Space Engineering Education Global Finance names AraratBank Best Sub-Custodian Bank 2025 in ArmeniaAraratBank Participates in “Women’s Empowerment Principles in Armenia” Conference Unibank’s Perpetual Bonds Were Acquired in Nearly One Day Acba bank and France’s Proparco to continue strengthening their long-term strategic partnershipTeam Holding Announces the Launch of Bond Placement. Underwriter - Freedom Broker Armenia Unibank Issues the First in Armenia Perpetual Bonds Team Holding Announces the Launch of Bond Placement. Underwriter - Freedom Broker Armenia AraratBank Joins Armenia's New Greening Initiative: 100 Hectares of New Forest within Three YearsApply for a Unibank salary card and get a chance to win 1 000 000 AMDEuromoney Names Ameriabank Armenia’s Best Bank for Real Estate for the Second Year in a Row S&P Global Ratings has assigned IDBank CJSC a long-term rating of “BB-” and a short-term rating of “B” with a “stable” prospectA Brand-New Section on Idram&IDBankSeveral real and profitable offers ahead of Black Friday: IDBank and IdramAraratBank Joins Social Impact Award 2025 Summit in LjubljanaIDBank issued the 1st tranche of bonds of 2026Ucom Supports the Development of Space Engineering in Armenia Prioritizing Information Security: IDBank and Idram Support APOCALYPSE CTF 2025IDBank's Representative, Innesa Amirbekyan Appointed Co-Chair of the ICC Banking Commission Task Force on GuaranteesUcom General Director Ralph Yirikian Awards Certificates to Participants of Cybersecurity Training Course Acba and Proparco mark one year of partnership, strengthening rural financing and Armenias’s economic resilienceAraratBank and Arca's joint campaign has endedIDBank: A Pioneer of Digital Banking and Innovation in ArmeniaGRAWE Group and C-Quadrat Investment Group have announced plans to acquire 100% of LIGA Insurance Company in Armenia Ucom Supports the Annual “Capture the Flag 2025” Cybersecurity Competition Financially Literate with Idram and IDBank: Next Stop – Nairi CampIdram received a permit to establish and operate the Armenian payment and settlement QR system IdramNet