Պետերբուրգյան միջազգային տնտեսական համաժողով․ նոր ժամանակների մարտահրավերների պատասխաններ
ECONOMICSՌուսաստանաբնակ քաղաքագետ Աղվան Պողոսյանը Ֆեյսբուքի իր էջում գրում է.
Հունիսի 15-ին Սանկտ-Պետերբուրգում սկսվեց աշխարհում ամենամեծ միջազգային տնտեսական համաժողովներից մեկի միջոցառումը։ Միջոցառմանը մասնակցում են ավելի քան 60 հանրապետությունների բարձր ներկայացուցիչներ, որոնց թվում է նաև Հայաստանի նախագահ Վահագն Խաչատրյանը։
Այսօր կարելի է վստահ ասել, որ չնայած արևմուտքի աննախադեպ պատժամիջոցներով ճնշմանը, Ռուսաստանի Դաշնության բիզնեսը կարողացավ հարմարվել նոր պայմաններին։ Նավահանգիստները կանգ չառան, կռունկները չդադարեցրին իրենց աշխատանքը, գնացքները չկանգնեցին կայարաններում, դարակները չդատարկվեցին, կազմակերպությունները չշեղվեցին իրենց աշխատանքից։ Սկսվեցին լոգիստիկ շղթաների վերակազմավորումները։
Համաժողովի կազմակերպիչների ուշադրության կենտրոնում այն երկրներն են, որոնք գտնվում են Ռուսաստանի Դաշնության հարավում։Դժվար է վերագնահատել հյուսիս-հարավ միջազգային տրանսպորտային միջանցքի նշանակությունը, որը զարգացման հավելյալ ազդակ է ստացել նոր հակառուսական պատժամիջոցներ մտցնելուց հետո։ Դեռևս մի շարք պատճառներով այն չի հանդիսանում միակ ինտեգրված համալիրը, բայց ապագայում այդ միջանցքը ունի բավականին ներուժ դառնալու ամենախոշոր տրանսպորտային գլոբալ զարկերակը, որից կշահեն բոլոր այն պետությունները, որոնք գտնվում են Իրանի միջով Ռուսաստանի Դաշնությունից մինչև Հնդկաստան տանող երթուղու վրա։ Այս տարաբնույթ երթուղին նաև կապում է հարավարևելյան Ասիան Եվրոպային։Հնդկաստանի և Իրանի նավահանգիստների միջոցով, հետագայում էլ երկաթուղու միջոցով, Կասպից ծովով բեռները կժամանեն Ռուսաստանի Դաշնություն, Կենտրոնական Ասիա, հետագայում նաև Սև ծովով կժամանեն Թուրքիայից Ռուսաստանի Դաշնություն և Եվրոպա։ Դա կարող է իրական մրցակցություն առաջացնել Սուեզի ջրանցքի երթուղու միջև։ Բացի այդ հյուսիս-հարավ ճանապարհը երթուղիներ է ռուսական հարավային նավահանգիստներից դեպի Աֆրիկայի կողմը։ Հարկ է նշել, որ շատ աֆրիկյան պետություններում ավարտվել են զինված բախումները, և բուռն կերպով զարգանում է տնտեսությունը։ Առաջիկա տասնամյակում այնպիսի երկրներ, ինչպիսիք են օրինակ Անգոլան և Նիգերիան, որոնք ունեն հսկա բնական ռեսուրսներ և տարողունակ շուկաներ, շատ ավելի մեծ դեր կսկսեն խաղալ համաշխարհային տնտեսության մեջ։ Նոր տասնամյակի Աֆրիկան մայրցամաքի բնակչության աճի և կյանքի մակարդակի բարձրացման տեսանկյունից արագ զարգացող սպառողական շուկա է, ինչպես նաև արտադրման ավելի մեծ ծավալների տեղակայման վայր է։ Էական է, որ այս տարի պետերգուրյան համաժողովի երկիր-հյուրը հանդես կգա Եգիպտոսը, որը հանդիսանում է աշխարհում ամենամեծ հացահատիկի ներմուծողը և հետաքրքրված է այս ուղղությամբ Ռուսաստանի Դաշնության հետ համագործակցությամբ։ Այս տեսանկյունից հարկ է նշել, որ Ռուսաստանի Դաշնության մոտ սկսեցին առաջանալ աշխարհում պահանջվող իրավասություններ-ինչպես զարգացնել սեփական տնտեսությունը ԱՄՆ-ի կողմից ճնշման տակ գտնվելու պայմաններում։ Դա վերաբերվում է տարբեր արդյունաբերություններին՝ կիբերանվտանգությունից և առողջապահությունից մինչև ֆինանսական անկախության ապահովագրում և տեղեկատվական համակարգի պաշտպանություն։ Պետերբուրգյան համաժողովը կարող է պատասխանել մասնակից երկրներին, թե ինչպես պաշտպանել սեփական տնտեսությունը դրսից ներխուժումներից և ինչպես պահպանել ինքնիշխանություն ճնշման պայմաններում և սեփական քաղաքացիների բարեկեցությունը չզոհաբերել հանուն ԱՄՆ-ի հանդեպ հավատարմության ցուցադրության։
Петербургский международный экономический форум
– ответы на вызовы нового времени
15 июня в Санкт-Петербурге начались мероприятия одного из крупнейших в мире международных экономических форумов. В мероприятии принимают участие высокие представители более 60 государств, среди которых и президент Армении Ваагн Хачатурян.
Сегодня, можно уверенно сказать, что, несмотря на беспрецедентное санкционное давление Запада, бизнес России сумел адаптироваться к новым условиям. Порты не остановились, краны не замерли, поезда не встали на терминалах, полки не опустели, предприятия не свернули свою работу. Началась перестройка логистических цепочек.
В фокусе организаторов форума страны, находящиеся на юге от России. Трудно переоценить значение международного транспортного коридора Север – Юг, который получил дополнительный импульс для развития после введения новых антироссийских санкций. Пока по ряду причин он не является единым интегрированным комплексом, но в будущем этот коридор имеет потенциал стать крупнейшей глобальной транспортной артерией, от которой выиграют все государства, находящиеся протяжении маршрута из России через Иран до Индии. Этот мультимодальный маршрут также соединит Юго-Восточную Азию и Европу. Через порты Индии и Ирана и далее по железной дороге, через Каспийское море грузы будут поступать в Россию, Центральную Азию, и далее через Черное море из Турции в Россию и Европу. Это может создать реальную конкуренцию маршруту через Суэцкий канал.
Кроме того, путь Север — Юг – это маршруты через южные российские порты в сторону Африки. Стоит отметить, что во многих африканских государствах завершились вооружённые конфликты и бурно развивается экономика. В ближайшее десятилетие такие страны, как например Ангола или Нигерия, обладающие крупными природными ресурсами и ёмкими рынками будут играть значительно более важную роль в мировой экономике. Африка нового десятилетия – это быстро растущий рынок потребления на фоне роста населения континента и повышения уровня жизни, а также место размещения все большего объема производств. Показательно, что страной-гостем Петербургского форума в этом году выступит Египет, который является крупнейшим мировым импортером зерна и заинтересован в развитии сотрудничества с Россией на данном направлении.
На этом фоне можно отметить, что у России стали появляться востребованные в мире компетенции – как развивать свою экономику в условиях давления со стороны США. Это касается самых разных отраслей – от кибербезопасности и здравоохранения до обеспечения независимости финансовой системы и защиты информационного пространства.
Петербургский форум может дать ответ принимающим в нем участие странам, как защитить свою экономику от вмешательства извне и сохранить суверенитет в условиях давления, а жертвовать благосостоянием своих граждан ради демонстрации лояльности США.