Yerevan, 23.December.2025,
00
:
00
BREAKING


«Լուրջ ֆի­նան­սա­կան կո­րուստ­նե­րի առաջ ենք կանգ­նե­լու». ավ­տո­ներկ­րող­ներն ահա­զան­գում են, ՊԵԿ-ը՝ պար­զա­բա­նում

SOCIETY

Ավտոներկրողները ահազանգում են Գյումրիի ավտոմաքսատանն առաջացած մի շարք խնդիրների մասին։ Խոսքը, մասնավորապես, բեռնարկղերի բեռնաթափման գործընթացի մասին է։ 

Շուրջ 18 կազմակերպություն խնդրի առնչությամբ նամակ է ուղարկել վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանին, սակայն դեռ արձագանք չկա։ 

Վոլոդյա Աղաբեկյանը, որը ներկայացնում է «MBN» կազմակերպությունը, «Փաստի» հետ զրույցում նշեց, որ բեռնարկղերը Գյումրիում չեն հասցնում բեռնաթափել անհրաժեշտ քանակով։ «Դա խնդիր է առաջացնում այն առումով, որ բեռնարկղերը կուտակվում են և հետ չեն գնում Վրաստան, ինչի հետևանքով ամեն օր տուգանք է գալիս։ 

Բացի այդ, անհարմարություն է առաջանում. բեռնարկղերը սահմանված ժամկետում չեն բացվում, և մարդիկ չեն ստանում իրենց ավտոմեքենան։ 

Մենք համաձայն ենք, որ բեռնարկղը գա Երևան, այստեղի տերմինալներում բացվի, նախնական կնիք խփվի, մենք գնանք Գյումրի՝ մաքսազերծենք։ 

Մենք նամակ ենք գրել, բոլորին տեղյակ ենք ուզում պահել, որ հարցին լուծում տրվի»,-ասաց Վ. Աղաբեկյանը։ 

«Պրոֆ Մոթորս» կազմակերպության տնօրեն Արման Սարգսյանն էլ ընդգծեց, որ բեռնարկղերի բեռնաթափումն ի սկզբանե տեղի էր ունենում Նորագավիթի մաքսատանը. 

«Հետո բեռնարկղերի քանակն այնքան շատ էր, որ մեկ վայրում սպասարկելն անհնար էր։ 

Արդյունքում թույլատրվեց գործընթացն իրականացնել բոլոր տերմինալներում։ 

Օրական մոտ 80 բեռնարկղի բեռնաթափում էր իրականացվում։ 

Բայց հիմա, երբ ավտոմաքսատունը Երևանից Գյումրի տեղափոխելու որոշում կայացվեց, մի կազմակերպություն է հաղթել, որը պետք է բեռնաթափում իրականացնի։ 

Խնդիրն այն է, որ ամբողջ երկուշաբթի օրվա ընթացքում բեռնաթափվել է ընդամենը երկու բեռնարկղ։ Բնականաբար, բոլորս էլ հասկանում ենք, որ սա կրախի առաջ է կանգնեցնում»։ 

Մեր զրուցակիցը շեշտեց, որ մեկ բեռնարկղը 4 մեքենա է ներառում. «Երբ խոսում ենք 80 բեռնարկղի մասին, դա նշանակում է, որ 320 ավտոմեքենա է դրա մեջ տեղավորված և պետք է բեռնաթափվի։ 

Անհնար է այդ մեկ տերմինալում այդքան բեռնարկղ բեռնաթափել»։ 

Նրա խոսքով, բեռնաթափում իրականացնելու համար նախատեսված հատվածները ևս քիչ են. 

«Ընդամենը 8 համապատասխան հատված կա, որտեղ հնարավոր է բեռնաթափում իրականացնել։ 

Իսկ երբ այդ գործընթացը տեղի էր ունենում Երևանում, ընդհանուր առմամբ, բոլոր տերմինալները միասին վերցրած, նախատեսված էր այդպիսի մոտ 25 հատված։ 

Իսկ այսօրվա իրավիճակը բազում խնդիրներ է առաջացնում։ Տուգանքներն օրական մինչև 70-80 ԱՄՆ դոլարի են հասնում։ 

Բացի այդ, եթե երկու օրում բեռնաթափում տեղի չունեցավ, օրական 100 դոլար էլ վարորդին է գումար վճարվում»։ 

Նա մեկ այլ խնդիր էլ առանձնացրեց. 

«Պարզ է, որ եթե մեքենաները բեռնաթափվում են Գյումրիում և ինչ-որ ձևով պետք է տեղափոխվեն Երևան։ Բայց գաղտնիք չէ, որ ԱՄՆ-ից ներկրված մեքենաները վթարված են, լավ վիճակում չեն, իսկ քարշակներով տեղափոխելն իրատեսական չէ, որովհետև այդքան քարշակ գոյություն չունի։ 

Այսինքն, ստացվում է, որ մարդիկ մեքենաները պետք է վարելով գան, երբ 99 տոկոսը վթարված է, և չունեն համապատասխան ձմեռային անվադողեր։ 

Բացի այդ, դրանք առանց վերանորոգման շահագործելը գործնականում անհնար է։ Ստացվում է, բացի ֆինանսական խնդիրներից, մարդկային կյանքեր են նաև վտանգվում։ Վերոնշյալ խնդիրներն օր առաջ հրատապ լուծման կարիք ունեն։ Հրամայականը շատ խիստ է դրված՝ եթե հապաղենք, լուրջ ֆինանսական կորուստներ են լինելու բոլորի համար»։

 

Հարցին, թե ի՞նչ լուծումներ են առաջարկում ավտոներկրողները՝ Ա. Սարգսյանը պատասխանեց. 

«Ըստ էության, լավագույն լուծումը կլիներ այն, որ մեկ ամիս՝ գոնե մինչև հունվարի 1-ը, թույլատրեին բեռնաթափումն ու մաքսազերծումն իրականացնել հին մոդելով։ Նորագավիթի մաքսատունը մինչև հունվարի 1-ն է գործելու։ 

Կարելի է որպես լուծում դիտարկել այն, որ ինչպես նախկինում էր բոլոր տերմինալներում բեռնաթափում իրականացվում, այնտեղ նաև մաքսազերծում կատարվեր։ 

Մենք չենք վիճարկում այն խնդիրը, որը դրված է։ Խոսքը Գյումրին զարգացնելու մասին է։ 

Բայց ասում ենք՝ եղբա՛յր, եկեք մենք բեռնաթափումը նախկին վայրերում՝ նույն տերմինալներում իրականացնենք, ամեն մեկն իր մեքենայի թղթերը վերցնի, Գյումրիում մաքսազերծի, հետ գա, որ վթարված մեքենաները չտանենք այնտեղ և բերելը դառնա խնդիր։ 

Հիմա Բաթումիից կամ Փոթիից եկած բեռնատարը պետք է Գյումրիում կանգնի, այնտեղից մարդիկ իրենց մեքենաները վերցնեն, ինչ-որ ձևով հասցնեն Երևան, ինչը խիստ վտանգավոր է հատկապես այս եղանակային պայմաններում»։

Արման Սարգսյանը շեշտեց, որ այսօր ամենածանրաբեռնված փուլում ենք, ինչը պայմանավորված է 2020 թվականից ավտոմեքենայի մաքսազերծման գնի ավելացման հետ։ «Սա այն փուլն է, երբ բեռնարկղերի ամենամեծ քանակն է գալիս, երբ քանակով ամենաշատ մեքենաներ են ներկրվում։ 

Պատճառն այն է, որ այլևս հնարավոր չի լինի նախկին սակագներով մաքսազերծել։ 

Հաշվի առնելով այդ հանգամանքը՝ ասում ենք՝ մեկ ամիս ժամանակ տվեք, այս փուլը ավարտենք, իսկ հետո Գյումրիում բեռնաթափում իրականացնելն արդեն ավելի իրատեսական կլինի։ 

Ամենավերջին, վճռորոշ ու կարևոր փուլն է, որ պետք է մի կողմից այդ մեքենաները բերվեն, մարդիկ հասցնեն հին սակագներով մաքսազերծել, մյուս կողմից՝ բեռնարկղերը չմնան այնտեղ, որ կազմակերպությունները ֆինանսական կորուստներ չկրեն»,-նշեց նա։ 

Հարցին՝ թե կա՞ տվյալ, թե այս ընթացքում ինչ վնասներ են կրել կազմակերպությունները, Ա. Սարգսյանը նշեց. «Մոտ 60-70 բեռնարկղ այս պահի դրությամբ կանգնած է Գյումրիի մաքսատան դիմաց, որոնց բեռնաթափումը կարճ ժամկետում հնարավոր չի լինելու իրականացնել։

 Ինչպես նշեցի, ամբողջ երկուշաբթի երկու, իսկ երեկ վեց բեռնարկղ է բեռնաթափվել։ 

Եվ սա այն պարագայում, երբ օրական մոտ 30 բեռնարկղ էր բեռնաթափվում յուրաքանչյուր տերմինալում։ Հասկանալի է, չէ՞, տարբերությունը։ 

Խնդիրն այն է, որ այդ թիվն ամեն օր ավելանալու է։ Նորագավիթ մաքսատան տարածքը հանձնելու են միայն հունվարի 1-ին։ Այսինքն, որևէ հավելյալ ծախս պետությունը չի կրելու, որ թույլատրի Նորագավիթում մաքսազերծում կամ գոնե բեռնաթափում իրականացնել, այնտեղ բեռնաթափում չթույլատրելու խնդիրը ո՞րն է։ 

Եթե ոչ Նորագավիթում, առաջարկում ենք գոնե թույլատրեն այդ գործընթացներն իրականացնել մաքսային մյուս տերմինալներում։ 

Մեր առաջարկն այն է, որ ընդամենը մեկ ամիս բեռնաթափումը տեղի ունենա հին կարգով՝ մաքսային տերմինալներում և Նորագավիթ մաքսատանը»։ 

Մեր զրուցակիցն ընդգծեց, որ ավտոմեքենաների ամենամեծ քանակն է ներկրվել, և դրանք տեղ հասցնելու ճանապարհը երկուսից երեք ամիս է տևել։ 

«Հայտնի է, որ գնման գործընթացը դադարեցված է, իսկ ավտոմեքենաներն արդեն Բաթումիում, Փոթիում են կամ մոտ օրերս կմտնեն նշված վայրեր։ 

Ուզած-չուզած մինչև հունվարի 1-ը պետք է բեռնաթափվեն»,-եզրափակեց մեր զրուցակիցը։ Թեմայի շուրջ փորձեցինք ստանալ նաև ՊԵԿ-ի մեկնաբանությունը։

ՊԵԿ տեղեկատվության ու հասարակայնության հետ կապերի բաժնի ղեկավար Լուսինե Մկրտչյանը մեզ հետ զրույցում ընդգծեց. 

«Բեռնարկղերով Հայաստան ներմուծվող ավտոմեքենաների մաքսային ձևակերպումներն ընդամենը նոյեմբերի 25-ից են Գյումրի տեղափոխվել։ Այսինքն, գործընթացը դեռևս մեկնարկային փուլում է, և ընդամենը երկու օր է, ինչ այդ կարգավորման ողջ օղակը սկսվում և ավարտվում է Գյումրիի նոր մաքսատանը։

 Բնական է, որ այս փուլում կարող են ի հայտ գալ խնդիրներ, որոնք ենթակա են ընթացիկ շտկման։ Վստահաբար՝ ՊԵԿ ղեկավարությունը կապահովի լրացուցիչ կարգավորումներ, որպեսզի այդ խնդիրները ստանան իրենց լուծումը։ ՊԵԿ ղեկավարությունն այսօր (երեկ-խմբ.) ևս աշխատանքային այցով եղել է Գյումրիում՝ նաև այդօրինակ խնդիրներին լուծումներ տալու համար»։

Ավտոներկրողների բարձրաձայնած խնդիրների վերաբերյալ մեր մյուս հարցադրումների շուրջ ՊԵԿ-ի պարզաբանումը կներկայացնենք առաջիկայում։

ԱՆՆԱ ԲԱԴԱԼՅԱՆ

From idea to implementation: Ameriabank Presents the Programs Implemented under My Ameria, My Armenia CSR Campaign Ucom and SunChild Launch the “Smart Birdwatching” Educational Program AraratBank Supports Digitization of "Karin" Scientific Center ArchiveWelcome to the ID booth: Big Christmas MarketWidest 5G Coverage, the Launch of the Uplay Platform, and the Integration of Cerillion: Ucom Summarizes 2025 Ucom and Armflix Present “13 Seconds” at KinoPark How to Choose a Career Path and What Skills are Considered Crucial: AraratBank on the GoTeach Platform Unibank Issues a New Tranche of Perpetual Bonds with 13.75% Coupon Unibank Became a Member of BAFTThe December beneficiary of “The Power of One Dram” initiative is the “City of Smile” Foundation EBRD lends US$ 40 million to Acba bank for youth-led firms in ArmeniaHeading Into 2026 at Ucom Speed։ New Year Offers Are Now Live Bvik and Idram Standing by Young ReadersIDBank participated in the conference dedicated to the 10th anniversary of the Armenian Institute of Directors AxelMondrian Wins Three Major International Awards for Branding, PR and Film Production in 2025Ucom Promotes Space Engineering Education Global Finance names AraratBank Best Sub-Custodian Bank 2025 in ArmeniaAraratBank Participates in “Women’s Empowerment Principles in Armenia” Conference Unibank’s Perpetual Bonds Were Acquired in Nearly One Day Acba bank and France’s Proparco to continue strengthening their long-term strategic partnershipTeam Holding Announces the Launch of Bond Placement. Underwriter - Freedom Broker Armenia Unibank Issues the First in Armenia Perpetual Bonds Team Holding Announces the Launch of Bond Placement. Underwriter - Freedom Broker Armenia AraratBank Joins Armenia's New Greening Initiative: 100 Hectares of New Forest within Three YearsApply for a Unibank salary card and get a chance to win 1 000 000 AMDEuromoney Names Ameriabank Armenia’s Best Bank for Real Estate for the Second Year in a Row S&P Global Ratings has assigned IDBank CJSC a long-term rating of “BB-” and a short-term rating of “B” with a “stable” prospectA Brand-New Section on Idram&IDBankSeveral real and profitable offers ahead of Black Friday: IDBank and IdramAraratBank Joins Social Impact Award 2025 Summit in LjubljanaIDBank issued the 1st tranche of bonds of 2026Ucom Supports the Development of Space Engineering in Armenia Prioritizing Information Security: IDBank and Idram Support APOCALYPSE CTF 2025IDBank's Representative, Innesa Amirbekyan Appointed Co-Chair of the ICC Banking Commission Task Force on GuaranteesUcom General Director Ralph Yirikian Awards Certificates to Participants of Cybersecurity Training Course Acba and Proparco mark one year of partnership, strengthening rural financing and Armenias’s economic resilienceAraratBank and Arca's joint campaign has endedIDBank: A Pioneer of Digital Banking and Innovation in ArmeniaGRAWE Group and C-Quadrat Investment Group have announced plans to acquire 100% of LIGA Insurance Company in Armenia Ucom Supports the Annual “Capture the Flag 2025” Cybersecurity Competition Financially Literate with Idram and IDBank: Next Stop – Nairi CampIdram received a permit to establish and operate the Armenian payment and settlement QR system IdramNetUcom Completes the Deployment of its 5G Network Across All Cities of Armenia Firebird, Inc. Secures U.S. Export License and Announces Dell Technologies as a Technology Partner, Establishing Major Milestones in Armenia’s AI and Digital FutureIDBank Receives Permission to Open a Representative Office in the United StatesRoboTon 2025 Competition Held with Idram’s Sponsorship“Armenian potential in Spain: Arman Mayilyan as a guest on the ‘Armenian Diaspora Communities’ program.” Final Results of the 20th Annual International Microelectronics Olympiad AnnouncedUnibank's VISA DIGITAL cards are now free Arca National Payment System, Bank of Georgia and Ameriabank Signed a Memorandum of Understanding