Ереван, 04.Май.2024,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
ВАЖНО


Ավտոբուսն ունի երկու դարի պատմություն

ՀԱՆՐԱՀԱՅՏ ՄՈԼՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ

Օրերս Երևանի քաղաքապետարանը հայտարարեց 100 նոր ավտոբուսների մրցույթի մասին: Այսինքն, շուտով Երևանի փողոցներով կերթևեկեն ժամանակակից, նոր ավտոբուսներ: Առիթն օգտագործելով՝ այս անգամ ծանոթանանք ավտոբուսների պատմությանը:

Այն սկիզբ է առել երկու դար առաջ: Առաջին ավտոբուսը ստեղծվել է Ռիչարդ Տրևիտիկի կողմից: Դա տեղի է ունեցել 1801 թվականին, և նույն թվականի դեկտեմբերի 24-ին այն ցուցադրվել է Անգլիայի Կեմբորն քաղաքում: Մեքենան գործում էր գոլորշու շարժիչով և ունակ էր տեղափոխել մինչև 8 մարդ:1886 թվականին հայտնվել է էլեկտրականությամբ աշխատող առաջին ավտոբուսը: Դա տեղի է ունեցել Լոնդոնում: 

Մեկ ժամվա ընթացքում այն անցել է միջինը 11,2 կմ ճանապարհ: Ռուսաստանում նման ավտոբուսներն արտադրվել են 1901 թվականին Մոսկվայում ՝ «Դուկս» գործարանում: Այդ ավտոբուսը, որի արագությունը կարող էր հասնել ժամում մինչև 20 կիլոմետր, ունակ էր տեղավորել մինչև 10 մարդ:

 Գերմանական «Բենց» գործարանը 1894-1895 թվականներին թողարկել է ավտոբուս, որն ուներ ներքին այրման շարժիչ, և աշխատում էր բենզինով: Ավտոբուսում տեղավորվում էր 8 ուղևոր, իսկ երթուղին 15 կմ հեռավորության վրա գտնվող գերմանական քաղաքների միջև էր (Նեթֆեն, Դոյց և Զիգեն): 

Ռուսաստանում ներքին այրման շարժիչով առաջին ավտոբուսն արտադրվել է 1903 թվականին Սանկտ Պետերբուրգի «Ֆրեզե» գործարանում: Ավտոբուսի թափքը բաց էր և կարող էր տեղավորել 10 մարդ: 

Ավտոբուսում տեղադրված մեկ մխոցանի շարժիչի հզորությունը 10 ձիաուժ էր և ունակ էր զարգացնել մինչև 15 կմ/ժամ արագություն: 20-րդ դարում սկսվել է ավտոբուսների ստեղծման պատմության հաջորդ փուլը, քանի որ դրանք սկսել են օգտագործվել որպես հասարակական տրանսպորտ: 1903 թվականի ապրիլին առաջին քաղաքային ավտոբուսն է Լոնդոնում մտել երթուղի: 

Ըստ նշանակման, ավտոբուսները լինում են քաղաքային, միջքաղաքային, տուրիստական, տեղական հաղորդակցության, ընդհանուր նշանակման և այլն։ Ավտոբուսների տարողությունը կախված է նրանց արտաքին չափերից (հիմնականում երկարությունից)։ Հայաստանում միջքաղաքային ավտոբուսային երթևեկությունը հիմնվել է 1927 թվականին, իսկ քաղաքայինը՝ 1928 թվականին։ 

1971 թվականին Հայաստանում գործել է 140 քաղաքային, 180 միջքաղաքային, 820 մերձքաղաքային երթուղի՝ 32000 կմ ընդհանուր երկարությամբ։ Երևանի «ԵրԱԶ» ավտոգործարանը արտադրել է փոքր ավտոբուս, որի պետական փորձարկումը 1971 թվականին արժանացել է բարձր գնահատականի։ 

ԽՍՀՄ-ում ընդունված էր ավտոբուսների արտաքին երկարության հետևյալ տիպային շարքը, հատկապես փոքրեր՝ 5 մ, փոքրեր 7, 5 մ (35 - 40 ուղևոր), միջիններ՝ 8, 5 - 9, 5 մ, մեծեր 11 մ, հատկապես մեծեր՝ 12 մ (110 - 120 ուղևոր), միակցվածներ 16, 5 մ (մինչև 160 ուղևոր)։ 

Միակցված ավտոբուսը կազմված է ճկուն հոդավորմամբ միակցված և ուղևորների մեկ ընդհանուր բաժանմունք ունեցող երկու մասերից։ Արտասահմանյան որոշ երկրներում տարածված են նաև մեկուկես և երկու հարկանի ավտոբուսները։ 

 

Пашинян отправил в командировку в США группу членов «Гражданского договора»Происходящее в Киранце – урок для всехНе пытайтесь пересекать красные линии, иначе я вам напомню о своей профессии: Аршак КарапетянСила одного драма - благотворительной общественной организации «Дорога жизни»Соратник Пашиняна: Власти Армении обладают эффективными инструментариями противодействия вызовам «Ай Дат»: Изменения в Тавуше позволят Азербайджану осуществить новую агрессию с более выгодных позиций Италия готовит девятый пакет военной помощи Украине В Ереване обнаружено тело 17-летнего юноши В Турции заявили, что товарооборот с Израилем был прекращен Евросоюз планирует выделить Азербайджану дополнительно 2 миллиона евро на разминирование: Купман Курсы валют в Армении В первом квартале госбюджет Армении исполнен с дефицитом в 2,2 млн. долларов Министр экономики Армении принял посла Великобритании Депутат: У Армении нет повода для гордости по вопросам, связанным с защитой прав человека Омбудсмен Армении прокомментировала ограничение права жителей Киранца на перемещение Режим провоцирует РоссиюВ транспортный парк Еревана поступят 171 новый автобус и 15 новых троллейбусов Книжная серия ДИАЛОГ представляет первую книгу молодого поэта Константина Шакаряна «Новый день» Армения улучшила позицию по Индексу свободы прессы на 2024 год и является лидером в регионе Yonhap: военные Республики Корея сбили неопознанный аэростат в Желтом море Майкл Карпентер на встрече с армянскими парламентариями подтвердил поддержку США территориальной целостности Армении «Грапарак»: На дороге от Киранца в другие села уже видна вызванная Пашиняном катастрофа АМИО банк выпускает облигацииЦены на нефть завершают неделю существенным снижением Предварительное следствие по делу Нарека Самсоняна и Вазгена Сагателяна завершено В Ереване продолжается работа очередной парламентской четырехдневки Генеральный директор Ucom прочитал лекцию во Французском университете в Армении Предложение Аршака Карапетяна о создании Трибунала Армянского национального достоинства открыло широкое поле профессиональных дискуссийКоличество туристов сократилось на 3%Чалабян: Сегодня полиция Армении пытается захватить село Киранц, чтобы сдать врагуРоссия может ввести санкцииИнтервью Пашиняна и нападение полиции в КиранцеВ Украине за сутки погибли 8 мирных жителей Россия массово блокирует въезд гражданам Узбекистана и Кыргызстана вслед за таджиками ГНКО «Национальный киноцентр Армении» реорганизована в «Фонд кино Армении» Курсы валют в Армении Следком Армении: Мужчина, застреливший во время ужина в ресторане сотрапезника, арестован В Азербайджане проводятся интенсивные занятия по боевой подготовке танковых подразделений Грузия ставит под угрозу перспективы своего членства в ЕС и НАТО: Государственный департамент США Brent подорожала до $83,97 за баррель В Киранце больше часа нет электричества МВД Армении: Полиция не проводит «спецоперации» в Тавушской области Арцвик Минасян: В Киранце в отношении людей была применена несоразмерная сила Блок «Армения»: Сажая деревья, чтобы не видеть азербайджанцев, врага доведем до Еревана «Татоян»: Под видом общественного мнения Баку легитимизирует экспансионизм в отношении Армении Сурен Петросян: Произошло невообразимое предательство – полиция вышла против защищающего свой дом от врага армянина Баграт Галстанян: «Черным беретам» задаю вопросы - убегают Армения должна обеспечить свою безопасность на основе легитимности: Никол Пашинян Айк Марутян также считает, что власть Никола Пашиняна должна уйти: «Паст»У Армана Татояна есть решение: какой формат он предпочтет? «Паст»