Yerevan, 05.May.2024,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
BREAKING


«Խաղացողների» բովանդակությունը փոխվեց. մրցակցություն ու դեմպինգ՝ ներքին տուրիզմի ոլորտում

INTERVIEW

Համավարակով պայմանավորված իրավիճակը շարունակում է մտահոգությունների շղթա ստեղծել զբոսաշրջության ոլորտում: Հարցերը մասնավորապես ներքին տուրիզմի համատեքստում են, որը ՀՀ քաղաքացիների համար այսօրվա պայմաններում ամառային հանգստի կազմակերպման միակ ուղղությունն է: 

Առաջինը դիտարկելով գների հնարավոր բարձրացումները՝ զբոսաշրջային ոլորտի մասնագետ Անդրանիկ Իսպիրյանը «Փաստի» հետ զրույցում մի քանի բաղադրիչ մատնանշեց: Պարզվում է՝ ստեղծված իրավիճակից կան և՛ օգտվողներ, և՛ տուժողներ: Մինչ այդ, Ա. Իսպիրյանը շեշտում է ՝ Հայաստանի զբոսաշրջության ոլորտը չունի այն պատկերը, որը կար նախկինում:

«Եթե նախկինում տարին 12 ամիս հյուրանոցներում ֆիքսված գներ էին, ապա վերջին տարիներին գները ճկուն են. «բարձր», այսինքն, պիկ սեզոնին բարձրանում են, «ցածր» սեզոնին՝ իջնում: Բայց մենք, օրինակ, հյուրանոցների քանակով բավականին զիջում ենք հարևան Վրաստանին: 

Այսինքն, մեզ մոտ հյուրանոցների քանակն է այն հիմնական պատճառը, ըստ որի՝ գները բարձր են: Հասկանալի է նաև, որ կառավարությունը չի կարող գին թելադրել, պահանջարկ/ առաջարկի հիման վրա ձևավորվող գներ են: 

Իսկ հիմա ստեղծվել է մի իրավիճակ, երբ մեր քաղաքացիները դեռ չեն կարողանում արտերկիր գնալ: Այս տարի, այո, կարծում եմ, որ հայաստանյան տուրիստական հիմնական կետերում և ուղղություններում գները կբարձրանան: Մենք ունենք 3 մլն բնակչություն, որոնց թվում նաև ակտիվ հանգստի մեկնող մարդկանց հատվածն է: 

Նախորդ տարիների վիճակագրության համաձայն՝ միայն Քոբուլեթի այցելողների քանակը 30-40 հազարից ավելի է եղել, չհաշված նախընտրելի այլ երկրներն ու կղզիները: Այդ մարդիկ բավականին շատ են, և, բնականաբար, գների բարձրացումը, ցավոք, Հայաստանում զուտ պահանջարկից ելնելով կլինի: 

Պետությունն այստեղ առնվազն կարող է հորդորել, բայց չեմ կարծում, թե այստեղ որևէ մեկն ինչ-որ բան կարող է անել: Շուկան պետք է ինքնակարգավորվի, հյուրանոցները շատանան, պահանջարկն ու առաջարկը իրար մոտ լինեն, որ գները կարգավորվեն, այլ տարբերակ չկա»,-նշեց մեր զրուցակիցը:

Անդրանիկ Իսպիրյանը շեշտեց, որ այսօր ներքին տուրիզմի ոլորտում որոշակի տեղաշարժեր են նկատվում. «Կարանտինային ու համաճարակային իրավիճակից առաջ Հայաստանում կային զուտ ներքին տուրերով զբաղվող ընկերություններ՝ իրենց ծրագրերով, տուրերով, սեփական մեքենաներով, որոնք աշխատում էին հայկական շուկայի վրա, և իրենց հայախոս գիդերով հիմնականում առանց գիշերակացի տուրեր էին կազմակերպում: 

Այս իրավիճակից հետո շուկայի խաղացողների բովանդակությունը փոխվեց: Ներքին տուրիզմով զբաղվող ընկերություններին ավելացան արտագնա և ներգնա տուրիզմով զբաղվողները, որոնք ևս փորձում են զբաղվել ներքին տուրիզմով: 

Սուտ կլինի ասել, որ բոլորը կարող են մրցակցել. թե՛ արտագնա, թե՛ ներգնա և թե՛ ներքին տուրիզմով զբաղվողների կոնտինգենտն այլ է:

 Զուգահեռ՝ նկատենք, որ իրենց հերթին ներքին տուրիզմի շուկայում գների խիստ անկում կա. տուրգործակալությունների համար բավականին վատ իրավիճակ է ստեղծվել: Խոսքը մասնավորապես մեկօրյա տուրերի մասին է: 

Կարող եմ օրինակ բերել հատկապես վերջին օրերին Հարթավանի Սուրբ Հովհաննես մատուռ այցելելու տուր առաջարկները. ընկերությունները գները հերթով իջեցնում են՝ 5000, հետո 3000, անգամ 2000-ով են առաջարկում: 

Եվ այս պայմաններում ներքին տուրիզմով զբաղվող ընկերությունների համար զարգացման հնարավորության մասին խոսելն անիմաստ է. կան շատ ընկերություններ և փոքր շուկա: 

Գործող ընկերությունները, մեծ հաշվով, տուժում են, մրցակցության մեջ են՝ շուկայում դեմպինգ կա: 

Այս ամենից կարող է շահել քաղաքացին, որը թե՛ գնային, թե՛ որակական մեծ ընտրության հնարավորություն է ստանում: Իսկ փորձը ցույց է տալիս, որ Հայաստանի ներսում այդքան էլ չեն մտածում որակի մասին, ինչը չենք կարող ասել արտերկրում հանգիստը կազմակերպելու դեպքում: Մեր երկրի ներսում հիմնականում էժան տարբերակն են ընտրում»:

Ամբողջացնելով՝ Ա. Իսպիրյանը շեշտեց, որ հյուրանոցային տնտեսությունները կաշխատեն, խնդիր չեն ունենա, իսկ ահա զբոսաշրջային ընկերությունները խնդիրների առաջ կկանգնեն. 

«Ինչպես նշեցի,շուկան փոքր է, և մեզ մոտ ընդունված չէ Հայաստանի որևէ հանգստյան վայր գնալ տուրիստական ընկերությունների միջոցով, եթե, իհարկե, սոցփաթեթ չէ: Սա նշանակում է, որ միջնորդները՝ տուրիստական ընկերությունները, վատ վիճակում կհայտնվեն»:

Անդրանիկ Իսպիրյանի հետ զրույցում անդրադարձանք նաև վերջին օրերին գրանցված այն դեպքերին, երբ ստիպված որոշում է կայացվում փակել այս կամ այն պատմամշակութային վայր տանող ճանապարհները, քանի որ մարդիկ չեն հետևում համաճարակով պայմանավորված տարրական պահանջներին: 

Նա շեշտեց՝ քանի որ նման իրավիճակ նախկինում մեզ մոտ չի եղել, միանգամից ինչ-որ մեկին մեղադրելը ճիշտ չի լինի. 

«Բայց գոնե սկզբնական փուլի համար տնօրինությունը պետք է հստակ կազմակերպչական միջոցառումներ իրականացնի, ինչը, օրինակ, չկար Դենդրոպարկի պարագայում: Ինչքան էլ խոսենք իրավագիտակցությունից, ապա այն զրո է, եթե չկա վերահսկողություն: 

Ժողովուրդը չի կարող ինքնակազմակերպվել, պետք է ինչ-որ մեկը, որը կստիպի հետևել կանոններին: Չգիտեմ, օրինակ՝ կարելի է նոր անվտանգության աշխատակից ընդունել կամ, ավելի լայն առումով, պետությունը կարող է զբոսաշրջային վայրերում հատուկ ոստիկանական հսկողություն սահմանել: 

Պետք չէ ճանապարհ փակել, այդ վայրերը չգնալը ևս հարցի լուծում չէ: Չէ՞ որ կարելի է հերթով թողնել կամ այլ լուծումներ գտնել: Ամեն ինչ այլ կերպ կարելի է կազմակերպել, և այդ հարցում պետության դերը մեծ է»:

ԱՆՆԱ ԲԱԴԱԼՅԱՆ

The Power of One Dram to the Road of Life Charitable OrganizationAMIO bank issues bondsGeneral Director of Ucom gave a lecture at the French University in Armenia Amio Bank participated in Career City Fest 2K24Transfers to Visa cards of foreign banks are available in the Unibank mobile app ZCMC CJSC general director R.N. Khudoli on the օccation of Internatioanal Labour dayGagik Khachatryan's prolonged denial of medical care amounts to torture. attorneyMore and more smiles in the city. 'Kentron' branch of AMIO BANK was reopenedIdram and IDBank at Career City FestIdram and IDBank as participants of Career City FestUcom provides four bus stops in Ijevan with free Wi-Fi An exhibition dedicated to Charles Aznavour's centennial anniversary Yerevan, May 22 – July 22 Caring for nature, we have started with ourselves - Team Telecom Armenia Up to 10% cashback from GetTransfer with IDBank cardsAmio Visa Signature Business card. When the opportunities are unlimited Up to 1% cashback when shopping on Wildberries with IDBank cards Ucom continues network modernization in regions of ArmeniaCo-founders of Galaxy Group of Companies Co-Hosts Business Breakfast to Strengthen Armenian-French Business TiesLeasing agreement and a number of advantages. Amio is in the Leasing Expo with a special offerInternational transfers from card to card with IDBank VISA cardsIdplus Bonuses in Idram&IDBank ApplicationUcom has released a new package offer Ucom continues network modernization in regions of ArmeniaIdram and IDBank participated in the signing ceremony of the Declaration of Women's Empowerment PrinciplesGeneral Director of Ucom participated in Doing Digital Forum 2024AraratBank: General Partner of Face-to-Face Regional Forum4.017.648 Drams to My Forest Armenia: April Beneficiary of The Power of One Dram is 4090 Foundation Ucom continues to support green energy expansion in Armenia Spring brought so much profit. It is a profitable promotion at Amio Bank Director General of Ucom took part in a recruiting conference Ameriabank named the Best Bank in Armenia for 2024 by Global Finance magazineAraratBank places its 27th issue of dollar bonds Ucom launches network modernization efforts in few regions of ArmeniaUcom Launches Network Modernization Efforts in Regions of Armenia5 000 dram bonus from IDBank for pension card holders World Bank Armenia has organized discussion on facilitating women’s wider engagement in sectors that have been traditionally male dominated in the countryIDBank as a Participant in the Conference of My Forest Armenia NGOIDBank issues the 1st tranche of dollar bonds of 2024In 2023, the SME Loan Portfolio of Ameriabank Reported More Than 30% GrowthMining plays an important role in providing materials for energy transition and green economy: Roman Khudoli Amio digital cards with unlimited opportunities and 5% cashbackInternational Client’s Day at IDBank Termination of service of MIR cards. IDBankThree Sad Stories about FraudstersUcom showed high and stable growth in fixed and mobile communications in 2023 The number of Team mobile subscribers is over 1 million On the occasion of International Women's Day ZCMC employees were awarded 3,780,052 Drams to the City of Smile Fund: The Power of One Dram Will Go to My forest Armenia in MarchGlobal Finance Recognizes Ameriabank's Leadership in Sustainable Finance in ArmeniaHow AMIO succeeded in gathering its team, partners and customers around a common goal