«Ափալ-թափալ ոչ մի բան չենք անելու».Փաշինյանը` սահմանադրական ...
Արմավիր ՔԿՀ-ում 21-ամյա կալանավոր է ինքնասպան եղել ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ
ՀՀ տարածքում ավտոճանապարհներն անցանելի են. Լարսը բաց է բոլոր... ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ
Ինչի՞ պետք ա բանվորը ճղած, կարկատած հագուստ կրի․ Փաշինյան (տ... ՎԻԴԵՈ
ԱԳՆ-ն արձագանքել է Էրդողանի՝ Հայոց ցեղասպանության մասին հայտ... ԲԼՈԳ
Երևան, 17.Նոյեմբեր,
00
:
00
:
00
Փոխարժեք
478.65
$
560.79
Եվրո-2020․ Բելգիան շանս չտվեց ռուսներին՝ 4։1, օրվա արդյունքները Կառուցողական ընդդիմություն ենք լինելու. Գրիգորի Սահակյանն Արցախում նոր կուսակցություն է հիմնել Մոսկվայում գործարարը դանակահարել է իր երթեւեկությանը խոչընդոտող հետիոտնին «Ափալ-թափալ ոչ մի բան չենք անելու».Փաշինյանը` սահմանադրական փոփոխությունների մասին Ու՞ր ենք հասել՝ Մատենադարանի կադրային հարցերով զբաղվում է շիշ բռնող տղան. Լիա Ավետիսյան (տեսանյութ) 2020-ի բյուջեի նախագիծը խեղճուկրակ նախագիծ է, զուրկ որևէ տրամաբանությունից. Վարդան Բոստանջյան ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանն այցելել Կոտայքի մարզ (Ուղիղ) Արմավիր ՔԿՀ-ում 21-ամյա կալանավոր է ինքնասպան եղել Չեմ ասում, պետք է փետը առնել հետեւից ընկնել, բայց կարեւոր է.Փաշինյանի նկատառումը աշխատողների հագուստի վերաբերյալ Դուք օր ու գիշեր առաջնագծում գտնվում եք մեր զինվորների կողքին.նախարար Արսեն Թորոսյանի ուղերձը՝ ռազմական բժիշկներին ՀՀ տարածքում ավտոճանապարհներն անցանելի են. Լարսը բաց է բոլոր տեսակի մեքենաների համար Ուժեղ երիտասարդությունը մեր պետության հզորությունն է. Արայիկ Հարությունյանը շնորհավորել է ուսանողներին

Բա­նակ­ցա­յին գոր­ծըն­թա­ցը կա­րող է ձգվել ոչ մեկ ամիս

ritmeurasia.org-ը «Ռուսական գազի գնի ի՞նչ դինամիկա կարող է սպասել Հայաստանը» վերնագրով հոդվածում գրում է, որ ԵԱՏՄ-ում նավթագազային հարաբերությունները հանդիսանում են հիմնաքարայիններից: Այդ միությունում, բացի Ռուսաստանից և Ղազախստանից, ոչ մի այլ երկիր չի կարող ապահովել իրեն սեփական ածխաջրատներով, որն էլ հենց կանխորոշում է այդ պրոբլեմի կարևորությունը:

Ընդ որում, ինչպես ցույց են տալիս վերջին իրադարձությունները, նավթագազային համագործակցությունում անհամաձայնություններ են ծագում հիմնականում Մոսկվա-Մինսկ-Երևան եռանկյունում: Ներկայիս ռուս-հայկական էներգակիրների մատակարարման հարաբերությունները և առաջին հերթին գազի հարցը շարունակում են բավականին առանձնահատուկ մնալ: Նշենք, որ Հայաստանը ներկայումս Ռուսաստանից գազ է ստանում տարածաշրջանային ամենացածր գնով, ընդ որում, երկրի գազաբաշխիչ ներքին ցանցը սպասարկող «Գազպրոմ Արմենիա» ՓԲԸ-ն ռուսական «Գազպրոմի» դուստր ձեռնարկությունն է: Այս տարի հայ-ռուսական գազային պայմանագրի ավարտից հետո Երևանը ցանկանում էր էլ ավելի էժան գազ ստանալ:

Սակայն հարց է ծագում, թե ինչո՞ւ Մոսկվան, դա կատարելով, փաստացի պետք է սուբսիդավորի հայկական տնտեսությունը: Այնուամենայնիվ, Ռուսաստանը, հաշվի առնելով Հայաստանի հետ իր դաշնակցային հարաբերությունները, որոշեց աննշան բարձրացնել գազի գինը՝ 150-ից հասցնելով 165 դոլարի խորանարդ մետրի համար: Ընդ որում, այստեղ անգամ հաշվի չի առնվել ռուսական գազի բարձր կալորիականությունը: Սակայն հավանաբար Հայաստանի կառավարությունը այլ կարծիքի է:

Նրանք հայտարարել են, որ ներքին սպառողին տրվող գազի գինը բարձր է (290 դոլար խորանարդ մետրի համար), և կտրուկ հրաժարվել են սուբսիդավորել այդ գինը երկրի ներսում: Տարվա սկզբից այս գնային տարբերությունը փակում է «Գազպրոմ Արմենիան» իր ներքին միջոցների և մասնավորապես 13 մասնաճյուղերի աշխատակիցների թվի օպտիմալացման հաշվին:

Սակայն Հայաստանի կառավարությունը որոշել է ավելի հեռուն գնալ և ստիպել Մոսկվային՝ նոր զիջումների գնալ, իսկ դրան հասնելու համար անգամ տուգանել է «Գազպրոմ Արմենիային»՝ համարելով, որ ընկերությունը օգտագործած գազը դուրս է գրել ներքին ցանցում տեխնիկական կորուստներ ներկայացնելով և, համապատասխանաբար, քիչ հարկեր է մուծել: Ընդ որում, ԵԱՏՄ-ում միասնական գազի շուկայի ձևավորման չլուծված խնդիրը իր հերթին է յուղ լցնում կրակի վրա: 

Բանն այն է, որ պաշտոնապես այն պետք է աշխատի 2025 թվականից: Այսինքն, այդ ժամանակից «Գազպրոմին» հավասարաչափ շահավետ կլինի գազը Ռուսաստանին կամ Հայաստանին վաճառելը: Այնուամենայնիվ, փորձագետների մեծամասնությունը հակված է այն կարծիքին, որ այդ շուկան հավանաբար չի ձևավորվի որոշված ժամկետում, քանի որ կողմերը դեռևս չեն հասել բազմաթիվ հարցերի շուրջ ընդհանուր կարծիքի: Օրինակ, պարզ չէ ԵԱՏՄ-ում գազի գինը որոշելու բանաձևը: Նախատեսված է կա՛մ գնալ շուկայական գնագոյացման, այսինքն՝ վաճառքի ֆոնդային բորսայի միջոցով, կա՛մ էլ համաձայնեցնել սակագները միության երկրների հակամենաշնորհային մարմինների միջոցով:

Ճիշտ է, հարկ է նշել, որ շուկայական գնագոյացումը չի բավարարի այն երկրներին, որոնք գազ են ստանում Ռուսաստանից, քանի որ դա կարող է բարձրացնել գինը: Երևանում, ինչպես նաև Մինսկում կարծում են, որ գները չպետք է աճեն և պետք է լինեն Ռուսաստանի ներքին գնի մակարդակին: Մի խոսքով, ԵԱՏՄ-ում ոչ ոք չի կարող հստակ ասել, թե երբ կմշակվի գազի գնային այնպիսի համակարգ, որը կբավարարի բոլորին:

Միասնական գազային շուկայի 2025 թվականից գործելու համոզվածության բացակայության պայմաններում, Հայաստանի ղեկավարությունը ստիպված է ավելի ակտիվ միջոցներ ձեռնարկել կապույտ վառելիքի հիմնական մատակարարի նկատմամբ: 

Միևնույն ժամանակ, չպետք է մոռանալ Նիկոլ Փաշինյանի քաղաքական դրդապատճառների մասին, որի վարկանիշը աստիճանաբար սկսել է նվազել: «Հեղափոխությունից» հետո անցած ժամանակահատվածում նրա կառավարությունը չի կարողացել որևէ բան անել տնտեսական ճգնաժամի հաղթահարման ուղղությամբ: Ավելին, գազի գնի հետ կապված իրադրությունում Փաշինյանի քաղաքականությունը հանգեցնում է նրան, որ վաղ թե ուշ ներքին սակագները կսկսեն աճել, ինչն էլ ավարտին կհասցնի հայկական արդյունաբերության մնացորդների փոշիացումը՝ առաջացնելով սոցիալական լարվածության աճ:

Չհասկանալ այս ամենը Երևանում չեն կարող: Սակայն այսօր երկրի նոր ղեկավարությունը ի վիճակի չէ որևէ բան առաջարկել Ռուսաստանին: Ընդ որում, չնայած Մոսկվայի հետ բարեկամական հարաբերությունների պահպանման մասին Փաշինյանի խոսքերին, Կրեմլը բավականին զգուշավոր է վերաբերվում Երևանից հնչող խոսքերին:

Ռուսաստանում հիշում են, որ նոր վարչապետը եղել է երկրի զարգացման արևմտյան ուղղության կողմնակից և խստորեն քննադատել է Ռուսաստանին: Ընդ որում, հանրապետության երկրորդ նախագահ Ռոբերտ Քոչարյանի կալանավորումը որոշակիորեն բարդացրել է հայ-ռուսական հարաբերությունները: Մոսկվան բավական ցավալի է ընդունում այն մարդկանց քաղաքական հետապնդումները, որոնց համարում է իր դաշնակիցներ:

Միևնույն ժամանակ, այսօր Երևանը Մոսկվայի վրա ազդելու լրացուցիչ գործիքակազմ չունի, ինչը միայն էլ ավելի է վատթարացնում Փաշինյանի բանակցային դիրքերը: Ի վերջո, պետք է նշել, որ Երևանի և Մոսկվայի միջև գազի գնի վերաբերյալ ընթացող բանակցային գործընթացը կարող է ձգվել ոչ մեկ ամիս, և դա՝ անկախ նրանից, թե ինչքան է հայկական կողմը ցանկանում արագացնել այդ գործընթացը: Երևանը պետք է հաշվի առնի Մոսկվայի դերը ոչ միայն տնտեսական և քաղաքական կյանքում, այլ նաև այն վտանգների համատեքստում, որոնք առկա են Ադրբեջանի հետ շարունակվող հակամարտության պայմաններում:

Թվում է, թե դա հենց այն է, ինչը Փաշինյանին հետ է պահում բանակցություններում կտրուկ քայլեր կատարելուց և ստիպում խաղալ այն կանոններով, որոնք ընդունված են ԵԱՏՄ-ում:

Կամո Խաչիկյան

website by Sargssyan