Ереван, 20.Декабрь.2025,
00
:
00
ВАЖНО


«Տպավորություն է, որ ովքեր տնօրինում են միջոցները և լծակները, չեն գիտակցում` ինչն է կարևոր, ինչը՝ ոչ»

ИНТЕРВЬЮ

Խմբագիր-սցենարիստ Անուշ Բաբայանը կարծում է, որ մշակութային կյանքի բնութագրման առումով երկակի պատկեր ունենք: 

«Մի կողմից՝ ունենք շատ մեծ ակտիվություն: Քանի որ մշակութասեր, արվեստասեր ժողովուրդ ենք, սեփական նախաձեռնությամբ, մեծ դժվարությամբ գումար հայթայթելով, ամեն մեկն իր ոլորտում կազմակերպել է ու կազմակերպում է միջոցառումեր՝ համերգային ակտիվ կյանք, վերջին տարիներին գրահրատարակչության ֆենոմենալ զարթոնք, նկարիչների ցուցահանդեսներ, կինո և թատերական փառատոններ: Այսինքն՝ արտաքին միջոցառումների առումով մեծ ակտիվություն կա: 

Բայց եթե վերցնենք ամեն մի ոլորտի ներքին խոհանոցը, ճահճացման անելանելիության զգացում, իհարկե, կա»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասում է Բաբայանը:

Նա նշում է, որ ոչ միայն իր, այլև շատերի կարծիքով՝ կա պետական միջոցների անտրամաբանական, սխալ բաշխում: 

«Տեսնում ենք, որ օգտակար շատ նախագծեր դուրս են մնում ֆինանսավորումից, բայց ինքնանպատակ շատ նախագծեր ստանում են պետական ֆինանսավորում: Արվեստի մարդկանց համար աշխատելն իրոք դժվար է:

 

Կարող եմ օրինակ բերել կինոյի ոլորտը, քանի որ վերջին տարիներին հատկապես այդ ոլորտի հետ եմ առնչվում: Երազանք մնաց տեսնել, որ ուսանողներն ունենան կայուն պետական ֆինանսավորում՝ ֆիլմեր նկարահանելու համար: 

Մի բան, որն արվում է ուրիշ երկրներում. կա սերնդափոխության խնդիր, պիտի աճես, նկարահանես, փորձ կուտակես:

 

Որքան կարելի է զրո բյուջեով, ընկերներին խնդրելով, սեփական նախաձեռնությամբ ինչ-որ բան անել: Իհարկե, օրենք գրելը լավ է, բայց դրանով արվեստ չի ստեղծվում, ուրիշ խթաններ են պետք: 

Խորհրդային Միության փլուզումից հետո շատ երկրների, օրինակ՝ Ռուսաստանին, Բելառուսին, Էստոնիային, Վրաստանին հաջողվեց վերականգնել իրենց կինոստուդիաները: 

Ստացվում է, որ մեզ մոտ չկա համապարփակ, գրագետ, պրոֆեսիոնալ մոտեցում ստեղծագործողների կամ ոլորտների աշխատողների գործունեությունն ավելի հեշտ ու հնարավորությունները ավելի լայն դարձնելու համար:

Դժվարություններ կան հատկապես այն աշխատողների համար, որոնք անկախ են, որևէ խմբի, կառույցի հետ ինչ-որ հարաբերությունների մեջ չեն»,-ընդգծում է մեր զրուցակիցը:

Նա նշում է՝ շատ մեծ դժվարություններ կան հատկապես ֆինանսներ հայթայթելու հարցում: «Ստանում ես առաջարկներ դրսից, սակայն քո կողմից ներդրում անելու հնարավորություն չունես: 

Միայն ֆինանսական հնարավորություն չունենալու պատճառով զրկվում ես ներկայանալու հնարավորությունից: 

Բայց մյուս կողմից էլ տեսնում ես՝ ծեծված, ոչինչ չասող, անընդհատ կրկնվող միջոցառումներն իներցիայով ստանում են իրենց ֆինանսավորումը, առաջ են գնում»,ասում է սցենարիստը:

Բաբայանը կարծում է՝ Հայաստանը ժամանակակից շատ գործընթացներից բավականին հեռու է, ավելի մեկուսացած, ընդ որում՝ տարբեր պատճառներով: «Սա չէի կապի առանձին ստեղծագործողների հետ: 

Օրինակը նորից բերեմ կինոարտադրության ոլորտի վրա: Կինոն թանկ հաճույք է, թիմային աշխատանք: 

Մենք չունենք «Ա կլասի» փառատոնի մասնակցած, հաղթանակով վերադարձած և հայկական կինոարդյունաբերությունը որպես գործոն ցույց տված գոնե մեկ կամ մի քանի ֆիլմ, գոնե մեկ հեղինակավոր փառատոն, որտեղ կհնչեր Հայաստանի անունը, և երկիրը երևար որպես որակյալ, բարձրակարգ ֆիլմ արտադրող երկիր:

Ունենք երկրի ներսում անցկացվող փառատոններ, որոնց մասնակցում են շատ շնորհալի երիտասարդ ռեժիսորներ: Ստացվում է, որ այստեղ առանձին անհատների ստեղծագործական անպտղության խնդիրը չէ: 

Շատերի դեպքում սա կկապեի դրսում ներկայանալու հնարավորություն չունենալու հետ: 

Հայաստանում կա պետական քաղաքականության բացակայություն կինոլորտի հանդեպ, որն ամենամասսայական, ամենաներկայանալի, երկրի հեղինակությանը և ստեղծագործողին շատ մեծ դիվիդենտներ բերող ոլորտն է»,-նշում է Բաբայանը, երբ հարցնում եմ՝ արդյոք չունի՞ այն տպավորությունը, որ Հայաստանում ստեղծվող մշակութային գործերը, կարծես թե, միայն սեփական լսարանի համար են և ներկայանալի չեն արտերկրում:

Անդրադառնում ենք նաև մշակույթի նկատմամբ պետական քաղաքականությանը: 

«Ոչ թե կա բացարձակ արհամարհանք կամ անտեսում, այլև, ցավոք սրտի` չգիտակցված մոտեցում: Կողքից տպավորությունն այնպիսին է, որ նրանք, ովքեր տնօրինում են միջոցները, լծակները և այլն, չեն գիտակցում` ինչն է կարևոր, ինչը՝ ոչ, ինչն է հեռանկարային, ինչը՝ ոչ, և այսպես շարունակ: 

Սա խնդիր է դառնում: 

Եթե սա գիտակցվեր, մոտեցումներն էլ կդառնային ավելի նպատակային ու արդյունավետ:

Պետք է հիմնավոր մի բան փոխել, եթե ուզում ենք, որ մշակութային ոլորտն արթնանա ոչ միայն կարմիր գորգեր փռելու, սիրուն միջոցառումներ կազմակերպելու իմաստով: 

Կարևորը՝ ոլորտի ներսում չլինեն այն զգացողություններն ու հուսահատեցնող դժվարությունները, որոնք, իրոք կան»,-հավելում է Ա. Բաբայանը:

Շատերը խնդիրներ են տեսնում նաև կրթության ոլորտում, նշում են, որ ուսուցման մեթոդները հնացած են, տեխնիկական միջոցները՝ նույնպես: Խմբագիր-սցենարիստն ընդգծում է՝ արվեստի ոլորտում կրթություն ապահովող բուհերում կան խնդիրներ:

«Կա դասախոսների սերնդափոխության խնդիր: Աշխատավարձերի ցածր լինելու պատճառով այդ աշխատանքը երիտասարդների համար գրավիչ չէ: 

Միևնույն ժամանակ, եթե երիտասարդներն էլ գալիս են դասավանդելու, նրանց էլ պետք է ֆիլտրել՝ որակյալ կադրեր գտնելու համար: Ժամանակը առաջ է գնում, շատ բան հնանում է, շատ բան պետք է փոխվի հատկապես կրթության ոլորտում: 

Ամեն ինչ պետք է այնքան խելացի կազմակերպել, որ ապագայում կոնկրետ ոլորտի համար պետությունը հանգիստ լինի, սահուն կերպով սերնդափոխություն իրականացվի:

Նորից կինոյի ոլորտի վրա օրինակը բերեմ. դասագրքերը հին են, այսօր այլ տեխնիկական միջոցներով են աշխատում, այլ սկզբունքներով են կադրեր պատրաստում: 

Սա պետք է հաշվի առնել, ժամանակին համընթաց գնալ: 

Պետք է նորացնել դասավանդման մեթոդները, դասախոսական կազմը և այլն: 

Ու ամենակարևորը՝ ուսանողներն ունենան հույս, որ հենց այնպես չեն սովորում:

 

Հետագայում հնարավորություն են ունենալու հետաքրքիր գործեր ստեղծելու: Ի վերջո, միայն լավ կյանք փնտրողները չէ, որ հեռանում են երկրից: 

Շատ լավ երիտասարդներ են հեռանում, որովհետև դրսում հնարավորությունները շատ մեծ են: Վատատեսության մեջ ընկնելու խնդիր չկա, բայց ավելորդ լավատեսության առիթ էլ չկա, որովհետև խնդիրներն ու դժվարությունները շատ են»,եզրափակում է մեր զրուցակիցը:

ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

«Рубинян был тем, кто варил мне кофе»: «Паст»В Ханты-Мансийском автономном округе-Югре прошел медиатур для иностранных журналистов аккредитованных при МИД РФЕдинство против разрушения Церкви: «Паст»Артур Даниелян – бронзовый призер «Кубка Сильнейших» в МинскеКартина «Почтальон» Карена Геворкяна удостоилась специального упоминания на фестивале документального кино в КрасноярскеГенсер: Рубен и другие армянские христианские заключённые находятся в тюрьме за защиту права народа Нагорного КарабахаBernama: в Малайзии из-за наводнений эвакуировали более 15 тыс. человекПерсидский залив окрасился цветом крови, как в библейском пророчествеС азербайджанской железнодорожной станции Беюк-Кясик отправлен состав с топливом для АрменииUcom и SunChild реализуют программу «Умное наблюдение за птицами» Макрон заявил, что Европа должна быть готова к прямым переговорам с РоссиейПоведение властей Армении демонстрирует, что Пашинян вышел за рамки закона: Роберт АмстердамНапряжная ситуация во дворе церквиВпервые гражданин РА был удостоен «Почетной грамоты» от президента РФ: «Паст»Что не простили губернатору Ширака? «Паст»Кампания абсолютного меньшинства против Армянской Церкви: «Паст»Тегеран-Москва-Ереван: формирующаяся новая ось в Евразии: «Паст»Визит Оверчука в Ереван։ новые импульсы Москвы: «Паст»Европейская помощь или вмешательство? Спешные шаги Калласа: «Паст»Президент Мексики призвала ООН «выполнить свою роль» и избежать кровопролития в ВенесуэлеАнтикоррупционный суд продлил срок ареста мэра Гюмри Вардана Гукасяна еще на 3 месяцПутин: Такой армии, как у России, нет ни у одной страны в мире"Миссия Добро": Волонтеры из РФ помогают армянским детям с особенностями развития Добро пожаловать на ID павильон: Big Christmas MarketЛиванский судья допросит в Болгарии судовладельца, объявленного в розыск в связи со взрывом в порту БейрутаКомиссия по регулированию общественных услуг одобрила инвестиционную программу «Газпром Армения» на пять летЕзидская община празднует Святую Пасху. представитель общины, член партии «Всеармянский фронт» Зита ХалитовФрида Кало побила рекорд: Ее автопортрет продан за $54,7 млн, став самой дорогой картиной женщины-художницы Избранный президент Чили намерен жить в историческом президентском дворцеТысячи словаков по всей стране вышли на протесты против правительства ФицоЗавершено следствие по делу об убийстве трехлетнего ТигранаИсторик: Армяно-китайские отношения претерпели качественную трансформацию Венгрия заблокировала ежегодное заявление ЕС о расширении, касающееся Украины«Путешествие к каменным памятникам и древним винам»Эдмонд Худоян и Андрей Пегливанян – призеры чемпионата мира по боксу в ДубаеЕвропейцам нечего здесь шуметь: Лукашенко заявил, что мир в Украине зависит от Трампа и СШАЕвразийский выбор Армении Самое широкое покрытие 5G, запуск Uplay и внедрение Cerillion: Ucom подводит итоги 2025 года Обещают «сожрать» право граждан Армении на свободный выбор: «Паст»Превращение Армении в часть мегапроектов должно стать задачей будущих национальных властей: «Паст»«Дорожная карта» отстранения Пашиняна, по словам Эдмона Марукяна: «Паст»Сделал предложение, или искусный «перевод», и..... по какому праву? «Паст»Самвела Шахраманяна снова вызвали на допросЛиванские армяне строят в Ереване «ливанскую деревню»Треугольник Тегеран–Москва–Ереван: новая интеграции в Евразии Армянские фильмы среди номинантов на «Золотой глобус»Экскурсия в дом-музей Перча Прошяна в Аштараке: школьники прикоснулись к культурному наследию писателяАрмянские шахматисты победили на Kazakhstan Chess Cup 2025 в АлматыИтальянский городок в Тоскане платит $30 000 за переезд — с одним условиемПашинян: Новый Свод церковных правил должен содержать правила добропорядочности для священнослужителей