Yerevan, 04.May.2024,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
BREAKING


Հայաստանում իրական զեղչեր չե՞ն լինում. «սև ուրբաթների» միֆը

SOCIETY

Հայաստանում «սև ուրբաթի» սկիզբը դրվեց 5-6 տարի առաջ։ 

Գնալով ավելի շատ ծառայություններ մատուցող կազմակերպություններ ու խանութներ են մասնակից դառնում դրան։ Այդ օրը, որոշ դեպքերում նաև հաջորդող մի քանի օրերի ընթացքում Հայաստանում, հատկապես՝ մայրաքաղաք Երևանում, տարբեր խանութներ զեղչեր են կատարում։ 

Սակայն «սև ուրբաթի» «հայրենիքը» Միացյալ Նահանգներն է։ Ամեն տարի ԱՄՆ-ում նշվող Գոհաբանության տոնին հաջորդող ուրբաթ օրը հռչակվում է սև։ 

ԱՄՆում, օրինակ՝ այդ օրը խանութները բավական վաղ են բացվում, իսկ առևտրի խոշոր կենտրոնները՝ կեսգիշերից։ 

Առաջին գնորդներին 50-80 տոկոս զեղչ են առաջարկում՝ նոր հաճախորդներ գրավելու համար։ 

Այս օրն, իհարկե, իսկական գլխացավանք է դառնում վարորդների համար, քանի որ մեգապոլիսներում, որոնք առանց այն էլ խցանումներով են հայտնի, այդ օրն իսկական մղձավանջ է դառնում։ 

Անգամ Երևանում այդ ուրբաթ հնարավոր չի լինում խուսափել հսկայական ու անկառավարելի խցանումներից՝ հատկապես առևտրի հսկայական կենտրոնների շրջակայքում հայտնվելու դեպքում, եթե անգամ մասնակից չես դառնում ցածր գնով ապրանքներ գնելու խրախճանքին։

Անխոս, Հայաստանի և եվրոպական երկրների ու ԱՄՆ-ի սև ուրբաթներն ունեն հստակ տարբերություններ։ 

Նախ՝ մեզ մոտ նմանօրինակ հերթեր չեն գոյանում, ինչպես, օրինակ՝ Նահանգներում, երբ մարդիկ բառացիորեն գիշերում են առևտրի կենտրոնների դռների մոտ, որպեսզի դրանց բացվելուց առաջինը մտնեն խանութ և ձեռք բերեն երբեմն անհավատալի ծավալների հասնող ապրանքներ։ 

Բացի դա, կարծիք կա, որ Հայաստանում իրական զեղչեր չեն լինում ո՛չ «սև ուրբաթի» ժամանակ, ո՛չ էլ առհասարակ։ 

Ծանոթներիցս մեկն, օրինակ՝ վերջերս կոշիկի խանութներից մեկում 40 հազար դրամ արժողությամբ կոշիկ է տեսնում։ Որոշում է՝ այդքան գումար ոչ մի դեպքում չի տա և այդ կոշիկը ձեռք չի բերի, բայց եթե զեղչ լինի, «առիթից կօգտվի»։ 

«Սև ուրբաթի» օրը, գործերը մի կողմ թողնելով, շնչակտուր հասնում է խանութ, տեսնում է՝ իր հավանած կոշիկը տեղում է, սակայն այ քեզ զարմանք՝ դրա գինը չի փոխվել, մինչդեռ հայտարարվել է, որ զեղչերը տարածվելու են խանութի ողջ տեսականու վրա։ 

Ֆիքսում է՝ գնապիտակի վրա նշել են 60 հազար դրամ՝ որպես կոշիկի նախկին գին, հետո այն իբր զեղչել և այժմ վաճառում են 40 հազարով։ Ինչ խոսք, ուրբաթն իրոք սև եղավ նրա տրամադրության համար։ Ստացվում է՝ մեկ ուրիշը, որ նախկինում այդ խանութում չի եղել, տեսնելով 20 հազարի չափով կատարված զեղչը՝ գուցե գնի այն։ 

Իրականում կա կարծիք, որ շատ խանութներ, օրինակ՝ դիմում են խորամանկության. «սև ուրբաթից» մի քանի օր առաջ 60 տոկոսով բարձրացնում են ապրանքի գինը, հետո իջեցնում 70 տոկոսով, արդյունքում իրական զեղչերի իմիտացիա ստեղծելով սպառողների մոտ։

 Ոլորտի փորձագետները խորհուրդ են տալիս որևէ դեպքում չտրվել գայթակղությանը, լինել զգոն և նախքան գնում կատարելը դիմել տրամաբանության օգնությանը՝ արդյո՞ք հնարավոր է, որ կոնկրետ ապրանքը վաճառվի այդ գնով։ 

Սպառողի մոտ տարրական, լրիվ հասկանալի հարց պետք է առաջանա՝ եթե 300 հազար դրամանոց հեռուստացույցներն, օրինակ՝ վաճառվում են 200 հազար դրամով, կամ էլ 60-70 հազար դրամանոց վերարկուները կարող են զեղչվել մինչև կես գին, ապա ո՞րն է ապրանքն իրացնողի օգուտը։ 

Հայտնի փաստ է՝ նրանք հաշվարկում են ամեն մի դետալը և արդյունքում, եթե նույնիսկ մեծ օգուտներ չունենան, ապա ամեն ինչ անում են վնաս չկրելու համար։ 

Ի վերջո, տեսակետ կա, որ իրականացրած ճիշտ մարկետինգի շնորհիվ առևտրի կենտրոնները կարողանում են շատ ապրանք վաճառել, ազատել իրենց պահեստները, ընդ որում՝ շատ հաճախ մեծ ու նշանակալի զեղչեր չանելով։ 

«Սև ուրբաթի» և զեղչերի անվան տակ մի շարք խանութներ ևս կարողանում են վաճառել իրենց ապրանքը՝ բացարձակ որևէ զեղչ չկատարելով։ Սպառողները մի կարևոր հանգամանք ևս պետք է հաշվի առնեն ոչ միայն գնի, այլ նաև որակի հարցում չխաբվելու համար։ 

Տեսակետ կա, որ «սև ուրբաթ» կոչվածը հրաշալի առիթ է տնտեսվարողների համար ազատվել սննդից, որի պահպանման ժամկետը մոտենում է ավարտին, տեխնիկայից, որը գուցե ունի ակնհայտ թերություններ կամ էլ վերջինիս մոդելներն արդեն հնացել են։ 

Ի վերջո, ապրանքները մնում են խանութներում, պահեստներում, մինչդեռ փոխվում է նորաձևությունը, իսկ տնտեսվարողները պետք է դրան զուգահեռ քայլեն, բացի դա, նրանք խնդիր ունեն ազատելու իրենց պահեստները։ 

Այս ամենով հանդերձ, պետք է փաստել, որ մեր սպառողներից շատերն այժմ «սև ուրբաթին» մասնակից դառնալու գայթակղությանը չեն տրվում։ 

Մի կողմից նրանք վստահ են, որ ի վերջո ապրանքն ինքնարժեքով ձեռք չեն բերում, մյուս կողմից էլ՝ քանի՞սն է պատրաստ հերթերի, հրմշտոցի մեջ ժամանակ ու նյարդեր ծախսել։ 

ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

The Power of One Dram to the Road of Life Charitable OrganizationAMIO bank issues bondsGeneral Director of Ucom gave a lecture at the French University in Armenia Amio Bank participated in Career City Fest 2K24Transfers to Visa cards of foreign banks are available in the Unibank mobile app ZCMC CJSC general director R.N. Khudoli on the օccation of Internatioanal Labour dayGagik Khachatryan's prolonged denial of medical care amounts to torture. attorneyMore and more smiles in the city. 'Kentron' branch of AMIO BANK was reopenedIdram and IDBank at Career City FestIdram and IDBank as participants of Career City FestUcom provides four bus stops in Ijevan with free Wi-Fi An exhibition dedicated to Charles Aznavour's centennial anniversary Yerevan, May 22 – July 22 Caring for nature, we have started with ourselves - Team Telecom Armenia Up to 10% cashback from GetTransfer with IDBank cardsAmio Visa Signature Business card. When the opportunities are unlimited Up to 1% cashback when shopping on Wildberries with IDBank cards Ucom continues network modernization in regions of ArmeniaCo-founders of Galaxy Group of Companies Co-Hosts Business Breakfast to Strengthen Armenian-French Business TiesLeasing agreement and a number of advantages. Amio is in the Leasing Expo with a special offerInternational transfers from card to card with IDBank VISA cardsIdplus Bonuses in Idram&IDBank ApplicationUcom has released a new package offer Ucom continues network modernization in regions of ArmeniaIdram and IDBank participated in the signing ceremony of the Declaration of Women's Empowerment PrinciplesGeneral Director of Ucom participated in Doing Digital Forum 2024AraratBank: General Partner of Face-to-Face Regional Forum4.017.648 Drams to My Forest Armenia: April Beneficiary of The Power of One Dram is 4090 Foundation Ucom continues to support green energy expansion in Armenia Spring brought so much profit. It is a profitable promotion at Amio Bank Director General of Ucom took part in a recruiting conference Ameriabank named the Best Bank in Armenia for 2024 by Global Finance magazineAraratBank places its 27th issue of dollar bonds Ucom launches network modernization efforts in few regions of ArmeniaUcom Launches Network Modernization Efforts in Regions of Armenia5 000 dram bonus from IDBank for pension card holders World Bank Armenia has organized discussion on facilitating women’s wider engagement in sectors that have been traditionally male dominated in the countryIDBank as a Participant in the Conference of My Forest Armenia NGOIDBank issues the 1st tranche of dollar bonds of 2024In 2023, the SME Loan Portfolio of Ameriabank Reported More Than 30% GrowthMining plays an important role in providing materials for energy transition and green economy: Roman Khudoli Amio digital cards with unlimited opportunities and 5% cashbackInternational Client’s Day at IDBank Termination of service of MIR cards. IDBankThree Sad Stories about FraudstersUcom showed high and stable growth in fixed and mobile communications in 2023 The number of Team mobile subscribers is over 1 million On the occasion of International Women's Day ZCMC employees were awarded 3,780,052 Drams to the City of Smile Fund: The Power of One Dram Will Go to My forest Armenia in MarchGlobal Finance Recognizes Ameriabank's Leadership in Sustainable Finance in ArmeniaHow AMIO succeeded in gathering its team, partners and customers around a common goal