Շաբաթօրյա գրական ընթերցումներ «Փաստ» օրաթերթից ՄՇԱԿՈՒՅԹ
Կստացվի ինչպես մի՞շտ ՔԱՂԱՔԱԿԱՆ
Իշխանությունների «դեսանտը» ՔԱՂԱՔԱԿԱՆ
Աջակցությունն անարդյունավետ չէ՝ որոշակի բացառություններով ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ
ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ (25 ՄԱՅԻՍԻ). Հայաստանում կայացել են խորհր... ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ
Երևան, 26.Մայիս,
00
:
00
:
00
Փոխարժեք
478.65
$
560.79
PARA TV-ի հնչյուրային օպերատորը միջադեպի ժամանակ մարմնական վնասվածք է ստացել Լոռու մարզում բախվել են 60-ամյա վարորդի «Նիվան» ու ոստիկանության «УАЗ»-ը. Shamshyan.com Ճանապարհաշինարարության համակարգում չկա կառավարում, սխալ է մրցույթի ընտրման կարգը, որի հիմնական սկզբունքը գինն է. Հակոբ Գյուլզադյան Սիրիական բանակը ոչնչացրել է գրոհայինների հրթիռային համակարգերը Գեղարքունիքում 40-ամյա վարորդը Nissan-ով դուրս է եկել երթևեկելի գոտուց և հայտնվել առվի մեջ. կա վիրավոր (ֆոտո) Փարիզում ոստիկանությունն արցունքաբեր գազ է կիրառել «դեղին բաճկոնների» դեմ Մոսկվայի հայ համայնքը հայկական եկեղեցու բակում ներկայացրել է ազգային Քոչարին (տեսանյութ) Վանաձոր-Դիլիջան ճանապարհը այս տարվա հիմնանորոգման ծրագրում է, հետեւաբար այստեղ փոսային նորոգումներ նախատեսված չեն Ադրբեջանի Պետական անվտանգության ծառայության պետը պատմել է Ադրբեջանի դեմ ծրագրերի մասին Խոշոր հրդեհ Անուշավանի տներից մեկում. դեպքի վայր է մեկնել երկու մարտական հաշվարկ (ֆոտո) Երեւանում 28-ամյա վարորդը Mercedes-ով տապալել է ծառն ու բախվել բնակելի շենքի պատին (ֆոտո) ՀՀ գլխավոր շտաբի պետն ընդունել է Կարմիր խաչի միջազգային կոմիտեի պատվիրակությանը Ֆրանսիայում մեկնարկել են «դեղին բաճկոնների» 28-րդ շաբաթօրյա ցույցերը

«Մարզպետը չի կարող ցանկացած պահի մարդ ուղարկել, որպեսզի տեսնի, թե այնտեղ ինչ են անում»

Հայաստանի հանրային կառավարման համակարգը բաղկացած է երկու կարևոր կառավարման մարմիններից: Դրանցից մեկը պետական կառավարումն է, մյուսը՝ տեղական ինքնակառավարումը: Օրենքով այս երկու համակարգերն իրարից անկախ են, մեկը մյուսին փոխլրացնող, դրանցից ոչ մեկը մյուսին չի ենթարկվում, «Փաստի» հետ զրույցում մեկնաբանելով «Տեղական ինքնակառավարման մասին» օրենքը՝ ասաց «Համայնքների ֆինանսիստների միավորում» հ/կ նախագահ Վահան Մովսիսյանը: 

«Այս երկու կառույցներից ոչ մեկը մյուսի վերադասը չէ: Եվ դա է պատճառը, որ ՀՀ ՏԻՄ օրենքը լիարժեք համապատասխանում է Տեղական ինքնակառավարման եվրոպական խարտիայի և ՀՀ Սահմանադրության դրույթներին: Ի դեպ, խարտիայում կա ևս մեկ դրույթ, որում ասվում է, որ համայնքային լիազորությունները պետք է լինեն ամբողջական և բացառիկ: Սա պահանջ է, որը վեր է մեր օրենքներից: Այն բառացիորեն նշանակում է, որ չեն կարող այնպիսի լիազորություններ լինել, որոնք, որպես պետական կառավարման մարմին, և՛ մարզպետարանին վերապահված լինեն, և՛ տեղական ինքնակառավարման մարմնին: Հետևաբար, եթե նրանք ունեն տարբեր լիազորություններ, տարբեր գործառույթներ ու նպատակներ, ապա հասկանալի չէ, թե ո՞ր դեպքում կարող է լարվածություն առաջանալ համայնքապետարանների և մարզպետարանների միջև»,- ասում է Վ. Մովսիսիյանը:

Ինչ վերաբերում է գոյություն ունեցող վարչական վերահսկողության մեխանիզմին, ապա դա միայն իրավական վերահսկողությանն է վերաբերում: Դրանից հստակ երևում է, որ, օրինակ, մարզպետարաններն իրավունք չունեն ասելու և անգամ մտածելու, որ իրենք համայնքների վերադաս մարմիններն են և ինչ ասեն, համայնքների ղեկավարները պարտավոր են այդպես էլ անել:

«Համայնքն ինքնակառավարվող մարմին է, որն իր գործառույթներն օրենքի շրջանակներում իրականացնում է համայնքի ղեկավարի և ավագանու կողմից ընդունած որոշումների համապատասխան: Եվ դա տարածվում է բոլոր գործընթացների՝ աճուրդների, գնումների, աշխատակազմի նշանակման, ֆինանսական միջոցները ծախսելու, սեփականության օտարման կամ ձեռք բերելու և այլ գործառույթների վրա: Այսինքն, բոլոր գործողությունները համայնքն իրականացնում է ինքնուրույն և օրենքով նախատեսված կարգով»,- ասաց Վ. Մովսիսյանը: 

Ինչ վերաբերում է մարզպետարանների գործառույթներին, ապա դրանք ևս հստակ են՝ ծառայությունների մատուցում և վարչական վերահսկողություն համայնքների նկատմամբ:

Ու եթե ծառայությունների մատուցման մեջ մտնում է համայնքի բնակիչների առողջապահական, կրթական, սոցիալական ապահովության հարցերի կարգավորումը, ապա վարչական վերահսկողություն ասվածը, կարծես թե, հասարակության կողմից այնքան էլ լավ չի ընկալվում և վերածվում է վերադասստորադաս հարաբերությունների:

«Շատերը պատկերացնում են, որ վարչական վերահսկողությունն այն է, որ կարող են գնալ, մտնել ՏԻՄ-ի գործառույթների մեջ, և ինչ իրենք ասեն, այդպես պետք է լինի: Մինչդեռ այդպես չէ: Մարզպետարանները կարող են միայն վարչական վերահսկողություն իրականացնել, որը նոր օրենով ձևակերպված է որպես պետական լիազորությունների նկատմամբ իրավական վերահսկողություն: Այսինքն, մարզպետարանը կարող է նայել, թե համայնքն իր գործառույթները կատարելիս արդյո՞ք որևէ օրենք չի խախտել, արդյո՞ք գործողություններն իրավաչափ են, օրենքով նախատեսված քայլերի հաջորդականությա՞մբ են իրականացվում, թե՞ ոչ: Օրինակ, մարզպետարանը կարող է հետևել, թե արդյո՞ք հողն օտարելուց առաջ դրա կատեգորիան որոշված եղել էր, թե՞ ոչ, հատակագծով նման բան նախատեսվա՞ծ էր, թե՞ ոչ, մրցույթի հայտարարություն տրվե՞լ էր, թե՞ ոչ, ավագանին որոշե՞լ է արդյոք, որ տվյալ հողակտորն աճուրդի դրվի, պահպանվե՞լ են արդյոք աճուրդի ընթացակարգերը, թե՞ ոչ: Բայց մարզպետարանը չի կարող որոշել, թե համայնքում ինչը պետք է վաճառվի, ինչը՝ ոչ: Ու եթե նման մոտեցում կա, ապա դա ուղղակի ծիծաղելի է»,ասաց Վ. Մովսիսյանը:

Ինչ վերաբերում է իրավական վերահսկողությանը, ապա համայնքն իր հերթին պետք է հրապարակի այն բոլոր գործառույթները, որոնք իրականացնում է: Բացի այդ, նախատեսված ժամկետներում բոլոր որոշումների մեկ օրինակը պետք է ուղարկի մարզպետարաններին: Իսկ եթե ուղարկված փաստաթղթերը չեն բավարարում մարզպետարաններին, ապա պետական լիազոր մարմնի համաձայնությամբ կազմվում է համայնքների վարչական վերահսկողություն իրականացնելու ժամանակացույց, որը հաստատվում է յուրաքանչյուր տարվա սկզբին: «Այդ ցանկի մեջ մտնում են այն համայնքները, որտեղ տվյալ տարվա ընթացքում պետք է իրավական վերահսկողություն իրականացվի: Այսինքն, եթե ուզում են մարդ ուղարկել և տվյալ համայնքում ստուգում իրականացնել, ապա այդ համայնքի անունը պետք է տարեսկզբին համապատասխան լիազոր մարմնի՝ նախարարության կողմից հաստատված ցանկում ներառված լինի: Այսինքն, այնպես չէ, որ ցանկացած պահի մարզպետը կարող է մարդ ուղարկել այս կամ այն համայնք, որպեսզի տեսնի, թե տվյալ համայնքում ինչ են անում: Սա է օրենքը, և ինչքան էլ բնակիչները բողոքեն, կա օրենք, որը գերակա է, իսկ վարչական գործողություններ իրականացնելու ժամանակ պետք է օրենքի տառը պահպանվի»,- ասաց Վ. Մովսիսյանը:

ԱՐՄԻՆԵ ԳՐԻԳՈՐՅԱՆ

website by Sargssyan