Երևան, 29.Մարտ.2024,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
ՀՐԱՏԱՊ


«Այսօր նոր որակի կրթության կարիք ունենք, մասնակի լուծումներն օգուտ չեն տալիս»

ՀԱՐՑԱԶՐՈՒՅՑ

Դեռ հստակ հայտնի չէ՝ նոր ուսումնական տարվա մեկնարկին դասերը կանցկացվեն հեռավար տարբերակով, թե ոչ: Դեռ գարնանը հեռավար կրթությանը հանկարծակի անցումը մի շարք հարցեր ու խնդիրներ առաջ բերեց: 

Ակնհայտ է, որ կրթության առանձնահատուկ կարիքներ ունեցող երեխաների դեպքում հատկապես հեռավար կրթությունն իր խնդիրներն է առաջ քաշում: 

«Դասավանդի՛ր, Հայաստան» համակարգային փոփոխությունների ծրագրերի ղեկավար Մանուկ Խաչատրյանը, սակայն, առաջարկում է կրթությանը վերաբերող ցանկացած հարց դիտարկել ընդհանուր կոնցեպտի մեջ:

«Ունենք մի իրավիճակ, երբ շատ երեխաներ ակամայից ձեռք բերեցին կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիքներ: Առօրյայում կրթության առանձնահատուկ պայմանի կարիքն ի հայտ է գալիս, երբ երեխան ուսումնառության ինչ-որ դժվարություն կամ հաշմանդամություն ունի: Հեռավար կրթության պայմաններում խնդիրը հետևյալն է՝ եթե երեխան չունի սարքավորում կամ էլ սարքավորումից օգտվել չի կարողանում, ինքը ևս ունի կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք: 

Ակնհայտ է, որ մեծ թվով աշակերտներ զրկված էին հեռավար կրթություն ստանալու հնարավորությունից: Մեր կրթական ամբողջ համակարգը պատրաստ չէր հեռավար կրթությանը: Լուրջ խնդիր ունեինք բոլոր սովորողների համար: 

Այլ հարց է, երբ առանց արտակարգ իրավիճակի, առանց արտակարգ պայմանների ինքնին արդեն իսկ ունես կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք, ուղղակի արտակարգ իրավիճակում քո այդ կարիքը սրվում է: 

Սա շատ կարևոր փաստ է, որ քննարկումները վերաբերում են ոչ թե կրթության առանձնահատուկ պայմանների կամ հաշմանդամություն ունեցող երեխաների ուսումնառությանը, այլ կրթական համակարգին, թե որքանով է այն արդյունավետ ներառական կրթություն իրականացնում, որքանով էր պատրաստ հեռավար կրթությանը և որքանով էր պատրաստ ներառական կրթություն իրականացնել հեռավար տարբերակով»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասում է Խաչատրյանը:

Նշում է՝ երբ խոսում ենք դժվարությունների մասին, պետք է առանձնացնել մեկ կարևոր փաստ, այն է՝ մեր հանրակրթական դպրոցներում ստեղծված չեն պայմաններ, օրինակ՝ տեսողության կամ լսողության խնդիրներ ունեցող երեխաների համար: 

«Սա պայմանավորված է և՛ անհրաժեշտ տեխնոլոգիաների բացակայությամբ, և՛ ամենակարևորը՝ ուսուցիչների պատրաստվածությամբ: Մեր ուսուցիչներից շատերը նոր են սովորում, այդ առիթը քիչ-քիչ ստեղծում են պետությունը և տարբեր կազմակերպություններ, որպեսզի նրանք սկսեն իրականացնել ներառող դասավանդում կամ հատուկ տեխնոլոգիաների կիրառում կոնկրետ երեխաների դեպքում և այլն: 

Նույն իրավիճակը տեղափոխվեց հեռավար կրթության հարթակ: Այնպես չէ, որ ամեն ինչ շատ լավ էր, սկսվեց հեռավար ուսուցումը և կանգնեցինք խնդիրների առաջ: Հեռավար ուսուցման դեպքում առաջացան խնդիրներ, որոնց ուսուցիչները հանդիպեցին հեռավար ուսուցման գործիքներից օգտվելիս և ավելացավ երեխաների ունեցած տեխնոլոգիաների կիրառման հարցը: 

Շատ դեպքերում հեռավար ուսուցումն ավելի լավ հնարավորություններ է տալիս ուսումնառություն կազմակերպելիս, քանի որ երբ առօրյա կրթության ժամանակ երեխաներին համակարգիչներ և տեխնոլոգիաներ են պետք, ուսուցիչներից շատերը չեն կարողանում դրանցից ճիշտ օգտվել, ճիշտ հարթակներից և ճիշտ ձևերով, իսկ այս դեպքում բոլորն են համակարգչից օգտվում: 

Օրինակ՝ մեկը համակարգչում ունի գիրք ընթերցող ծրագիր, մյուսը՝ չունի, բայց այստեղ սկզբունքը նույն է, ուղղակի հարց է՝ ուսուցիչը որքանով է կարողանում ներառող դաս անցկացնել, ինչ մեթոդներ է կիրառում դասարանում կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխայի համար: Մյուս հարցն է՝ որքանով նա կկարողանա նույն բանն անել արդեն համակարգչով հեռավար դասեր անցկացնելիս: 

Մեր խնդիրներն այսօր գալիս են ուսուցիչների քիչ պատրաստվածությունից, դժվարություններից, որոնք ընդհանրապես կան ներառող դասավանդման մեջ: Երբ հեռավար կրթության պայմաններում խոսում ենք միայն այն երեխաների մասին, որոնք առանձնահատուկ հարմարեցումների կարիք ունեն, այդ դեպքում կթվա, թե խնդիրը միայն իրենց հետ է կապված և հարցն այսպես կդրվի՝ հարմարեցումը տրամադրեք, կրթությունը կլինի: 

Հարմարեցումն իրականում շատ հեշտ է տրամադրել, բայց երանի թե հարցը միայն դա լիներ: Տեխնիկան տրամադրելուց հետո պետք է կարողանալ այն ճիշտ օգտագործել: Ի դեպ, ԿԳՄՍ նախարարությունն էլ է նշում, որ իրենք խնդիր ունեն կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաների ուսումնառությունը հեռավար ձևով կազմակերպելու առումով: 

Նկատի է առնվում հարցի հետևյալ կողմը՝ հանդիպման հնարավորություն չկա, քանի որ չկա սարքավորում կամ ուսուցիչն, օրինակ՝ չգիտի, թե ինչպես պետք է աշխատի լսողության խնդիրներ ունեցող երեխայի հետ, բայց այստեղ հարց կա բովանդակային առումով՝ իսկ եթե ուսուցիչն ու աշակերտը հանդիպում են ոչ առցանց տարբերակով, ուսուցիչն ինչպես է դասն անցկացնում»,-նշում է մեր զրուցակիցը:

Խաչատրյանն ասում է՝ հեռավար կրթության համակարգ ունենալը շատ կարևոր է, այն տարածված է ողջ աշխարհում: Նա մի հետազոտության շրջանակներում կատարել է ուսումնասիրություններ՝ հասկանալու, թե ինչ հիմնական խնդիրներ ունեցան ուսուցիչները հեռավար կրթություն իրականացնելիս, որպեսզի վեր հանված խնդիրների վրա որոշակի առաջարկություններ ներկայացվեն: 

«Ուսուցիչները չունեն բազային տեխնոլոգիաները կիրառելու խնդիր, ուսուցչին «ZOOM» սովորեցնելով հեռավար կրթության հարցը չի լուծվի: Հանգում ենք այն խնդրին, որ մեր կրթական համակարգն ինչ-որ պահի ինչ-որ ուրիշ բան սկսեց պահանջել մեր ուսուցիչներից, և նրանք պատրաստ չէին դրան: 

Ուսուցիչը խնդիր ունի բազային ընկալման հետ, օրինակ՝ ինչ է ներառող դասավանդումը: Իրականում բոլոր ուսուցիչներն ուզում են սովորել, այս պայմաններում իրենց խթան էր պետք հասկանալու, որ իրենք կարիք ունեն թարմացնելու իրենց գիտելիքները: Ուսուցիչներին պետք է բացատրել, թե որոնք են սպասելիքներն այժմյան կրթությունից, և զուգահեռ՝ սովորեցնել գործիքներ: 

Ուսուցչին միայն «ZOOM»-ով դաս անցկացնել սովորեցնելը չէ, նա պետք է հստակ պատկերացում ունենա, թե ինչպես պետք է ներկայացնի նյութը, ինչ տառաչափ ու գույներ օգտագործի և այլն: Կարևոր է գիտելիքի փոխանցման ձևը՝ ինչպես նախագծել նյութը, որպեսզի այն ընկալելի լինի քո բոլոր աշակերտների համար:

 Եթե ուսուցիչն ինքն ընկալում է ներառող դասավանդումը, մոտեցում գտնելը ժամերի հարց է: Մենք այսօր նոր որակի կրթության կարիք ունենք, մասնակի լուծումներն այս պահին չեն օգնում: Այսօր աշխարհն է ընդհանրապես հետ ընկել կրթությունից, մենք ևս շատ երկրների հետ միասին հետ ենք ընկել կրթության համակարգում լավագույն փորձառություններից»,-եզրափակում է Մանուկ Խաչատրյանը:

ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Վրաստանի պատվիրակությունը շրջել է Հայաստանի պատմության թանգարանովՀՀ-ն սառեցրել է իր անդամակցությունը ՀԱՊԿ-ին, մինչև հասկանաք, թե այդ կազմակերպությունը կա՞, չկա՞, գործո՞ւմ է․ ԱԺ նախագահԱլիևի անվան փողոցի շենքում հրդեհ է, բնակիչներին տարհանում են (տեսանյութ) Քանի՞ մարդ է թունավորվել ՀայաստանումՄԱԿ-ի դատարանը Իսրայելին պարտավորեցրել է Գազա օգնություն հասցնելու միջոցներ ձեռնարկել Երկար ժամանակով լույս չի լինելու․ հասցեներԶելենսկին նշել է՝ ՌԴ խոշոր հարձակման ժամկետըՍարալանջից դեպի Տերյան փողոց տանող ճանապարհահատվածում օգնության հասած ավտոմեքենայում հրդեհ է բռնկվել Եկեք համախմբվենք մեր ջանքերում՝ պաշտպանելու Արցախի ժողովրդի շահերն ու իրավունքները․ Արտակ ԲեգլարյանՕդի ջերմաստիճանն աստիճանաբար կբարձրանա 8-10 աստիճանովՄԱԿ-ի գլխավոր քարտուղարը բարձր պաշտոնի է նշանակել ադրբեջանցի դիվանագետին ՀՀ իշխանությունը ամեն կերպ մոռացության է տալիս Արցախն ու Արցախի հարցը. ՀՅԴ Բյուրոյի հայտարարությունը 4 զn՞հ և թթվածնի պակա՞ս. ի՞նչ է կատարվել «Աերոֆլոտ»-ի՝ Կրասնոյարսկ մեկնող չվերթումԴասարաններում կկրճատվի աշակերտների թիվը․ ԿԳՄՍ նախարար «Պետք է մեկտեղել ջանքերը Հայաստան-Սփյուռք միասնական օրակարգ ձևավորելու հարցում». կայացավ Արման Վարդանյանի և Ամրամ Պետրոսյանի հանդիպումը Ինձ մոտ ձևավորված կարծիք կա, որ վերջնակետն Ալեքսանդրապոլի պայմանագիրն է. Նաիրի ՍարգսյանՏուգանքի 50 տոկոսը վճարելու դեպքում պարտավորությունը կհամարվի կատարված. ՆԳՆ ԱՄՆ բենզալցակայանում հզոր հրդեհ է բռնկվել (տեսանյութ)Խոշոր ավտովթար՝ Երևանում․ բախվել են «Nissan»-ն ու «Ford Transit»-ը. վարորդները հիվանդանոցում ենՎիճաբանություն և ծեծկռտուք՝ Երևանում․ կռվի մասնակիցների մեծ մասը անչափահասներ են․ կա վիրավոր 5,7 մագնիտուդով երկրաշարժ՝ ԱֆղանստանումՓաշինյանը խմբեր է գործուղում Տավուշի մարզ Բաքուն օկուպացված Ստեփանակերտի մարզամշակութային համալիրը ներկայացրել է որպես «գաղտնի ռազմական համալիր»Քաղբանտարկյալ Նարեկ Սամսոնյանի բաց նամակ-հարցումը Հայաստանում ԱՄՆ դեսպան Քրիստինա Քվինին Եվրոպական խորհրդի քաղաքական և անվտանգության հարցերով կոմիտեի անդամները կայցելեն Հայաստան «Կրոկուսի» վրա հարձակված ահաբեկիչները հոգեմետ նյութերի ազդեցության տակ են եղել Վթարային ջրանջատում Երևանի Մալաթիա Սեբաստիա վարչական շրջանում Պարզվել է 20-ամյա հղի կնոջ մահվան պատճառը. մեղադրանք է ներկայացվել բժշկական կենտրոնի երեք բժշկիԼարսը բաց է Telegram-ը գործիք է դառնում ահաբեկիչների ձեռքում. Պեսկով Փարիզը Բաքվում լրտեսական ցանց է ստեղծում․ Ադրբեջանի Պետական ​​անվտանգության ծառայություն Պեսկովը պատասխանել է Crocus-ում ահաբեկչության վերաբերյալ վարկածների մասին հարցին Ուկրաինան առաջնագծում այժմ լճացման վիճակում է և բացառապես պաշտպանվում է. Զելենսկու գրասենյակ Գազամատակարարման վթարային դադարեցում Գյումրի քաղաքում «Գոյ»-ը պատրաստ է գործունեություն ծավալել որպես անկախ թատրոն Հայաստանից թողել են «տրաֆարետը», որի տակ աշխատում է թուրքական շահերի սպասարկողը. Էդուարդ Շարմազանով Չեմ բացառում, որ այսօր հնչած հայտարարություններից հետո Արցախի պետական և քաղաքական գործիչների նկատմամբ կսկսվի հետապնդումների նոր ալիք. Սաղաթելյան Հրդեհ Խոտ գյուղում․ ի՞նչ է հայտնի Հայկ Մարությանն առաջիկայում կուսակցություն կհիմնի Գործող իշխանությունները գիտակցաբար ստանձնում են զիջողի, հանձնողի կերպարը. Մենուա ՍողոմոնյանՏաք օդային հոսանքներ են ներթափանցում Հայաստան Ինչու՞ են ՀՀ իշխանությունները փաստացի աջակցում ռազմական գործողությունների վերսկսմանը«Գագիկ Ծառուկյան» բարեգործական հիմնադրամի հովանու ներքո իրականացվել է 23-րդ «Արտավազդ» ամենամյա մրցանակաբաշխությունը . ՏոնոյանՉտրվե´լ թշնամական հերթական սադրանքին. «Հայաքվե» Crocus City Hall-ում ահաբեկչություն իրականացնողները եղել են թմրամիջոցների կամ հոգեմետ նյութերի ազդեցության տակ Երևանում երկու անձանց դանակահարած երիտասարդն է ձերբակալվել․ ի՞նչ է հայտնի Իտալիան կառուցում է լողացող հիբրիդային էլեկտրակայանՀետքա՞յլ՝ ԵՄ անդամության դիմումի հարցում «ՎԱԶ-21214»-ի 31-ամյա վարորդը մահացել է Գրիգոր Դանիելյանի որդուն հիվանդանոց են տեղափոխել