Առաջիկա գործընթացներում եվրոպական կողմի աջակցությունը մենք հստակ կնկատենք․ Նարեկ Մինասյանը՝ Փաշինյանի Բրյուսել այցի մասին
ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի գլխավորած պատվիրակության այցը Բրյուսել դրական կարելի է գնահատել՝ հաշվի առնելով, որ նա վարչապետի կարգավիճակով առաջին անգամ էր այցելում Բրյուսել, այցը կարևոր էր նաև ճանաչողական տեսանկյունից:
Tert.am-ի հետ զրույցում նման դիտարկում արեց քաղաքագետ Նարեկ Մինասյանը՝ ամփոփելով Նիկոլ Փաշինյանի աշխատանքային այցը Բրյուսել:
«Այցը բամզակոմպոնենտ էր: Հայաստանը մասնակցում էր ՆԱՏՕ-ի շրջանակներում Աֆղանստանում խաղաղապահ առաքելություն իրականացնող գործընկերների մասնակցությամբ գագաթնաժողովին»,- ասաց նա՝ նշելով, որ կարևոր էր, որ Բրյուսելում ՆԱՏՕ-ի կենտրոնակայանում Փաշինյանը հանդիպեց ոչ միայն տարբեր կառույցների ղեկավարների, այլ նաև երկկողմ ձևաչափով երկրների առաջնորդների հետ:
Հայաստանում տեղի ունեցած իշխանափոխությունից հետո, ըստ քաղաքագետի, ՀՀ նոր իշխանությունները պետք է ճանաչողական այց կատարեին նաև Եվրամիություն, շփումներ ունենային գործընկեր երկրների հետ, նրանց համար հստակեցնեին Հայաստանի արտաքին քաղաքականության առաջնահերթությունները, վերահաստատեին իրենց պատրաստակամությունը ձեռք բերված պարտավորությունները կատարելու գործընթացում:«Պետք է նշել, որ այցի շրջանակներում առավել կարևոր էր «Քարնեգի» հիմնադրամ կատարած այցը, որտեղ Փաշինյանը փորձագիտական շրջանակներին ևս ներկայացրեց Հայաստանի արտաքին և ներքին գերակայությունները, ինչը ևս շատ կարևոր էր: Դա շատ կարևոր էր՝ հաշվի առնելով ուղեղային կենտրոնների ազդեցությունը ընդհանուր եվրոպական արտաքին քաղաքականության մշակման վրա»,- ասաց նա:
Նարեկ Մինասյանը նաև ուշադրություն հրավիրեց այն բանի վրա, որ ՆԱՏՕ–ի եզրափակիչ հռչակագրում եղած ձևակերպումներն էլ վնասաբեր չէին Հայաստանի համար: Քաղաքագետը նկատեց՝ ամբողջությամբ կրկնվում են 2016 թվականին Վարշավայում կայացած գագաթնաժողովի ձևակերպումները, որտեղ մի կողմից հիշատակված է, որ ՆԱՏՕ-ն հարգում է Մոլդովայի, Հայաստանի, Ադրբեջանի, Վրաստանի տարածքային ամբողջականությունը, մյուս կողմից՝ անուղղակիորեն հղում է կատարվում միջազգային իրավունքին ՄԱԿ-ի կանոնադրությանը և Հելսինկիի եզրափակիչ ակտին, ըստ որոնց, հակամարտությունները պետք է կարգավորվեն այդտեղ եղած սկզբունքների համաձայն՝ ազգերի ինքնորոշման և ինքնիշխանության:
«Այս համատեքստում նաև կարևոր է, որ ՆԱՏՕ-ի հռչակագրում նշված էր, որ ընդունում են հակամարտությունների ընդունված ձևաչափը»,- նշեց նա:
Քաղաքագետը, այնուամենայնիվ, նշեց, որ ՆԱՏՕ-ի ձևակերպումը իդեալական տարբերակ չէ․ ՆԱՏՕ-ն փորձում է ընդհանրացված մոտեցում ցուցաբերել, ինչը, ըստ նրա, ճիշտ չէ, քանի որ յուրաքանչյուր հակամարտություն ունի իր առանձնահատկությունը: «Հետևաբար, ինչպես նախորդ տարիներին, հիմա էլ կփորձի հասնել նրան, որ այդ ձևակերպումների հետ որոշակիորեն դիվերսիֆիկացված մոտեցում ցուցաբերվի, և նույն հարթության մեջ չդիտարկվեն բոլոր հակամարտությունները»:
Այս համատեքստում Նարեկ Մինասյանը նաև հետաքրքիր համարեց Փաշինյանի հայտարարությունը Ադրբեջանի ագրեսիվ քաղաքականության վերաբերյալ:
«Թեև վերջնական փաստաթղթում տարբերված մոտեցումը բացակայում էր, այնուամենայնիվ, վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի հայտարարություններով ներկայացվեց Ղարաբաղյան հիմնախնդրի էությունը, ներկայացվեց Ադրբեջանի ագրեսիվությունը: Նման այցի շրջանակներում նման շեշտադրումները կարևոր էին: Ըստ էության, Ադրբեջանի ապակառուցողականությունը ներկայացվեց արժեհամակարգային կտրվածքով․ Ադրբեջանի ագրեսիան հարված է ժողովրդավարական արժեքներին, հատկապես հիմա, երբ արևմտյան գործընկերները բավականին ոգևորված էին ժողովրդավարական զարգացումներով, որոնք արձանագրվել են Հայաստանում: Նման շեշտադրումները բավականին ընկալելի են Արևմուտքում»:
Եվրոպական կառույցների ղեկավարների հայտարարությունները, թե պատրաստ են աջակցել Հայաստանում ժողովրդավարության զարգացմանը, Նարեկ Մինասյանի խոսքով, արարողակարգային չէին:
«Նման հանդիպումները նախ ճանաչողական էին, բայց դրանք նաև ամրագրում էին այն հստակ ուղղություններն ու գերակայությունները, որոնք առկա են երկկողմ հարաբերություններում: Այն, որ եվրոպական կառույցները հայտարարում են, որ պատրաստ են այս կարևոր պահին Հայաստանի կողքին լինել, հստակ մեսիջ է, սխալ կլինի դրանք որպես արարողակարգային որակելը: Կարծում եմ՝ առաջիկա գործընթացներում եվրոպական կողմի աջակցությունը մենք հստակ կնկատենք, այդ թվում հիմա նախապատրաստվող ընտրական գործընթացների համատեքստում»,- ասաց նա: