«Ինչո՞ւ Կոմիտասի 150-ամյակին նվիրված միջոցառումը որևէ արձագանք չի գտնում, բայց այդ ապականությունը փորձում են տարածել»
ՀԱՐՑԱԶՐՈՒՅՑՕրերս ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության ֆինանսական աջակցությամբ մետրոյի «Հանրապետության հրապարակ» կայարանի շատրվանների մոտ տեղի ունեցավ «ՀուԶանք ու Զանգ» ներկայացումը:
Մեր այս հրապարակման թեման ներկայացման որակը, պետության տրամադրած ֆինանսական աջակցության նպատակահարմարությունը քննարկելը չէ, այլ այն՝ արդյո՞ք այս ներկայացման դեպքում գործ չունենք արվեստի պարտադրանքի հետ:
Բացի դա, գլոբալ իրավիճակում կա՞ մտավախություն, որ ազգայինն ու ավանդականը կեղծ կատեգորիաներ են որակվում:
Բոլորովին չցանկանալով շեշտադրում կատարել այս ներկայացման վրա, չփորձելով ևս մեկ անգամ դրա մասին բարձրաձայնելու առիթ ստեղծել, մշակութային կյանքի ներկա վիճակի մասին մեկնաբանություն խնդրելու համար զանգահարեցինք «Կարին» ավանդական երգի-պարի խմբի հիմնադիր և գեղարվեստական ղեկավար, ՀՀ մշակույթի վաստակավոր գործիչ Գագիկ Գինոսյանին:
Նրա արձագանքը բավական բուռն էր: Նա, կարծես թե, որոշ չափով զայրացած էր, որ, օրինակ՝ Կոմիտասին նվիրված ներկայացումը լրատվամիջոցների կողմից չի արժանացել այն նույն ուշադրությանը, ինչ «ՀուԶանք ու Զանգը»:
«Ես արդեն 3-րդ կամ 4-րդ հարցազրույցն եմ տալիս այս թեմայով, ու ինչն է ինձ բարկացնում՝ դուք, խոսքը կոնկրետ ձեր մասին չէ, այլ լրատվամիջոցները ուռճացնում են այն, ինչն ընդհանրապես պետք է արհամարհանքի արժանանար:
Նույն այդ օրը «Կարին» ավանդական երգի-պարի խումբը Սունդուկյանի թատրոնում 50-ից ավելի մարդկանց միջոցով և շատ հայտնի ռեժիսոր Արթուր Սահակյանի բեմադրությամբ իրականացրել է մի մեծ ծրագիր, որը կոչվում է «Ղողանջ հարսանեկան»՝ Պարույր Սևակի «Անլռելի զանգակատնից»:
Նախօրոք ասուլիս ենք կազմակերպել, որին որևէ լրատվամիջոցից լրագրող չի մասնակցել: Ներկայացումը լուսաբանել է միայն «Շողակաթ» հեռուստաընկերությունը:
Զանգվածային լրատվամիջոցներն ավելին են անում, քան այդ մի քանի վնգստացող երեխեքը, որոնք ինձ համար կիսահոգեկան, կիսաբարոյական մարդիկ են:
Այդ ներկայացումը տեսել է 30 հոգի, դուք 30 միլիոնի լսարան ապահովեցիք:
Իսկ մենք ներկայացում ենք արել, որտեղ 1000 տեղանոց լեփ-լեցուն դահլիճը որոտընդոստ պայթում էր, և դրանից հետո մարդիկ դուրս էին եկել, նույն երգերն ու պարերը դրսում էին երգում ու պարում, չէին հեռանում, որևէ լրատվամիջոց գոնե մեկ հոգու այդ մասին չի տեղեկացրել:
Ինչո՞ւ 30 մարդու ականատես դարձած այդ միջոցառումը դարձրել եք ոչ թե ամբողջ ազգին, այլ աշխարհին հասանելի, և այդ ապականությունը խոշորացույցի տակ դրած, վարակի վերածած տարածում եք:
Ինչո՞ւ Կոմիտասի 150-ամյակին նվիրված միջոցառումը որևէ արձագանք չի գտնում, բայց այդ ապականությունը լրատվամիջոցները փորձում են տարածել»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասում է Գինոսյանը:
Նա հարց է հնչեցնում՝ այդ ներկայացումն այլանդակություն էր, բայց արդյո՞ք դրանից հետո լրատվամիջոցները կգնան լուսաբանելու Կոմիտասի 150-ամյակի միջոցառումները կամ ռեպորտաժ կպատրաստեն նրա մասին:
Գինոսյանն ինքն էլ պատասխանում է իր հարցին.
«Իհարկե չեն գալու, որովհետև դա լրատվամիջոցներին չի հետաքրքրում, չեն ուզում ազգայինը տարածել, այլ ցանկանում են ապականությունը տարածել:
Այստեղ խնդիրն այն չէ, թե ով ում է աջակցել, այլ այն, թե ինչ է արվել:
Պետությունը չի աջակցել, ոչ մի կոպեկ չի տվել, մենք արել ենք, սա այլ խնդիր է: Կոմիտասի մասին ներկայացում է բեմադրվել, որտեղ Կոմիտասի կենսագրությունն ու առաքելությունն է ներկայացվում, մեկ լրագրող չի լուսաբանել այն:
Ինձ վիրավորում է այն, որ այդ թեմայով արդեն 7-րդ լրագրողը հարցազրույց է վերցնում ու որևէ մեկին Կոմիտասը, ներկայացումը, մշակույթը հետաքրքիր չեն:
Այս ի՞նչ մոտեցում է: Զանգվածային լրատվամիջոցները Հայաստանում մի քանի մարդու կեղտոտ ներքնաշորը դարձրել են Հայաստանի դրոշ և ծածանում են ամբողջ աշխարհի դեմ, երբ Հայաստանն ունի Կոմիտասի նման դրոշ, որին չեն անդրադառնում»,-նշում է մեր զրուցակիցը:
Մենք, իհարկե, նշեցինք, որ բոլորովին էլ մտադրություն չունեինք խոսել կոնկրետ այս՝ շատերի համար խնդրահարույց համարվող ներկայացման մասին, որ մեր նպատակը բոլորովին էլ հերթական անգամ այն գովազդելը և դրա մասին նյութ պատրաստելը չէ:
Այս նյութի նպատակը մշակութային գործչի կարծիքն իմանալն էր՝ երկրում մշակութային կյանքի, հասարակությունում առկա խորքային անհանդուրժողականության մասին: Ցավոք, հարցազրույցն այն ընթացքը չունեցավ, որը մենք էինք ցանկանում:
Գուցե զրույցի ստացվելուն խանգարեց պարոն Գինոսյանի զայրույթն ու վիրավորանքը, որ արժեքավոր միջոցառումները հաճախ պատշաճ չեն լուսաբանվում:
ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ