ՌԴ խաղաղապահներն Արցախում ականազերծել են շուրջ 1 535 հա տարա... ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ
Ճանապարհային ոստիկանությունը զգուշացնում է ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ
Լարսի ճանապարհին կուտակված բեռնատարների թիվը 430 է ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ
ՀՀ տարածքում կան փակ ավտոճանապարհներ ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ
ԱԱԾ-ն՝ Հայաստանի սահմանը թուրք հատուկջոկատայինների հատելու վ... ՔԱՂԱՔԱԿԱՆ
Երևան, 01.Մարտ,
00
:
00
:
00
Փոխարժեք
478.65
$
560.79
«Այսուհետ ԱՄՆ-ն կախում կունենա ռուսական նավթից»․ Թրամփ Ժամանակն է մի վերջակետ դնել Հայաստանի պատմության այս ամոթալի էջին. Արմեն Աշոտյան Եզդիական «Սարհլդան» շարժումը հայտարարություն է տարածել Էստոնիայում ուժի մեջ են մտել կորոնավիրուսի պատճառով նոր պատժամիջոցները ՀՀ Անվտանգության խորհուրդի կոչը Խոսնակը պնդում է, որ Նիկոլ Փաշինյանին «Իսկանդեր»-ի իրավիճակի առնչությամբ ճիշտ չի զեկուցվել Զիդան. Ռեալը կարողանում է հաղթել ծայրահեղ պահերին Արարատ Միրզոյանի հայտարարությունը «Իրանցիները միջուկային զենք չեն ունենա. Իսրայելը դա թույլ չի տա». Նեթանյահու ԱԱԾ-ից հաստատեցին՝ Նիկոլ Փաշինյանը ստել է (տեսանյութ, ցուցակ) Նախագահը չի ներկայացնում որևէ քաղաքական ուժի շահերը, սև կամ սպիտակ չէ․ Արմեն Սարգսյանի հայտարարությունը Օնիկ Գասպարյանն ու Արմեն Սարգսյանը չեն մասնակցում այս պահին Փաշինյանի կողմից անցկացվող Անվտանգության խորհրդի նիստին «Երրորդ կուսակցություն հիմնել չեմ պատրաստվում»․ Թրամփ Արթուրին, Վահեին (ձեզ կարող եմ այդպես դիմել, մենք հին ծանոթներ ենք) և Արմեն Աբազյանին (իր հետ երբեք չեմ շփվել). Արսեն Բաբայան Զենք-զինամթերքի ոչնչացման աշխատանքներ՝ Ասկերանի շրջանի Խնածախ, Այգեստան համայնքների տարածքներում Ռոբերտ Քոչարյանը գրառում է արել Մարտի 1-ի մասին

Վատ լուր Ռուսաստանի համար. Ադրբեջանից գազն արդեն դեպի Արևմտյան Եվրոպա է հոսում. Forbes

Հեղինակավոր Forbes պարբերականը ներկայացրել է Ատլանտյան խորհրդի ավագ գիտաշխատող և «Միջազգային շուկայի վերլուծություն» խորհրդատվական ընկերության հիմնադիր-տնօրեն Արիել Քոհենի վերլուծական հոդվածը, որտեղ անդրադարձ է կատարվում ՌԴ-Ադրբեջան տնտեսաքաղաքական հարաբերություններին՝ պայմանավորված Հարավային գազային միջանցքի գործարկմամբ և հարակից այլ հարցերին:

Ստորև որոշակի կրճատումներով ներկայացնում ենք հեղինակի հոդվածը.

«2020 թվականի դեկտեմբերի 31-ից երկար սպասված Հարավային գազային միջանցքի գործելուն պես՝ այն որոշակի ոգևորություն առաջացրեց տարբեր շրջանակներում, չնայած մի բան պարզ է՝ ակնթարթային փոփոխություններ չեն լինի:

Ըստ հեղինակի՝ պատճառն այստեղ պարզ է. աշխարհաքաղաքական իրավիճակը ցույց է տալիս, որ Ռուսաստանը դեռ իր ձեռքում է պահում առանցքային քաղաքական թելեր (ինչպիսին է Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև զինադադարի պայմանագիրը), որոնք կարող է քաշել ցանկացած պահի:

Ակնկալվում է, որ հարավ-արևելյան Եվրոպայի երկրները, ինչպիսիք են Հունաստանը, Բուլղարիան և Սերբիան, հսկայական օգուտ կքաղեն գազատարի գործարկումից: Հարավային գազային միջանցքը Եվրոպա է հասնում Անդրադրիատիկ գազատարի միջոցով՝ գազն ուղարկելով միմյանց միացնող գծերի միջով, որոնք ճյուղավորվում են տարածաշրջանում: Բացի այդ՝ այս գծերից շատերը կարող են նաև հակառակ ուղղությամբ աշխատել:

Քոհենը, վկայակոչելով վերջերս հրապարակված զեկույցը, ըստ որի՝ 2021-ի հուլիսին արդեն ադրբեջանական գազը կմատակարարվի նաև Հունաստան-Բուլղարիա փոխկապակցված գազատարով, նշում է՝ խողովակաշարերի համապարփակ ցանցի շնորհիվ բալկանյան երկրները կկարողանան կրճատել ռուսական գազի գնումները, ինչը նրանց հնարավորություն կտա նաև «Գազպրոմ»-ից ստանալ գազի գնի իջեցում:

Բուլղարիան ներկայումս Ռուսաստանից գնում է 2.3 միլիարդ խորանարդ մետր գազ (այն կազմում է երկրի գազի ներմուծման ընդհանուր ծավալի 80%-ը), բայց Ադրբեջանի հետ արդեն երկարաժամկետ պայմանագիր է կնքել տարեկան 1 միլիարդ խմ գազի ուղղակի մատակարարման մասին:

Այս առնչությամբ հեղինակը նկատում է, որ Հարավային գազային միջանցքի գործարկման շնորհիվ եվրոպական տարածաշրջանային փոխկապակցումները կարող են հարավ-արևելյան Եվրոպայի համար բացել գազի դիվերսիֆիկացված մատակարարման մեկ այլ աղբյուր, այն է`հեղուկացված բնական գազ:

Ինչ վերաբերում է Եվրոպային և Մերձավոր Արևելքին, ապա այս դեպքում հեղինակը կարծում է, որ այստեղ կմատակարարվի նաև չոր և հեղուկացված բնական գազը Միջերկրական ծովի արևելյան տարածաշրջանից, այդ թվում` Իսրայելից, Կիպրոսից և Եգիպտոսից, քանի որ այդ երկրները նույնպես փորձում են առավելագույնս օգտագործել իրենց զգալի պաշարները:

«Միջերկրական ծովի արևելյան տարածաշրջանի գազը կարևոր գործոն կդառնա եվրոպական շուկայում, քանի որ Chevron-ը (ամերիկյան էներգետիկ կորպորացիա է,  Standard Oil ընկերության իրավահաջորդ ընկերություններից մեկը: Chevron-ը առնչվում է նավթի և բնական գազի  բոլոր ասպեկտների հետ, այդ թվում՝ ածխաջրածնի ուսումնասիրություն և արտադրություն, -Tert.am) միանում է խաղին՝ գնելով Noble Energy-ն (նավթի և գազի ուսումնասիրության և արդյունահանման անկախ ընկերություն, - Tert.am)»,- վստահեցնում է վերլուծաբանը: 

Հղում անելով Եվրամիության խորհրդի պաշտոնական ներկայացուցիչների հայտարարությանը, որի համաձայն՝ Հարավային գազային միջանցքը նոր հնարավորություններ է ստեղծում «հնարավոր բնական գազ մատակարարողների համար, որոնք կարող են օգտագործել միջանցքը Եվրոպա և այլ երկրներ գազի մատակարարումները հետագա դիվերսիֆիկացնելու, ինչպես նաև այլ տարածաշրջանում լրացուցիչ գազի մատակարարումների վերաբերյալ քննարկումներ նախաձեռնելու համար», Քոհենը շեշտում է, որ գազային միջանցքը համարվում է ամենակարևոր նախագիծը գազամատակարարման դիվերսիֆիկացման գործընթացում:

Այնուամենայնիվ, դիտարկելով գազային միջանցքի հնարավորությունները Իտալիայի, Հունաստանի և Բալկանյան երկրների համատեքստում, հեղինակն ընդգծում է, որ այն մինչ այժմ այս նախագիծը ոչ մի էական հեռանկար չի առաջարկում արևմտյան Եվրոպայի շուկաների համար:

«Շուկայական տեսանկյունից՝ այս նախագիծը մրցակցային գներ կբերի Թուրքիային և Հարավարևելյան Եվրոպայի երկրներին, բայց ոչ ԵՄ անդամ մյուս պետություններին»,- պարզաբանում է նա:

Ամփոփելով հոդվածը՝ վերլուծաբանը տեսակետ է հայտնում, թե սակագների արժեքի և մեծածախ գազի գների անկման պատճառով, որը նկատվել է Եվրոպայում վերջին մեկ տարվա ընթացքում, Հարավային գազային միջանցքի ներթափանցումը Արևմտյան Եվրոպա և նույնիսկ Իտալիա կարող է ուղեկցվել խնդիրներով, ինչը թույլ կտա Ռուսաստանին պահպանել իր կարգավիճակը որպես գերիշխող դերակատար այս տարածաշրջանում:

«Հարավային գազային միջանցքը կարող է «ոչ ռուսական գազի դարպաս բացել» դեպի Եվրամիություն: Հաշվի առնելով դրա գործարկմանն ուղեկցվող անուղղակի հնարավորությունները, օրինակ՝ փոխկապակցված գծերի ենթակառուցվածքների զարգացումը և գազի այլ մատակարարների միջանցք միանալու հնարավորությունը, այս նախագիծը հատկապես խրախուսելի է Հարավարևելյան Եվրոպայում: Այն նաև նպաստում է տարածաշրջանում հեղուկացված բնական գազի նոր նախագծերի իրականացմանը: Այնուամենայնիվ, այս միջանցքը չի հասնում գազի այնպիսի մեծ սպառողների, ինչպիսիք են Գերմանիան և Ֆրանսիան, որոնք գտնվում են մայրցամաքի մյուս կողմում», - եզրակացնում է վերլուծաբանը:

Ինչպես ավելի վաղ տեղեկացրել էր Tert.am-ը՝ 2020 թվականի դեկտեմբերի 31-ից Հարավային գազային միջանցքը պաշտոնապես սկսել է գործել, և ադրբեջանական նավթագազային SOCAR ընկերությունը հայտարարել է Ադրիատիկ ծովի ափին ադրբեջանական Շահ Դենիզ հանքավայրից իտալական Մելենդուգնո բնական գազի առաջին խմբաքանակի առևտրի առաքման մասին:

3500 կիլոմետր ընդհանուր երկարությամբ այս գազատարը բաղկացած է երեք մասից՝ Հարավային Կովկաս, Անդրանատոլիական և Անդրադրիատիկ գազատարներ, և տարեկան կտրամադրի 16 միլիարդ խմ գազ: Այս ծավալից Թուրքիան տարեկան կստանա 6 միլիարդ խմ գազ, իսկ Եվրոպան՝ 10 միլիարդ:

website by Sargssyan