Yerevan, 24.November.2024,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
BREAKING


Պետության և սպառողի մեղքը՝ սպառողական վարկերի թնջուկում. «Փաստ»

INTERVIEW

«Փաստ» օրաթերթը գրում է.

Քաղաքացիներից շատերը հաճախ են դիմում բանկերին՝ սպառողական վարկեր ստանալու համար: Այդ գործընթացի ժամանակ քաղաքացիներից ոչ բոլորն են հետևում այն պահանջներին, որոնցով պետք է առաջնորդվեն: «Իրազեկ և պաշտպանված սպառող» հ/կ նախագահ Բաբկեն Պիպոյանն այս դաշտում որոշակի խնդիրներ է տեսնում: Խնդիրներին զուգահեռ՝ նաև կարևոր խորհուրդներ  է առանձնացնում, որոնք կօգնեն սպառողին:

«Այստեղ մենք իրազեկման մասով խնդիր ունենք: Հիմնական խնդիրն այն է, որ սպառողների գերակշռող մեծամասնությունը վարկը ձևակերպելիս փաստացի տոկոսադրույքի մասին տեղեկատվությանը չի տիրապետում: Թեպետ վարկատուն ինչպես տոկոսադրույքի, այնպես էլ փաստացի տոկոսադրույքի վերաբերյալ պարտավոր է օրենքով սահմանված կարգով սպառողին ամբողջական տեղեկատվություն տալ»,–«Փաստ»–ի հետ զրույցում ասաց Բաբկեն Պիպոյանը՝ նշելով, որ քաղաքացին տեղեկացված է լինում միայն այն հանգամանքի մասին, որ ցածր տոկոսադրույքով վարկ է ստանալու:

Նշենք, որ եթե, օրինակ, տարեկան անվանական տոկոսադրույքը կազմում է 14 տոկոս, ապա տարեկան փաստացի տոկոսադրույքը կարող է կազմել մոտ 23 տոկոս: 

«Հիմնականում մեզ մոտ մարդիկ ֆինանսական համակարգի մասին լավ պատկերացում չունեն: Իրականում շատ ավելի վաղ տարիքից պետք է համապատասխան տեղեկատվություն ստանան, պետությունը պետք է այդ հարցերին անդրադառնա: Այստեղ շատ մեծ անելիքներ կան: Բայց մեղքը հիմնականում բոլորինս է: Այնպես չէ, որ միայն որևէ բանկի, Կենտրոնական բանկի, քաղաքացու կամ պետության մեղքն է: Որ կրթական համակարգում ֆինանսական համակարգի վերաբերյալ գրագիտությունը ցածր մակարդակի վրա է, փաստ է, բայց այն, որ, օրինակ, փաստացի տոկոսադրույքը շատ դեպքերում չի հրապարակվում, սա, բնականաբարսպառողի խնդիրը չէ: Այն, որ պետությունը չի վերահսկում, ևս սպառողի խնդիրը չէ: Բայց, մյուս կողմից, ամբողջ մեղքը չենք կարող գցել պետության վրա, երբ տեսնում ենք, որ մարդն առանց պայմանագիրը կարդալու ստորագրում է»,–ասաց մեր զրուցակիցը՝ հավելելով, որ վերահսկողության խնդիր ևս կա:

«Օրենքը դրված է, ըստ որի՝ ցանկացած բանկ նաև պետք է տեղեկություն տա փաստացի տոկոսադրույքի մասին: Իսկ պետությունը պետք է մոնիթորինգ անի և հասկանա՝ օրենքում գրվածը կատարվո՞ւմ է, թե՞ ոչ: Բայց պետությունը դա չի անում: Պետությունը պետք է վերահսկի, բայց չի վերահսկում»,–ընդգծեց հ/կ նախագահը: 

Այդուհանդերձ՝ Բաբկեն Պիպոյանը նշեց, որ բանկային համակարգի հետ կապված բողոքները քիչ են:

«Բողոքները հիմնականում սպառողի մեղավորության հետևանքն են: Օրինակ՝ պայմանագիրն առանց կարդալու ստորագրել, հետո փաստի առաջ կանգնել: Կամ վարկի գումարը ուշ վճարելու պատճառով հայտնվում են սև ցուցակում ու հետո բողոքում, թե ինչու է հայտնվել սև ցուցակում: Այստեղ պետության խնդիրը կա այնքանով, որ պարտավոր է իրազեկում ապահովել, որ քաղաքացու գրագիտությունն այդ առումով բարձրանա, և սկսի նաև այլ խնդիրների վրա էլ ուշադրություն դարձնել: Իսկ հիմա քաղաքացին բողոքում է հիմնականում նրանից, ինչն իր մաշկի վրա է զգում: Օրինակ՝ ասում է, թե ինչո՞ւ է տոկոսը բարձր: Սրանք գլոբալ խնդիրներ են, որոնք ոչ թե սպառողական, այլ պետական հիմնախնդիրներից են բխում: Ամենևին այլ տեղ է պետք փնտրել խնդիրը՝ բանկային համակարգի նկատմամբ հսկողության: Բայց հանուն արդարության պետք է ասեմ, որ եթե չհաշվենք այն հանգամանքը, որ վարկերը թանկ են, բանկայինը այն ամենավատ համակարգը չէ, որը կա մեզ մոտ»,–նկատեց նա: 

Բաբկեն Պիպոյանը նշեց այն կարևոր կանոնները, որոնք պետք է հաշվի առնի քաղաքացին՝ սպառողական վարկ վերցնելուց առաջ: «Ամենակարևորը՝ քաղաքացին պետք է իմանա, որ ցանկացած վարկ վերցնելուց առաջ պետք է լիարժեք տիրապետի այն ինֆորմացիային, թե որքան է փաստացի տոկոսադրույքը: Իսկ եթե բացակայում է փաստացի տոկոսադրույքի վերաբերյալ տեղեկատվությունը, անպայման պետք է ահազանգի: Երկրորդը՝ նախքան պայմանագիր ստորագրելը, որքան էլ սոցիալական վիճակը վատ լինի, որքան էլ գումարի կարիքը հրատապ լինի, պետք է կարդալ այն: Առանց մանրամասն ծանոթանալու, քաղաքացին որևէ դեպքում չպետք է ստորագրի այն, որ հետո իր համար չպարզվեն բաներ, որոնք իրականում պայմանագրում կան, բայց իր կողմից աննկատ են մնացել»,–նշեց հ/կ նախագահը՝ հավելելով, որ առանց պայմաններին ծանոթանալու, օնլայն տիրույթում ևս չպետք է դնել նշան, թե ծանոթացել եք փաստաթղթին:

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

 

Unibank to Issue Subordinated Bonds for the First Time in Armenia How Not to Go Bankrupt on Black Friday: 5 Smart Shopping TipsIDBank warmly hosted children from the "Music for Future" Foundation.Ucom’s 5G network launched in 11 new cities UPay has joined Idram's Open QR infrastructureA Free Mastercard and 10% idcoins with Cashless Payments. IDBankThe Results of the 19th Annual International Microelectronics Olympiad Summarized in Yerevan AraratBank Named Best Investor Relations Bank Armenia 2024General Director of Ucom participated in Silicon Mountains technological summit Saving together: IDBank and IdramARARATBANK AND SINGAPORE GFTN SIGN MEMORANDUM OF UNDERSTANDING FOR DIGITAL TRANSFORMATIONAndron Participates in the Tomorrow Mobility World Congress 2024: Driving Innovation in E-MobilityAcba bank and American Express Expand Collaboration in ArmeniaThe Silicon Mountains technology summit to be held with the support of Ucom Evocabank became the first bank to join Idram’s open QR infrastructure25% Off on RIA Money Transfers to Ukraine at AraratBank Yerevan to Host Unprecedented Serbian-Armenian Music ConcertAraratBank Stands with My Forest Armenia to establish Charles Aznavour Forest Ucom and Sunchild NGO install another solar plant in Areni 4,401,021 AMD to COAF. The November beneficiary is “Armenia Tree Project”Go Digital or Go Home: Sergey Arakelyan Yes to cashless! - cruises and gifts for AraratBank MC cardholders Ucom joins Armenian Internet Governance Forum as a platinum partner AraratBank: Five-Time Winner at AMX Awards 2024AraratBank Initiates a Panel Discussion on AI and LeadershipKhachaturian International Youth Competition launched in China with performance by “Music for Future” Foundation’s Cellist Mari HakobyanUcom Employees Participate in Forest Restoration Efforts in Vayots Dzor Fast Shift has joined Idram's open QR infrastructure New and modern. Arabkir branch of IDBank reopenedAraratBank: Unprecedented Consumer Loan Offer Starting from 14.5% Ucom launches 5G network across nine Armenian citiesLearn to save. World Savings Day with Idram JuniorAnother solar power plant by Ucom and SunChild NGO installed in Vardenis Converse Bank and Kapitalbank signed a cooperation agreement at Sibos 2024 IDBank and Idram at Mantashyants Global Expo AraratBank Introduces UBPAY: A New System for International TransfersIDBank participated in the HR Expo-24 conference Armenia Hosted the Consulting Event of the Year: International CMC Conference was held with Participants from 30 Countries AraratBank Sponsors New Laboratory and Seminar at MatenadaranUcom, in cooperation with SunChild NGO, increases the access to drinking water in Lchavan community The customer is always our top priority: IDBankThe October beneficiary of "The Power of a Dram" is the Children of Armenia FundAmeriabank’s New Offer: Draw of Investment Portfolios for AMD 2M The International CMC Conference kicked off for the first time in Armenia, bringing together management consultants and the business community The winners of the 2024 joint program between SIA Armenia and "The Power of One Dram" have been announced General Director of Ucom Participated in the Annual Conference of the Institute of Internal Auditors Armenia AraratBank Expands International Transfer Options with Golden Money System10% idcoin with IDBank Mastercard cardsUcom Completes Network Modernization in Gyumri and Vanadzor Ameriabank’s Special Offer for New Mastercard Holders. 1% Cashback and Lots of Gifts