«Շատ դեպքերում պետական կառույցները գործում են իրարից անկախ և... ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ
Սննդամթերքի շուկայում կրկին գնաճ կա. պարենային որոշ ապրանքնե... ՏՆՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ
Ոսկու գինը բարձրացել է, առևտուրը՝ կիսով չափ պակասել. ի՞նչ խն... ՏՆՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ
Համավարակով պայմանավորված՝ առաջարկվում է երկարաձգել աղետի գո... ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ
ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ (10 ՀՈՒԼԻՍԻ). Առաջին անգամ ֆուտբոլային մր... ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ
Երևան, 12.Հուլիս,
00
:
00
:
00
Փոխարժեք
478.65
$
560.79
Շուտով կիրականանա բազմաթիվ ստեփանակերտցիների երկար տարիների երազանքը. Արայիկ Հարությունյան /տեսանյութ/ «Սորոսի» կազմակերպությունը ուզում է սեպ խրել հայերի ու եզդիների դարավոր բարեկամության մեջ, բայց որևէ խնդիր չկա. Ազիզ Թամոյան. Tert.am Հայ-ամերիկյան տհաճ անակնկալ Բաքվի համար. Ալիեւի փակուղին խորանում է Արցախում արտակարգ դրությունը երկարացվեց մինչև օգոստոսի 12-ը 640 ապրանքատեսակ կներմուծվի ԵԱՏՄ միասնական մաքսային սակագներից ցածր մաքսատուրքերով Երկրպագողներ և ատողներ. Ավետիք Իշխանյան Դիմակը կարելի է հանել միայն սնվելիս եւ լողալիս. ոստիկանության ուժեղացված ստուգայցը Սեւանա լճում եւ ափամերձ տարածքներում Ձեզ նախարար են նշանակել, ոչ թե ուսուցչապետ կամ ազգի դաստիարակ. Մեծ Բրիտանիայում հայոց թեմի առաջնորդը՝ Ա. Հարությունյանին Կարեն Ավագյանը նոր աշխատանքի է անցել Ում ասես օտարվել է, հիմա՞ էլ թափանցիկություն չակընկալենք Հնարավոր չէ բոլորին ներգրավվել շինարարական աշխատանքներում, շատ անգամ չեն էլ ցանկանում կատարել այդ աշխատանքը. Սոֆիա Հովսեփյանը՝արտագնա աշխատանքի մեկնելու հնարավորությունից զրկվածների մասին Խոսել «մի՛ ստիր» պատվիրանի մասին և բացարձակ սուտ խոսել՝ անազնվություն է. Տեր Տիգրան քահանա Բադիրյան 3 վարորդ կեսգիշերն անց մրցավազք են կազմակերպել Երևանում /Տեսանյութ/ Փաշինյանն ապալեգիտիմացրել է ոստիկանական ուժի կիրառումը երկակի ստանդարտների պատճառով․ ինչո՞ւ պետք է մարդկանց մի խմբին թույլատրվի ճանապարհ փակել, իսկ մեկ այլ տեղ փողոց փակողները ծեծվեն․ Ա․ Թևանյան Ե՞րբ եք պատրաստվում վերջ տալ այս կրկեսին․ իմքայլական պատգամավորը՝ պարետին Չի բա­ցառ­վում, որ աշ­նա­նը հան­րային դժգո­հու­թյուն­նե­րի նոր պոռթ­կում­ներ լի­նեն Մի պահեք, մի դրեք տակներդ, տվեք գյուղացուն. Էդմոն Մարուքյանը կոչ արեց վերականգնել պետական աջակցության ծրագրերը Էկվադորից բերած բանանի գինը 4 անգամ էժան է տեղական մրգից. հարցախույզ Երեւանի շուկաներում Նախկին ոստիկանապետ Արման Սարգսյանի վերաբերյալ տարածված տեղեկությունները կեղծ են Հակառակորդը հրադադարի պահպանման ռեժիմը մեկ շաբաթում խախտել է ավելի քան 150 անգամ

Հար­ցադ­րում­ներ, որոնք հար­ցա­կա­նի տակ են դնում այն մո­տե­ցու­մը, թե «տնտե­սու­թյան մեջ ամեն ինչ փայ­լուն է».

2020թ. բյուջեի նախագծին տրված պահպանողական որակումը բացատրվում է մակրոտնտեսական կայունության ապահովման հանգամանքով: 

Այդուհանդերձ, բյուջեի քննարկումներին զուգահեռ հարցեր առաջացան առ այն, թե, մասնավորապես, տնտեսական թռիչքային աճի, ներդրումների ահռելի հոսքի և տնտեսական հեղափոխության վերաբերյալ հայտարարությունների ֆոնին ինչպե՞ս ստացվեց, որ 2020թ. բյուջեի նախագիծը ստացավ մի բովանդակություն, որտեղ, ի տարբերություն վերոնշյալ հայտարարությունների, կանխատեսումները շատ ավելի համեստ են:

Տնտեսագետ Կառլեն Խաչատրյանի դիտարկմամբ, ներկայացված բյուջեն իր մեջ ներառում է այն նույն համամասնությունն ու տրամաբանությունը, որոնք որդեգրած են եղել առնվազն վերջին հինգ, յոթ տարիների ընթացքում գործող կառավարությունները:

«2020թ. բյուջեի նախագծում մենք էական և առանցքային փոփոխություններ, ցավոք, չենք տեսնում: 

Անշուշտ կան եկամտային, ծախսային մասի ավելացումներ, բայց ավանդաբար այդպես է եղել: Եթե նայենք 2011, 2012 թվականներից սկսած՝ ապա կտեսնենք, որ բյուջեների թե՛ եկամտային, թե՛ ծախսային մասերը տարեցտարի աճ են արձանագրել, ինչը բնական երևույթ է: 

Շատ ավելի կարևոր է այն կառուցվածքը ոլորտներին ուղղվող ծախսերի, եկամուտների իմաստով, որը գլոբալ փոփոխության չի ենթարկվել: 

Սա, բնականաբար, չի տեղավորվում կառավարության հայտարարած այն գաղափարախոսության մեջ, որ անհրաժեշտ է տնտեսությունը որակապես նոր մակարդակի վրա տեղափոխել, թռիչքաձև աճ ապահովել, և դրանով իսկ տնտեսական հեղափոխություն իրականացնել»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասաց տնտեսագետը:

 

Ինչ վերաբերում է ներդրումների ներգրավմանը՝ Կ. Խաչատրյանը նկատեց. 

«Ցավով պետք է արձանագրենք, որ նույն պետական վիճակագրությունը, մասնավորապես, ՀՀ կենտրոնական բանկի հրապարակած տվյալներն ակնհայտորեն վկայում են, որ 2019թ.-ին 2018թ.-ի համեմատ առնվազն հինգ անգամ ավելի քիչ օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներ ենք ունեցել: 

Թեպետ տարին դեռ չի ավարտվել, և խոսքը 2019թ. առաջին 6-7 ամիսների մասին է, բայց, ամեն դեպքում, օտարերկրյա ուղղակի ներդրումների նվազման միտում կա: 

Առաջարկված բյուջեի նախագծով դժվար է եզրակացնել, թե կոնկրետ ո՞ր միջոցառումները, ո՞ր ծախսերն են նպաստելու դրանց ծավալի ավելացմանը»:

Մեր զրուցակիցը հավելեց, որ ընթացիկ տարվա բյուջեում նախատեսված բազմաթիվ ծախսեր թերակատարվել են.

 «Հատկապես կապիտալ ծախսերի մասին է խոսքը, որը տնտեսական աճի ապահովման առումով խիստ կարևոր է, քանի որ ենթակառուցվածքաստեղծ ծախս է: 

Եվ այս ֆոնին ընկալելի չէ, թե 2020թ. համար ներկայացված ծրագրերը ի՞նչ ուժերով, ի՞նչ քաղաքականությամբ և ի՞նչ ռազմավարությամբ պետք է իրականացվեն»:

Կառլեն Խաչատրյանի խոսքով, անշուշտ, բյուջեի նախագիծն ընդամենը ֆինանսական փաստաթուղթ է, որտեղ արտացոլված են պետության եկամուտների ու ծախսերի հիմնական ուղղություններն ու բացվածքը. 

«Ամեն դեպքում, այն ցանկացած երկրի տարեկան ֆինանսական կարևորագույն փաստաթուղթն է, որովհետև, եթե գլոբալ դիտարկենք, ապա ցանկացած երկրի համար առանցքայինը կառավարության գործունեության ծրագիրն է, որը, որպես կանոն, հնգամյա է լինում: 

Հայաստանում էլ է այդպես: 

Բայց դրանից զատ, թե ամեն տարի կառավարությունը կոնկրետ ինչ ծրագրեր է իրականացնելու, որ ոլորտներին է ուշադրություն դարձնելու, ինչ խնդիրներ է առաջնային համարելու, դրանք արտացոլված են պետական բյուջեի մեջ»:

Հարցին՝ արդյո՞ք հնարավոր էր գալիք տարվա բյուջեում այլ պատկեր արտացոլել, տնտեսագետը պատասխանեց. 

«Կարծում եմ՝ եթե կառավարությունը որդեգրել է էական տնտեսական աճ ապահովելու, տնտեսության կառուցվածքը որակապես փոխելու քաղաքականություն, որի մասին բազմիցս տարբեր մակարդակներով հայտարարվել է, ապա բյուջեում այդ ամենը պետք է հստակ արտացոլվեր: 

Ինձ համար մի փոքր անհասկանալի է այն մոտեցումը, ըստ որի՝ ամեն ինչ լավ է տնտեսության մեջ, տնտեսական քաղաքականությունը փայլուն է, բայց հնարավոր են որոշակի շոկային իրավիճակներ, որոնցից ապահովագրվելու համար մենք խիստ մեղմ, համեստ կանխատեսումներ ու ցուցանիշներ ենք արտացոլել բյուջեում: 

Ինձ համար այդ մոտեցումը այդքան էլ համոզիչ չէ: Եթե մենք խոսում ենք այն մասին, որ, օրինակ՝ նախկին մենաշնորհային համակարգը լիովին վերացված է, մենաշնորհներ այլևս չկան, որ ստվերային տնտեսության դեմ անողոք պայքար է տարվում ու դրա ծավալները գրեթե զրոյացել են, ապա, բնականաբար, մարդկանց մոտ, մասնագիտական շրջանակներում առաջանում են որոշակի հարցեր: 

Մասնավորապես՝ այդ պարագայում ինչո՞ւ ենք մենք այդքան համեստ բյուջետային եկամուտներ պլանավորում, ինչո՞ւ ավելի ագրեսիվ ծախսային քաղաքականություն չենք իրականացնում և այլն: 

Չէ՞ որ ստվերի դեմ պայքարը պետք է իր արտացոլումը գտնի բյուջեի եկամտային մասում, կամ չէ՞ որ մենաշնորհային համակարգի վերացումը պետք է ուղղակիորեն հանգեցներ տնտեսությունում ապրանքների գների էական նվազման, ինչը չկա: 

Բոլորն ամեն օր տարբեր ապրանքներ սպառելով՝ որոշակի գնաճային երևույթներ են նկատում: Սրանք հարցադրումներ են, որոնք, բնականաբար, մտածելու տեղիք են տալիս ու հարցականի տակ են դնում այն մոտեցումը, որ տնտեսության մեջ իրականում ամեն ինչ փայլուն է»:

ԱՆՆԱ ԲԱԴԱԼՅԱՆ

website by Sargssyan